Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Yepp... i nuläget har Se7en samma shell som vista. Taskbaren är aningen genomskinligare. Det jag är mallig över är att Orben är gjord av orginal-png... likaså Om-rutan är moddad med orginal-bitmappar...

Tack ändå... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp... i nuläget har Se7en samma shell som vista. Taskbaren är aningen genomskinligare. Det jag är mallig över är att Orben är gjord av orginal-png... likaså Om-rutan är moddad med orginal-bitmappar...

Tack ändå... :)

Nja, den sista builden M3 har inte samma shell som vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skall man få Windows 7 eller Windows Vienna teman att funka i Vista, är det VistaGlazz som gäller eller en annan typ av Patcher för sånt?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skall man få Windows 7 eller Windows Vienna teman att funka i Vista, är det VistaGlazz som gäller eller en annan typ av Patcher för sånt?

//DAson

Är det Visual Styles teman, så kan du kolla denna guiden... skonsammare mot systemet än något 3:e parts-program!

http://www.tipsomvista.se/guider/97-window...a-mjukvara.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Hur skall man få Windows 7 eller Windows Vienna teman att funka i Vista, är det VistaGlazz som gäller eller en annan typ av Patcher för sånt?

//DAson

Vistaglazz beta 3 är bra men det bästa o enklaste är programmet  "TuneUp" för då slipper man patcha.

Sen kan man desutom göra andra bra/roliga saker med programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har ett litet problem med att Styla min Vista version för jag har Windows Vista Home Basic som det inte går att styla med teman eller har jag fel där? Är det någon som har samma Vista version som jag och har lyckats style det med ett tema?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mitt just nu... har fuskat mig till Windows Se7en. Kolla vad fint den lilla StartOrben lyser jämfört med Vistas... Nytt shellstyle och naturligtvis mitt "Om Windows" som jag har moddat med bitmap-bilder från Windows 7.

Större bild:

http://manneman.deviantart.com/art/October...-Desk-101293560

Titta och njut...hehe... :D

Hur fick du windows 7 temat?

Skulle gärna också vilja ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte fixat vistaGlazz Beta 3 än men tänkte fråga först om det gick till Vista Home Basic så det inte blir något problem. Här i länken nedan kan du och många fler ladda ned Vienna 3.0 temat.

www.viennatransformation.co.cc

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mitt just nu... har fuskat mig till Windows Se7en. Kolla vad fint den lilla StartOrben lyser jämfört med Vistas... Nytt shellstyle och naturligtvis mitt "Om Windows" som jag har moddat med bitmap-bilder från Windows 7.

Större bild:

http://manneman.deviantart.com/art/October...-Desk-101293560

Titta och njut...hehe... :D

Ser precis ut som Vista?

Trodde Win 7 skulle se mer annorlundare ut jämfört med vista.

Men så är det kanske inte ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mitt just nu... har fuskat mig till Windows Se7en. Kolla vad fint den lilla StartOrben lyser jämfört med Vistas... Nytt shellstyle och naturligtvis mitt "Om Windows" som jag har moddat med bitmap-bilder från Windows 7.

Större bild:

http://manneman.deviantart.com/art/October...-Desk-101293560

Titta och njut...hehe... :D

Hur fick du windows 7 temat?

Skulle gärna också vilja ha det :)

Gjort själv... baserat på MS orginal Aero-tema. Bara lite småjusteringar och annat Shellstyle.

Maila mig på manneman32@gmail.com så skickar jag det till dig.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst funkar det... men du får inget "glas" utan att knäcka registret. Att göra det innebär en risk och du gör ditt Vista oäkta.

Temat ger för övrigt samma effekter som i Aero. Glowing Orb och shellstyle blir samma.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att använda Windows 7 teman i mitt Vista går inte för det funkar inte som det ska, får bara klassikst utseende av det och det är inte så kul och ha ett sånt utseende precis. Så jag låter det va vill inte att något ska gå fel.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har frågpr om Windows Longhorn finns det Longhorn teman till Vista? Har bara sett Longhorn teman till XP men inte till vista. Longhorn är ett coolt namn tycker jag det är säkert mer som tycker det kanske.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Har frågpr om Windows Longhorn finns det Longhorn teman till Vista? Har bara sett Longhorn teman till XP men inte till vista. Longhorn är ett coolt namn tycker jag det är säkert mer som tycker det kanske.

//DAson

Nästan alla teman både XP o Vista finns på devianart. Hittade 67 st  vista longhorn.

http://www.deviantart.com/#catpath=customi...&q=longhorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...