Gå till innehåll

Koppla in mobilen?


Recommended Posts

Tjenare.. Är nu så att ja tänkte koppla in min mobil "Sony Ericsson W910i" till datorn för att fixa "ny" musik men de går inte att koppla in den.. Har installerat "Sony Ericsson PC Suite 4.0" och "Sony Ericsson Media Manger" men fungerar ändå.. Vet att de har gått att koppla in mobilen tidigare men tydligen inte nå mer.. En kompis har samma problem men han använder sitt minnes kort å ta den direkt in till datorn.. Funderade på om det kan vara något slags minne i datorn som ha kraschat eller något sånt.. händer INGET iaf när jag kopplar in mobilen och har provat alla alternativen som finns när man kopplar in datakabeln.. (tex. telefonläge eller masslagring) kör me xp.. Förslag på hur jag ska gå till väga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SER du mobilen i Utforskaren ??

Om inte använd en annan USB-port.

Det här kan ju vara det gamla välkända felet att XP tilldelar din Mobil samma enhetsbokstav som någon redan ansluten annan enhet, så dra ur ev. andra USB-enheter du har, STARTA OM DATORN, och stoppa sen in Mobilen, så ser du om det är det felet (använd Utforskaren för att se om den syns!), och vi kan gå vidare därifrån.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat alla usb portar och har försökt med och kolla utforskaren.. men feler verka vara kabeln men det gick och koppla in min brors mobil med den kabeln.. det händer INGET i datorn när jag kopplar in den, som tex de där medelande som bruka komma upp i nedre högra hörnet.. Mobil gick iaf att koppla in förra månaden med samma kabel =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något att prova... men med tanke på hur jag själv använder min telefon... Prova att starta om telefonen.

Många har ju ALLTID sin telefon påslagen och ibland kan det hjälpa att plocka ut batteriet och sätta på den igen.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något att prova... men med tanke på hur jag själv använder min telefon... Prova att starta om telefonen.

Många har ju ALLTID sin telefon påslagen och ibland kan det hjälpa att plocka ut batteriet och sätta på den igen.

Mange

Stäng av telefonen -> Håll in C-knappen och anslut telefonen till USB-uttaget ->Starta telefonen

Om inte PC-suite känner igen telefonen så välj läget MASSLAGRINGSLÄGE när telefonen känner att du ansluter den. Är inte sällan USB-drv som saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat allt de nu men ha kommit fram till felet.. felet var inget med drivrutiner eller kabeln, utan mobilen själv.. Mobilens elektroniska fält (där vars man kopplar in mobilen) är tydligen smutsig eller trasig.. när jag trycker hårt kabeln mot telefonen så får den kontakt med datorn så att man kan överföra data så kommer de fram på datorn att den är i kopplad men när ja släpper så kopplas den bort.. de konstiga är att när jag stoppar in kabeln så kommer den där som man kan göra val som tex. telefonläge eller masslagringsläge och vad de nu finns kommer fram men inge annat händer i datorn oavsett vilket läge jag väljer.. någon som vet hur jag kan fixa de? har testat med 5-56 och rengöra men de hjälper inte :(

EDIT: har även testat med tre stycken olika kablar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte du ska försöka med 556, utan det där låter som att du ska lämna in den.

Har själv nästan enbart sonyericsson och det där beror på att kontakten glappar, så har du garanti (2år från inköp) så lämna in den och få kontakten bytt. Annars kostar det en slant men det kan det vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadå det ska gå bra!, så länge du har ett inköpskvitto.

Njau... de flesta SE nallar skickas ju till Anovo Nordic som förövrigt äga av just Ericsson..... riktiga grisar.

De hittar nog någon liten fuktfläck som de kan klaga på och upphäva garantin :P

Tre har fått nya laddsladdar från SE där "piggarna" är några tiondels millimeter längre. Borde gå att fixa en sån för USB

Annars funkar ett gummiband mot "Ericsson-glappet".... kör numera Nokia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> har testat med 5-56 och rengöra

AKTA dig för 5-56! Det kan skada saker i elektroniken!

Du ska använda deras Elektriska Spray istället, 2-26, eller ett SUDDgummi på kontaktytorna!

Det hjälper inte när "piggarna" är för korta och hållhakarna för dåliga :P

Gummiband runt nallen och sladden så får man bort Ericssonglappet.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne men min gick int me gummiband.. klämmer den fast mellan datorn såå.. och min är no lite fukt skadad, testade ju den dä vita på batteriet å den blev röd xD

Men tack så mycke för hjälpen iaf.. Mycket roligt att så många hjälper en :lol:

Tack tack :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...