bornor Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 När jag försöker reparera lokal nätverksanslutning får jag helt plötsligt upp meddelandet "Reparationen kunde inte slutföras eftersom följande åtgärd inte kunde genomföras: NetBT rensas" Jag kör WinXp sp3. /bornor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 När jag försöker reparera lokal nätverksanslutning får jag helt plötsligt upp meddelandet"Reparationen kunde inte slutföras eftersom följande åtgärd inte kunde genomföras: NetBT rensas" Jag kör WinXp sp3. /bornor Kontrollpanelen / Nätverksanslutningar... högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" och välj "Egenskaper". Dubbelklicka på "Internet Protocoll (TCP/IP)"... klicka på "Avancerat / WINS"... bocka i "Aktivera NetBIOS över TCP/IP". Förhoppningsvis löser det problemen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bornor Posted February 16, 2009 Author Share Posted February 16, 2009 Kontrollpanelen / Nätverksanslutningar... högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" och välj "Egenskaper". Dubbelklicka på "Internet Protocoll (TCP/IP)"... klicka på "Avancerat / WINS"... bocka i "Aktivera NetBIOS över TCP/IP". Förhoppningsvis löser det problemen! Det är redan aktiverat och jag har kontrollerat det tidigare jag gjorde det igen men det fungerar tyvärr inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Detta fenomen är helt riktigt och man kan stöta på problem om DHCP är aktiverat Dvs:att routern alt datorn ger ut en automatisk ip adress,det räcker med att nån annan dator i nätverket stängs av och startas om så kan detta problem uppkomma. Skriv in en fast Ip adress istället så undviks framtida problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts