Gå till innehåll

Personal Inspector v5.00


Snoffa

Recommended Posts

Hej..

Hittade detta program hos SpyArsenal.com

Detta program har en del finesser som jag behöver för företaget.

Jag har då en fråga om detta program, kan programmet kolla besökta sidor i Firefox? Eller gäller IE endast ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej..

Hittade detta program hos SpyArsenal.com

Detta program har en del finesser som jag behöver för företaget.

Jag har då en fråga om detta program, kan programmet kolla besökta sidor i Firefox? Eller gäller IE endast ?

Sån där skit borde ta mig tusan förbjudas enligt lag! Var ärlig istället, och blockera det du inte vill att dom anställda skall ha tillgång till från företagets datorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån där skit borde ta mig tusan förbjudas enligt lag! Var ärlig istället, och blockera det du inte vill att dom anställda skall ha tillgång till från företagets datorer!

Beror hur man använder det och om man meddelar medarbetare att detta program förkommer.

Vi har märkt att våra medarbetare besöker hemsidor som dom inte får besöka med våra arbetsdatorer. Detta trotts it-policy som klart och tydligt beskriver vad man får göra och inte göra och som dom själva skrivit under. Vi har idag ett system som inte fungerar och söker därför ett nytt system.

Vi har inga tankar på att spionera på våra arbetskollegor, utan vi vill ha ett säkert system som kan meddela oss när en person gör något otillåtet. Så vi kan ta ett snack med personen ifråga.

Kanske finns det bättre system, så tipsa mig gärna isåfall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror hur man använder det och om man meddelar medarbetare att detta program förkommer.

Vi har märkt att våra medarbetare besöker hemsidor som dom inte får besöka med våra arbetsdatorer. Detta trotts it-policy som klart och tydligt beskriver vad man får göra och inte göra och som dom själva skrivit under. Vi har idag ett system som inte fungerar och söker därför ett nytt system.

Vi har inga tankar på att spionera på våra arbetskollegor, utan vi vill ha ett säkert system som kan meddela oss när en person gör något otillåtet. Så vi kan ta ett snack med personen ifråga.

Kanske finns det bättre system, så tipsa mig gärna isåfall....

Nu är jag ingen systembyggare, så jag är inte rätt person att hjälpa till med detta. Men visst finns det möjligheter att enkelt blockera olämpligt material, istället för att övervaka! All övervakning av den här arten KAN missbrukas, och KOMMER tveklöst att missbrukas förr eller senare! Jag har aldrig haft något behov, och därför inte heller noterat specifika program, men vet att jag sett program med tillhörande, anpassningsbara, blocklistor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med e-son, använd någon block istället för att spionera. Att spionera är ju som att säga till en hund att sitta framför en skål med mat och sen gå därifrån och bli arg på den för den har ätit när den inte fick. Istället för att man tar undan maten så inga frestelser kommer fram så har man ju dessutom löst problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... nu vet jag inte vad det är för slags företag men i de flesta företagslösningar med en brandvägg/proxy så loggas ju redan allting.

Ett effektivt sätt är att prenumerera på en blocklista via endera proxyn eller skyddet som körs.

Ett annat mycket effektivt sätt om företaget har en loggning är att köra ut en logglista med IP adresserna borttagna

och lägga på fikabordet.... :lol:

Slutligen så har vi på många ställen en fungerande fackförening där man kan bestämma vilka spelregler man ska ha på företaget.

Sen kan det vara ett mycket litet företag och då bör man kanske konsultera någon konsult som ska kunna det här... :P

Spionprogrammet som det hänvisades till är rena "dyngan" och låt amrisarna hålla på med sitt skräp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...