Gå till innehåll

Windows Vista SP2 RC ute för nedladdning


boxxen

Recommended Posts

må vara dum men va på den sidan o hitta bara text, försökte göra som de står i word dok men de funkar inte o ja...

Ja det är bara Windows Update-nedladdningen som ligger där. Ta hem filen som slutar på .remove och ta helt enkelt bort .remove och kör då filen som slutar på .cmd som administratör för att aktivera så att Windows Update fattar att den ska ta hem RC:n nästa gång du söker efter uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är bara Windows Update-nedladdningen som ligger där. Ta hem filen som slutar på .remove och ta helt enkelt bort .remove och kör då filen som slutar på .cmd som administratör för att aktivera så att Windows Update fattar att den ska ta hem RC:n nästa gång du söker efter uppdateringar.

Nice Stenis, jag håller på att ta ned paketet nu från MS...

Förövrigt verkar du vara den enda jag ser med lägre medlemsnummer än jag ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice Stenis, jag håller på att ta ned paketet nu från MS...

Förövrigt verkar du vara den enda jag ser med lägre medlemsnummer än jag ;-)

Härligt, berätta gärna hur det går med installation och om du upplever några problem!

Vad gäller ditt medlemsnummer måste du vara en gammal räv från 2003 redan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, berätta gärna hur det går med installation och om du upplever några problem!

Vad gäller ditt medlemsnummer måste du vara en gammal räv från 2003 redan :)

Ah f*n, är det så länge sedan?

Jag minns din sida då hade ett bra upplägg där gick hem hos en gammal snickare som jag där har fått lära allt i PC-väg genom "fel-40" metoden och på sidar som denna här där håller en till pass o-nördig klass..

Jag skal nog berätta hur det går, men jag hade betan på innan och den funkade överlag utmärkt, enda strulet jag hade vara att Google Chrome låste sig rätt ofta, något där försvann efter jag nyligen avinstallerade SP2-beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att installera RC´n i går!.... ESS 4 totalhavererade. Tog några timmar att rätta till, eftersom jag blev tvungen att rulla tillbaka servicepacken innan jag ens kunde avinstallera det trasiga säkerhetsprogrammet. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte riktigt klok på hur jag blir av med Update-nedladdningen som jag fick fram med scriptet SP2CPPRK.cmd!

Någon som vet?

Ok... då försöker jag svara på det själv då...!

Kasta upp scriptet i luften och sopa ihop det så som det faller ner... sen är det bara att köra! :P

Allvarligt talat... så här gjorde jag, men om någon vet bättre så får ni gärna berätta... jag blev visserligen av med uppdateringen, men det kan ju vara fel ändå!

undoSP2CPPRK.cmd

@echo off


reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP2
IF NOT %errorlevel% == 0 ( goto ERROR)


:SUCCESS
@echo.
echo ===========================================================
echo  Windows Server 2008 SP2 Beta and Windows Vista SP2 Beta 
echo  registry key has been successfully deleted. 
echo  To install SP2 please rerun SP2CPPRK.cmd.
echo ===========================================================
@echo.
goto END


:ERROR
@echo.
echo ===========================================================
echo  FAILED to set Windows Server/Vista SP2 registry keys.
echo  Please run this script by right clicking and selecting
echo  "Run as Administrator".
echo ===========================================================
@echo.
goto END


:END
pause

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP2-RC har nu varit på sen i går kväll och allt väl...

Mina problem med Chrome från betan finns inte mera och av någon konstig orsak ökade min grafikprestenda lite även att jag har senaste driver på laptoppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört Vista SP2 RC länge nu! (Före släppet igår) Den fungerar jättebra,mitt Vista Ultimate x64 är stabilare ,svarar och startar snabbare! Så här skulle Vista vart från början....................

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm..... En liten fråga:

Om jag nu installerar RC'n, hur gör jag när skarpa versionen kommer? Skall jag:

a ) avinstallera RC'n och installera den skarpa

b ) bara köra skarpa över RC'n

c ) fortsätta köra RC'n om den funkar

d ) något annat

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm..... En liten fråga:

Om jag nu installerar RC'n, hur gör jag när skarpa versionen kommer? Skall jag:

a ) avinstallera RC'n och installera den skarpa

b ) bara köra skarpa över RC'n

c ) fortsätta köra RC'n om den funkar

d ) något annat

LionKing

Du blir tvungen att avinstallera RC´n, eftersom den kommer att expandera så småningom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer då en RC expanderar? :unsure:

Ordvalet kanske inte var exakt rätt... men jag är övertygad om att du förstår vad jag menar! Det finns en inbyggd tidsgräns för hur länge den kommer att fungera! Förövrigt har jag aldrig låtit det gå så långt med ett OS... ett program som expanderar däremot, brukar inte gå att starta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordvalet kanske inte var exakt rätt... men jag är övertygad om att du förstår vad jag menar! Det finns en inbyggd tidsgräns för hur länge den kommer att fungera! Förövrigt har jag aldrig låtit det gå så långt med ett OS... ett program som expanderar däremot, brukar inte gå att starta!

Eng. expire = ’löpa ut’ kanske. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eng. expire = löpa ut kanske. ;)

Exakt... jag är dock inte lika säker, som du verkar vara, på att min översättning skulle bli helt underkänd av språkgenierna! Men som sagt.... jag är ju ingen språkskrynklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt... jag är dock inte lika säker, som du verkar vara, på att min översättning skulle bli helt underkänd av språkgenierna! Men som sagt.... jag är ju ingen språkskrynklare.

FKEBUTjDR.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm..... En liten fråga:

Om jag nu installerar RC'n, hur gör jag när skarpa versionen kommer? Skall jag:

a ) avinstallera RC'n och installera den skarpa

b ) bara köra skarpa över RC'n

c ) fortsätta köra RC'n om den funkar

d ) något annat

LionKing

Jag hade betan på innan och MS skickade en uppdatering där avinstallerade SP2-beta, så kanske det kommer en sådan "update" också när den färdiga SP2 rullas ut över Windows update...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betan på innan och MS skickade en uppdatering där avinstallerade SP2-beta, så kanske det kommer en sådan "update" också när den färdiga SP2 rullas ut över Windows update...

Det vore ju smidigt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...