Gå till innehåll

Frågor angående Comodo Backup


Recommended Posts

Hej!

Jag har nyss tankat ner och installerat Comodo Backup på min PC (Windows XP Pro sp3). Jag har även gjort min första säkerhetskopiering av C:\Windows. Räcker det att göra en backup av endast Windows mappen eller är det andra mappar som skall med?

Tanken med det var endast att kunna återställa Windows igen om det nu skulle komma ett virus på datorn och förstörde såpass mycket så det skulle övervägas med formatering. Men om jag nu får virus på datorn - hur gör jag då för att återställa allting till sitt ursprungliga skick?

Försvinner viruset efter att man har ersatt filerna med dom säkerhetskopierade?

Ursäkta dom kanske dumma frågorna, men vill veta :)

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
... varför?
Fullständig säkerhetskopiering av systemet (diskavbildning) – säkerhetskopierar allting på hårddisken eller enheten.

Comodos program är väl inte anpassat för diskavbildningar, men kanske går att använda till det också. Jag har dock endast kopierat enstaka mappar till annan enhet med det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Jag skulle vilja använda ett gratisprogram för det ändamålet. Något tips?

Vet inte om frågan alltjämt är aktuell (:unsure:), men Comodo Ghost (Hur kom de på det namnet? :rolleyes:) är på gång. Vet dock ej när, det finns ännu ingen beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Hej!

Jag har nyss tankat ner och installerat Comodo Backup på min PC (Windows XP Pro sp3). Jag har även gjort min första säkerhetskopiering av C:\Windows. Räcker det att göra en backup av endast Windows mappen eller är det andra mappar som skall med?

Om du installerar senaste versionen av Comodo BackUp 2 (beta), kan du kopiera hela enheter, och sedan återställa dem.

SSrqIlyoo.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att göra en backup av min systempartition med CBU 2 Beta, gjorde en liten ändring och kunde sedan återställa systemet med CBU. Fungerade klockrent. Jag är mycket nöjd med CBU 2 Beta, perfekt för backup och återställning av system (enligt mina behov). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du installerar senaste versionen av Comodo BackUp 2 (beta), kan du kopiera hela enheter, och sedan återställa dem.

Går det att installera den i W7 rc x64?

Har testat flera gånger ikväll, installationen förlöper helt normalt. Jag uppmanas att starta om, men programmet finns ingenstans.

Vet någon varför?

Samma sak med Comodo Disk Encryption.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att installera den i W7 rc x64?

Det står endast Setup for Windows Vista 32-bit and 64-bit, Windows 2003 Server 32-bit and 64-bit, Windows XP 32-bit and 64-bit, Windows 2000.

Har inte sett något om W7 i buggtråden heller. Verkar märkligt att ett helt nytt program inte från början görs kompatibelt med 7, om det nu är fallet.

Testat kompatibilitetsläge (Vista)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo! Men det finns bara "Previous version of Windows" som alternativ.

Jaha. :unsure:

Har det betydelse att det är .msi fil, och inte .exe?

Nej, det avslöjar att Windows Installer kommer att användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...