Gå till innehåll

Tips om bra e-postprogram?


tompa99

Recommended Posts

Undrar om någon här på forument kan ge mig tips om bra E-post program.

Jag använder idag Eudora ver, 7,x (senaste 7:an), men tycker inte om betaversion 8. Det jag vill ha är ett E-postprogram där jag kan styra var jag vill ha mina e-postfiler, detta så att jag kan kolla e-posten från vilken dator som helst i mitt nätverk, dessutom fungera med flera användare.

Sedan tycker jag om Eudora, på det viset att när man öppnar e-posten så hamnar det inom Eudoras programfönster och inte nya fönster hursomhelst på skärmen.

Finns det något e-post program som ni kan tipsa mig om.

(Använder idag, Win Vista och Win 7)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan ett bra tag tillbaka använder jag också Thunderbird och gillar det. Testade senaste betan men fann inte riktigt något nytt jag behövde i den och dessutom var det 2 irriterande moment som jag hoppas är ändrade till final, så jag gick tillbaka till 2.0.0.19 igen.

Den finns dessutom som portable på http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable om man vill ha allt med sig på USB pinnen.

Minns inte hur det funkar med flera användare dock. Jag kör flera mailkonton som sorteras i olika mappar men under samma användare.

Använde Outlook tidigare men tyckte det var för tungt med massor av funktioner jag aldrig använde ändå och jag försöker dessutom styra mig mer och mer mot gratisalternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan ett bra tag tillbaka använder jag också Thunderbird och gillar det. Testade senaste betan men fann inte riktigt något nytt jag behövde i den och dessutom var det 2 irriterande moment som jag hoppas är ändrade till final, så jag gick tillbaka till 2.0.0.19 igen.

Den finns dessutom som portable på http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable om man vill ha allt med sig på USB pinnen.

Minns inte hur det funkar med flera användare dock. Jag kör flera mailkonton som sorteras i olika mappar men under samma användare.

Använde Outlook tidigare men tyckte det var för tungt med massor av funktioner jag aldrig använde ändå och jag försöker dessutom styra mig mer och mer mot gratisalternativ.

Vill så gärna använda Thunderbird men kan inte få det och fungera med min hotmail! Är det något ni kan hjälpa mig med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om någon här på forument kan ge mig tips om bra E-post program.

Jag använder idag Eudora ver, 7,x (senaste 7:an), men tycker inte om betaversion 8. Det jag vill ha är ett E-postprogram där jag kan styra var jag vill ha mina e-postfiler, detta så att jag kan kolla e-posten från vilken dator som helst i mitt nätverk, dessutom fungera med flera användare.

Sedan tycker jag om Eudora, på det viset att när man öppnar e-posten så hamnar det inom Eudoras programfönster och inte nya fönster hursomhelst på skärmen.

Finns det något e-post program som ni kan tipsa mig om.

(Använder idag, Win Vista och Win 7)

Hej! varför inte GMAIlL från Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! varför inte GMAIlL från Google.

GMAIL fungerar inte för min del, jag använder mig inte av webmail.

Däremot testade jag den senate versionen av Thunderbird 2.xxx, vilken fungerade helt ok, dock inte med dom funktioner som jag vill ha, men det kanske det bara är Eudora som har.

Ska teste beta versionen av Thunderbird 3 någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du saknar i Thunderbird? Mycket möjligt att det kan ordnas Man kan välja var e-postfilerna skall sparas, t.ex. :)

Jo jag har sett att man kan välja var man vill ha sina e-post filer, det är som jag vill ha det, men layout mässigt tycker jag bättre om Eudora 7, ok, jag kanske är gammalmodig. (tog lång tid innan jag kunde vänja mig med "Utforskaren" i XP vid byte från Filhanteraren i tidigare system, ännu mindre har jag vant med Vistas utforskare)

Skall test Thunderbird beta 3 snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Vanan är svår att övertyga ibland. ;)

Jag tycker att layouten i Thunderbird känns så självklar att jag inte vet hur man annars skulle vilja ha det. ;)

Men testa 3:an du, och fråga om du undrar över något. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...