tompa99 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Undrar om någon här på forument kan ge mig tips om bra E-post program. Jag använder idag Eudora ver, 7,x (senaste 7:an), men tycker inte om betaversion 8. Det jag vill ha är ett E-postprogram där jag kan styra var jag vill ha mina e-postfiler, detta så att jag kan kolla e-posten från vilken dator som helst i mitt nätverk, dessutom fungera med flera användare. Sedan tycker jag om Eudora, på det viset att när man öppnar e-posten så hamnar det inom Eudoras programfönster och inte nya fönster hursomhelst på skärmen. Finns det något e-post program som ni kan tipsa mig om. (Använder idag, Win Vista och Win 7) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Mozilla Thunderbird använder jag, dock endast på en dator. Stabil version är 2.0.0.19, men jag använder Thunderbird 3.0 β2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Sedan ett bra tag tillbaka använder jag också Thunderbird och gillar det. Testade senaste betan men fann inte riktigt något nytt jag behövde i den och dessutom var det 2 irriterande moment som jag hoppas är ändrade till final, så jag gick tillbaka till 2.0.0.19 igen. Den finns dessutom som portable på http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable om man vill ha allt med sig på USB pinnen. Minns inte hur det funkar med flera användare dock. Jag kör flera mailkonton som sorteras i olika mappar men under samma användare. Använde Outlook tidigare men tyckte det var för tungt med massor av funktioner jag aldrig använde ändå och jag försöker dessutom styra mig mer och mer mot gratisalternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Sedan ett bra tag tillbaka använder jag också Thunderbird och gillar det. Testade senaste betan men fann inte riktigt något nytt jag behövde i den och dessutom var det 2 irriterande moment som jag hoppas är ändrade till final, så jag gick tillbaka till 2.0.0.19 igen.Den finns dessutom som portable på http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable om man vill ha allt med sig på USB pinnen. Minns inte hur det funkar med flera användare dock. Jag kör flera mailkonton som sorteras i olika mappar men under samma användare. Använde Outlook tidigare men tyckte det var för tungt med massor av funktioner jag aldrig använde ändå och jag försöker dessutom styra mig mer och mer mot gratisalternativ. Vill så gärna använda Thunderbird men kan inte få det och fungera med min hotmail! Är det något ni kan hjälpa mig med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Vill så gärna använda Thunderbird men kan inte få det och fungera med min hotmail! Är det något ni kan hjälpa mig med? http://news.softpedia.com/news/Windows-Liv...de-106772.shtml Testa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Vill så gärna använda Thunderbird men kan inte få det och fungera med min hotmail! Är det något ni kan hjälpa mig med? Vet inte om det funkar i Sverige än... men annars är det på G! Hotmail POP3 Configuration! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 http://news.softpedia.com/news/Windows-Liv...de-106772.shtml Testa! (authentication failed) bilr det från början men sen kom den igång du får många tack av mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Vet inte om det funkar i Sverige än... men annars är det på G! Hotmail POP3 Configuration! nopp inte när det är snö på baken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essin Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Undrar om någon här på forument kan ge mig tips om bra E-post program. Jag använder idag Eudora ver, 7,x (senaste 7:an), men tycker inte om betaversion 8. Det jag vill ha är ett E-postprogram där jag kan styra var jag vill ha mina e-postfiler, detta så att jag kan kolla e-posten från vilken dator som helst i mitt nätverk, dessutom fungera med flera användare. Sedan tycker jag om Eudora, på det viset att när man öppnar e-posten så hamnar det inom Eudoras programfönster och inte nya fönster hursomhelst på skärmen. Finns det något e-post program som ni kan tipsa mig om. (Använder idag, Win Vista och Win 7) Hej! varför inte GMAIlL från Google. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Tack för tipsen, skall testa något/några av programmen ni tipsat om, men det blir inte förrens tidigast om drygt en vecka efter jag har ominstallerat Windows på ny HD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Ett tips är att testa INNAN du installerar om så du sedan vet vad du ska lägga in från början i ditt nya fräscha system. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 17, 2009 Author Share Posted March 17, 2009 Ett tips är att testa INNAN du installerar om så du sedan vet vad du ska lägga in från början i ditt nya fräscha system. Jo det är sant, bra idé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 21, 2009 Author Share Posted March 21, 2009 Hej! varför inte GMAIlL från Google. GMAIL fungerar inte för min del, jag använder mig inte av webmail. Däremot testade jag den senate versionen av Thunderbird 2.xxx, vilken fungerade helt ok, dock inte med dom funktioner som jag vill ha, men det kanske det bara är Eudora som har. Ska teste beta versionen av Thunderbird 3 någon dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Vad är det du saknar i Thunderbird? Mycket möjligt att det kan ordnas… Man kan välja var e-postfilerna skall sparas, t.ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 OM du skall ha Thunderbird på usbpinne kom då ihåg att thunderbird sparar en del filer på den lokala hd likt förbenat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Vad är det du saknar i Thunderbird? Mycket möjligt att det kan ordnas Man kan välja var e-postfilerna skall sparas, t.ex. Jo jag har sett att man kan välja var man vill ha sina e-post filer, det är som jag vill ha det, men layout mässigt tycker jag bättre om Eudora 7, ok, jag kanske är gammalmodig. (tog lång tid innan jag kunde vänja mig med "Utforskaren" i XP vid byte från Filhanteraren i tidigare system, ännu mindre har jag vant med Vistas utforskare) Skall test Thunderbird beta 3 snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 OK. Vanan är svår att övertyga ibland. Jag tycker att layouten i Thunderbird känns så självklar att jag inte vet hur man annars skulle vilja ha det. Men testa 3:an du, och fråga om du undrar över något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts