Gå till innehåll

Windows 7077!


Orvaldo

Recommended Posts

kan jag installera Windows 7 på min andra hård disk? har min windows XP på C disken och jag vill ha Windows 7 på D disken.. men kommer Windows 7 att radera båda diskarna?

Vid en normal installation påverkas inte bägge diskarna samtidigt, dvs din XP är intakt när du installerar Windows 7 till hårddisk D:. Tänk bara på att du måste använda Avancerad setup för att kunna styra vart operativet skall gå. Du kommer att få upp en bild på dina tillgängliga diskar på din dator och du väljer vilken av diskarna du skall använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt delar av dagen till att installera bygge 7077 men en allvarlig grej med grafikdrivrutinen gör att jag känner att jag vill slänga ut bygget.

Det första jag gör i ett nytt bygge är att installera driver detective och scanna efter nya drivrutiner. Hittills har den aldrig svikit mig men just nu och här gör den det (liksom Device Manager). Den anser att den nedladdade drivrutinen flör general VGA Standard är den som skall användas. Jag lyckats få bort det här i det andra byggen och kunnat ställa om upplösningen från det förhatliga 640x480 8 bitars till 1024x768 32 bitars. Men var drivrutinen är undgår mig. Jag hittar inget som passar i Windows 7. Min testdator är en Optiplex GX260 med 1,8 Ghz processor och 2 GB RAM.

Så nu går jag och lägger mig och hoppas att någon snäll fé fixar det här under natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt delar av dagen till att installera bygge 7077 men en allvarlig grej med grafikdrivrutinen gör att jag känner att jag vill slänga ut bygget.

Det första jag gör i ett nytt bygge är att installera driver detective och scanna efter nya drivrutiner. Hittills har den aldrig svikit mig men just nu och här gör den det (liksom Device Manager). Den anser att den nedladdade drivrutinen flör general VGA Standard är den som skall användas. Jag lyckats få bort det här i det andra byggen och kunnat ställa om upplösningen från det förhatliga 640x480 8 bitars till 1024x768 32 bitars. Men var drivrutinen är undgår mig. Jag hittar inget som passar i Windows 7. Min testdator är en Optiplex GX260 med 1,8 Ghz processor och 2 GB RAM.

Så nu går jag och lägger mig och hoppas att någon snäll fé fixar det här under natten.

Har du kollat på Windows Update? Testat att installera Vista-drivrutinerna? Genom att via Device Manager uppdatera en drivrutin manuellt kan du tvinga in en drivrutin om de skulle behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en fet minnesläcka i windows media player, hur skickar jag feedback? Det går väl inte från dessa nya byggen? Kör bygge 7077.

Som ni ser på minnsanvändningsgrafen (blå) allokerar windows media player nytt minne utan att ta bort det gamla vilket fyller hela RAMet och tvingar andra processer att stängas. Läckan ligger i resize-koden, alltså när man ändrar storlek på fönstret (länge).

Edit: När man kollar film och förmodligen behövs Windows Aero påslaget.

Tänk på att WMP 12 är duktigt aktiv i början. Den letar information på nätet på ett betydligt mer aktivt sätt än tidigare versioner gjort.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att WMP 12 är duktigt aktiv i början. Den letar information på nätet på ett betydligt mer aktivt sätt än tidigare versioner gjort.

Mange

Kanske det, men detta felet är absolut en minnesläcka. Fortsätter jag ändra storlek tvingas Aero stängas av och Windows varnar för dålig prestanda och allt blir svart och sen avallokeras allt minne igen. Du ser i bilden att minnesanvändningen sjunker extremt fort i slutet, det är när jag stänger windows media player, samma sak händer om jag fortsätter ändra storlek. Definitivt ett ordentligt fel, att minnet beter sig såhär är ett tecken på minnesläckage. I normala fall ska minnesanvändningen vara platt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte aktivera Windows 7 build 7077.

Har Du Ultimate? Tror att det fungerar bara på denna.

Laglig Microsoft Beta Nyckel som skall fungera, är för både 32-bitars och 64-bitars: RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på Windows Update? Testat att installera Vista-drivrutinerna? Genom att via Device Manager uppdatera en drivrutin manuellt kan du tvinga in en drivrutin om de skulle behövas.

Ja, jag testade Windows update. Det gav inget. Jag gjorde en sökning på Dells supportsida men den nedladdade filen därifrån hjälpte inte. Skall försöka med en manuell installation av drivrutinen efter påsk. Jag misstänker att jag bör avinstallera drivrutinen först för att få den att söka efter drivrutinen från t.ex. en skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha uppgraderat från 7068 till 7077 så...

Du kanske skulle testa att göra en ren install istället för uppgradering då. Jag säger inte att det hjälper i just detta fallet men jag fattar inte varför folk envisas med att uppgradera, det är att tigga om problem. Speciellt i detta fallet med betor då MS inte lägger ner det minsta tid på att få en sådan uppgradering att funka så bra som möjligt eftersom det inte är ett verkligt scenario.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle testa att göra en ren install istället för uppgradering då. Jag säger inte att det hjälper i just detta fallet men jag fattar inte varför folk envisas med att uppgradera, det är att tigga om problem. Speciellt i detta fallet med betor då MS inte lägger ner det minsta tid på att få en sådan uppgradering att funka så bra som möjligt eftersom det inte är ett verkligt scenario.

Anledningen är naturligtvis att testa just uppgraderingar. Version 7068 var första version som jag kunde uppgraderas från Vista.

Eftersom jag valde att ändra ägarskapet på foldrarna då felet uppmärksammades, så har jag numera ett antal filer som enbart

har en användare i Security inställningarna. O.B.S.! Jag klagar inte på uppgraderingen utan påpekar enbart att något här var mindre lyckat i denna testversion.

Ändringen av Security blev minimerat enligt bilden. Jag har återställt till 7068 och lagt till de saknade kontonamnen så nu

fungerar detta igen.

post-459-1239495715_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går dessa att få tag på nån hemsida t.ex. Microsoft eller nån annanstans. Frågan var hur stor är imagefilen av detta Windows 7 7077?

Den jag testade var x64 av 7077 och den var 3.05 GiB stor.

Du kan ju t.ex. Googla på "Windows 7 Ultimate x64 build 7077"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...