Gå till innehåll

Windows 7077!


Orvaldo

Recommended Posts

vad har ipred med windows 7 att göra i nu läget? det är bara en beta (ej färdig kod) och nycklarna är ju gratis till betan (beta nycklarna till build 7000 har fungerat änså länge) om man nu inte ville att folk skulle kunna testa nya builds lika lätt hade man givetvis stoppat dessa nycklar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med 7105? Är 7077 samma som 7105 då de har samma kompileringstid? Låter ju mer vettigt att gå från 7068 till 7077 än till 7105...

Nop! inte FAKE.

Men däremot den version som skrivs vara Build 7105 är FAKE, innehåller 7068 versionen.

Detta är inget bevis på att den är fake, bara ett bevis på att du har laddat hem en fake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ingen bra text att citera men kortfattat så menar en del att 7077 och 7105 är samma sak. Den släpptes först som 7077 för att testas så den inte innehöll några stora fel och därefter släpptes den igen samma dag som 7105, vilket tydligen skulle vara en normal procedur. Huruvida det stämmer låter jag vara osagt.

Det är många som bekräftar att den 7077 som finns ute lite överallt nu är äkta, har dock inte provat den själv eftersom den är 32bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så släpptes 7105 20 minuter innan 7077.

"Windows 7 build 7077 is leaked on torrent websites and available for download as ISO file. Here comes the big confusion, Windows 7 Build 7077 has build string 7077.0.090404-1255 means it is compiled on April 4, 2009, at 12:55pm and rumored windows 7 Build 7105 has build string 6.1.7105.0.winmain.090404-1235 indicates compiled on April 4, 2009 at 12.35 PM.

Now how this possible to have higher build compiled before than lower build."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så släpptes 7105 20 minuter innan 7077.

"Windows 7 build 7077 is leaked on torrent websites and available for download as ISO file. Here comes the big confusion, Windows 7 Build 7077 has build string 7077.0.090404-1255 means it is compiled on April 4, 2009, at 12:55pm and rumored windows 7 Build 7105 has build string 6.1.7105.0.winmain.090404-1235 indicates compiled on April 4, 2009 at 12.35 PM.

Now how this possible to have higher build compiled before than lower build."

Två olika spår med kärnan hos MS tror jag.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag är fast på 99.5% och alla andra också.

7077.0.090404-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULFRER_EN_DVD.iso

Någon som kan seeda dom sista delarna? Tog torrenten från tpb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det ska vara så strikt här, hela denna tråden är ju olaglig om man tänker på vad alla säger:

* Trådens namn betyder i klartext "Grabbar, ni kan ladda ner Windows 7 bygge 7077 från pirate bay nu"

Lite citat som jag gör om till klarttext:

* "Jag laddar ner nu, snart klar"

* "Är den äkta eller falsk?"

* "Den är äkta, jag har laddat ner den"

Och nu till mitt citat:

"Jag har problem att ladda ner, någon som kan hjälpa mig?"

Antingen tas hela tåden bort eller så får den stå kvar med alla inlägg. Förstår ändå inte varför det måste vara så strikt här helt plötsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det ska vara så strikt här, hela denna tråden är ju olaglig om man tänker på vad alla säger:

* Trådens namn betyder i klartext "Grabbar, ni kan ladda ner Windows 7 bygge 7077 från pirate bay nu"

Lite citat som jag gör om till klarttext:

* "Jag laddar ner nu, snart klar"

* "Är den äkta eller falsk?"

* "Den är äkta, jag har laddat ner den"

Och nu till mitt citat:

"Jag har problem att ladda ner, någon som kan hjälpa mig?"

Antingen tas hela tåden bort eller så får den stå kvar med alla inlägg. Förstår ändå inte varför det måste vara så strikt här helt plötsligt?

Den nya folksjukdomen, "internetnojja"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det har något med internetnojja. Han vill inte att hans forum kopplas till olagliga trackers. Då man skriver att man tankat ner så kan det vara från MS (om man är testare). Dom nämde inga trackers eller vart dom laddat ner.

Sen så handlar forumet i första hand om Windows 7 och dess nyheter. Visst man kanske påstår att det kommit en ny version och om den är äkta eller inte, men man skriver inte vart man tankar ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute! Kolla tpb. Undra om man vågar tanka, med tanke på ipred?
Jag tror inte det har något med internetnojja. Han vill inte att hans forum kopplas till olagliga trackers. Då man skriver att man tankat ner så kan det vara från MS (om man är testare). Dom nämde inga trackers eller vart dom laddat ner.

Sen så handlar forumet i första hand om Windows 7 och dess nyheter. Visst man kanske påstår att det kommit en ny version och om den är äkta eller inte, men man skriver inte vart man tankar ner den.

@Sleepwalker: tpb = ThePirateBay, vilket Orvaldo nämner i första inlägg. Men det spelar ingen roll om man nämner det eller inte, till och med Stenis skriver ju på förstasidan när ett nytt bygge är läckt! Vem som helst kan ju leta fram torrenten, det är nyheten om läckan som är den viktiga. Varför skulle man sen inte få prata om det? Det är trots allt ett forum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Sleepwalker: tpb = ThePirateBay, vilket Orvaldo nämner i första inlägg. Men det spelar ingen roll om man nämner det eller inte, till och med Stenis skriver ju på förstasidan när ett nytt bygge är läckt! Vem som helst kan ju leta fram torrenten, det är nyheten om läckan som är den viktiga. Varför skulle man sen inte få prata om det? Det är trots allt ett forum...

Du måste ju inte lägga ut torrentnamn, trackers, releasenamn och/eller länkar m.m... tror inte Stenis har något emot diskussionen som sådan, annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en fet minnesläcka i windows media player, hur skickar jag feedback? Det går väl inte från dessa nya byggen? Kör bygge 7077.

Som ni ser på minnsanvändningsgrafen (blå) allokerar windows media player nytt minne utan att ta bort det gamla vilket fyller hela RAMet och tvingar andra processer att stängas. Läckan ligger i resize-koden, alltså när man ändrar storlek på fönstret (länge).

Edit: När man kollar film och förmodligen behövs Windows Aero påslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...