Gå till innehåll

Diskussionstråd: Diskussionsinlägg från trådarna Piratnyheter & Piratnytt


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Och alla tycker att pirat partiet är kapabla att styra Sverige, ni måste fan skämta hoppas jag.

Och som vanligt tycker man inte som Dimx fattar man inget, väx upp för helvete och göt rätt för dig som alla andra sunda människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 223
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
Och alla tycker att pirat partiet är kapabla att styra Sverige, ni måste fan skämta hoppas jag.

Och som vanligt tycker man inte som Dimx fattar man inget, väx upp för helvete och göt rätt för dig som alla andra sunda människor.

Läs inlägget ovanför dig som fogerty4evr skrev.

Du fattar inget av diskussionen? :o

Göra rätt för sig? Vad pratar du om? :o

Läs hans inlägg och begrunda det där lite. Vart tror du vi är på väg? Det handlar inte det minsta om att tanka (är en ledtråd). Och precis som du skrev så frågar jag mig om du verkligen förstår vad det handlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver

Hoppas att "piraterna" går på grund. Stäng ner alltihop. Inkluderat all annan "skit" dom sprider på nätet.

Ägarna är inga duvungar som gjort något som helst ideelt. Dom har på ett manipulativt och bedrägligt sätt

lurat i en massa naiva användare att dom står "frihet". Jag vill inte ha den typen av frihet.

Dom har tjänat massor på sin verksamhet.

En av bakgrundsfigurerna har ett spektakulärt förflutet... :angry:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Lundstr%C3%B6m

Piratpartiet är bara för patetiskt att ens ta på allvar!

Låt oss fokusera allt på FRAvs.SÄPO och IPRED. Där håller man på att bygga upp ett övervakningssamhälle.

Detta bryter mot allt jag tycker ett demokratiskt samhälle ska representera! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte endel förstår det hela. Det skapas lagar i Sverige som en minoritet vill ha. Folk får fällande domar fast de allra flesta svenskar tycker det är fel. Inser du inte problemet? Det kommer att skapa ett slags rättsförakt eller lagförakt. Jag hoppas du förstår :)

Eller är du här bara för att vara spydig och elak? Det tjänar du inget på.

Ja absolut är jag det, jag har ju inga andra objektiv alls... allt om xp och dess forum ÄR mitt liv till 100% och jag är bara här för att vara spydig och framstå som ett inteligensbefriat übermongo.

Hoppas ni andra inte känner er utsatta för konkurans nu eller att någon tycker jag härmas, snott deras ide eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hoppas att "piraterna" går på grund. Stäng ner alltihop. Inkluderat all annan "skit" dom sprider på nätet.

Ägarna är inga duvungar som gjort något som helst ideelt. Dom har på ett manipulativt och bedrägligt sätt

lurat i en massa naiva användare att dom står "frihet". Jag vill inte ha den typen av frihet.

Dom har tjänat massor på sin verksamhet.

En av bakgrundsfigurerna har ett spektakulärt förflutet... :angry:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Lundstr%C3%B6m

Piratpartiet är bara för patetiskt att ens ta på allvar!

Låt oss fokusera allt på FRAvs.SÄPO och IPRED. Där håller man på att bygga upp ett övervakningssamhälle.

Detta bryter mot allt jag tycker ett demokratiskt samhälle ska representera! :angry:

Och det är inte "Piraterna" som är felet med detta då?

Då kan man fråga sig vilka som är de egentliga bovarna?

Rättegången igår var så olaglig den överhuvudtaget skulle kunna bli.

Och såna tycker du om?

Tycker du att Hollywood skall få klampa in och bestämma i svenskt rättssystem också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Tycker du att Hollywood skall få klampa in och bestämma i svenskt rättssystem också?

Du ser väl vad jag tycker om IPRED! :angry:

Jag menar att vi har större frågor att fokusera på för vårt framtida samhälle som vi ska leva i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Du ser väl vad jag tycker om IPRED! :angry:

Jag menar att vi har större frågor att fokusera på för vårt framtida samhälle som vi ska leva i.

Till alla som inte förstått vad fildelning handlar om.

Mumfie? Bäver? Fler?

Fildelning är INTE lika med stöld.

Man kan inte se det på det viset. Som om du gick in i en affär och tog en paket mjölk. Det är så långt från fildelning man överhuvudtaget KAN komma.

Läs på vad fildelning handlar om istället...innan ni uttalar er.

Så enkelt är det inte på långa vägar. Det är skivbolag och filmbolag som beskriver det SÅ felaktigt efersom de vill ge en felaktig bild av fildelning. De liknar den vid traditionell stöld, vilket är helt och hållet fel.

För det första handlar det om "kopiering"

För det andra handlar det om att du ger något tillbaka (läs pr, spridning etc)

40% av svenska artister ansåg sig till och med tjäna på fildelningen

Så, därför kan man inte se det så enkelt och ytligt som många tyvärr gör. Fildelning är betydligt mer komplicerat än så.

Vi har sett precis samma sak i snart 100 år.

Man vill förbjuda, detta är farligt mm. Inte i ETT ENDA fall försvann fildelningen.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2739965.svd

Man kan inte förbjuda framtiden, som Aftonbladet sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Så..Nu är jag medlem i piratpartiet.Inte för att jag tror att dom kan styra sverige men det är i alla fall en protest.

Någon annan som gått med?

Räcker upp handen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fildelning är inte lika med stöld, nehej vad är det då?. Du laddar hem saker från personer du inte känner eller ens vet vilka det är, är det lika med kopiering inom familjen? Tycker du på allvar att skiv och filmbransch ska ÄGNA SIG ÅT VÄLGÖRENHET. Och tycker du att det är rätt att vi som gärna betalar ska betala lite extra så att snyltarna kan fortsätta få sitt gratis.

Men men det går aldrig att övertyga en redan frälst.

Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Fildelning är inte lika med stöld, nehej vad är det då?. Du laddar hem saker från personer du inte känner eller ens vet vilka det är, är det lika med kopiering inom familjen? Tycker du på allvar att skiv och filmbransch ska ÄGNA SIG ÅT VÄLGÖRENHET. Och tycker du att det är rätt att vi som gärna betalar ska betala lite extra så att snyltarna kan fortsätta få sitt gratis.

Men men det går aldrig att övertyga en redan frälst.

Ha det.

Snälla Mumfie, kan inte du försöka att läsa lite om vad piratkopiering egentligen innebär istället för att se så ytligt och enkelspårigt på saken? Glöm gamla tider, det finns ingen likhet. Kom igen sen när du läst lite om vad piratkopiering är, och hur den fungerar. Jag laddar hem "kopior" som inte ens är i närheten av ett orginal, sen sprider jag deras kultur vilket ger mängder med PR. Du kan inte sätta likhetstecken med enbart pengar, man kan betala på många andra sätt.

Kan inte du läsa lite om vad fildelning egentligen är för något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Snälla Mumfie, kan inte du försöka att läsa lite om vad piratkopiering egentligen innebär istället för att se så ytligt och enkelspårigt på saken? Glöm gamla tider, det finns ingen likhet. Kom igen sen när du läst lite om vad piratkopiering är, och hur den fungerar. Jag laddar hem "kopior" som inte ens är i närheten av ett orginal, sen sprider jag deras kultur vilket ger mängder med PR. Du kan inte sätta likhetstecken med enbart pengar, man kan betala på många andra sätt.

Kan inte du läsa lite om vad fildelning egentligen är för något?

Om jag kommer hem till dig, tar ett kort på din bil (om du har nån)

Har jag då stulit din bil?

Precis lika mycket likhet finns det mellan en fysisk tidning och en som är inscannad...........

Vill du ha ett "orginal" så får du vackert gå och köpa det.

Tänk på all "utbildning" fildelning har gett bara........

Sluta upp med att se allt i enbart svart eller vitt, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Gääsp, vilken jämförelse.

Ha ett gott liv Dimx

Argumenten tog slut ser jag.

De som skriker högst om stöld, brukar också vara de som tappar argumenten snabbast.

Fildelning har både positiva och negativa effekter, precis som allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och alla tycker att pirat partiet är kapabla att styra Sverige, ni måste fan skämta hoppas jag.

Och som vanligt tycker man inte som Dimx fattar man inget, väx upp för helvete och göt rätt för dig som alla andra sunda människor.

Så 75% av datorägarna är osunda menar du :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumenten är inte slut, och du har lagt till nya saker i ditt tidigare inlägg, finns bara ingen mening med att fortsätta diskutera piratebay då du hela tiden går in på andra saker när det börjar bli känsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Väx upp för helvete och göt rätt för dig som alla andra sunda människor.

Precis som domstolen gjorde igår, när de fällde killarna på PB utan egentliga bevis och accepterade att de stämdes på uppdiktade fantasibelopp från amerikanska mediabolag?

Snacka om att göra rätt för sig............

De som var ännu värre (google) (youtube) var ju inte brännmärkta av bolagen...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Argumenten är inte slut, och du har lagt till nya saker i ditt tidigare inlägg, finns bara ingen mening med att fortsätta diskutera piratebay då du hela tiden går in på andra saker när det börjar bli känsligt.

Du har inte lagt fram ETT ENDA ordentligt argument.

Har du inget?

Du ser fildelning som en enda sak, stöld, inget annat.

Det kallar jag felaktigt och enkelspårigt tänkande.

Du har inte ens brytt dig att ta reda på vad fildelning innebär.

Läs på innan du postar i ämnet, hur skall vi annars kunna diskutera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så..Nu är jag medlem i piratpartiet.Inte för att jag tror att dom kan styra sverige men det är i alla fall en protest.

Någon annan som gått med?

Intelligent resonemang, jag gillar inte moderaterna så då röstar jag på sverige demokraterna men bara som en protest.

Pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intelligent resonemang, jag gillar inte moderaterna så då röstar jag på sverige demokraterna men bara som en protest.

Pinsamt.

Ja, faktiskt ett riktigt bra resonemang. Det skickar en signal till de etablerade partierna. Proteströstning är inget nytt fenomen.

Det som är pinsamt är att det finns människor som inte har en aning om hur effektiv proteströstning kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intelligent resonemang, jag gillar inte moderaterna så då röstar jag på sverige demokraterna men bara som en protest.

Pinsamt.

Men om du ser det så här:en gång röstade jag på KPMLr i kommunalvalet i gbg.

Inte för att dom skulle ta makten här utan för att dom skulle röra om i grytan.

Dom kom med och dom rörde om ordentligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Mumfie, du säger att jag är på alla hela tiden?

Jag låter dina egna inlägg tala.

väx upp för helvete och göt rätt för dig som alla andra sunda människor.
Och tycker du att det är rätt att vi som gärna betalar ska betala lite extra så att snyltarna kan fortsätta få sitt gratis.
Gääsp, vilken jämförelse.

Ha ett gott liv Dimx

bara ingen mening med att fortsätta diskutera piratebay då du hela tiden går in på andra saker när det börjar bli känsligt.
Intelligent resonemang, jag gillar inte moderaterna så då röstar jag på sverige demokraterna men bara som en protest. Pinsamt.

Dessa visar ganska tydligt att du inte har någon vidare bra uppfattning om vad fildelning egentligen innebär. Du ser den enbart i svart eller vitt, inget annat.

Det är så här Mumfie..........

Fildelning över internet är något som aldrig tidigare funnits i världshistorien, något helt och hållet nytt, och därför inte jämförbart med något annat som hänt tidigare.

Därför kan vi inte sitta och jämföra fildelning med stöld eftersom fildelning över internet har väldigt många effekter. Precis som allt annat så har fildelning både positiva och negativa effekter.

Men hur skall man förstå det om man inte ens bemödat sig med att på egen hand ta reda på vad fildelning egentligen är, och effekterna av den? Du köper tydligen skivbolagens skräckscenario helt och hållet, okritiskt? Det skulle jag inte göra, ta reda på själv vad fildelning är istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och alla tycker att pirat partiet är kapabla att styra Sverige, ni måste fan skämta hoppas jag.

Och som vanligt tycker man inte som Dimx fattar man inget, väx upp för helvete och göt rätt för dig som alla andra sunda människor.

Piratpartiet är bara för patetiskt att ens ta på allvar!

Låt oss fokusera allt på FRAvs.SÄPO och IPRED. Där håller man på att bygga upp ett övervakningssamhälle.

Detta bryter mot allt jag tycker ett demokratiskt samhälle ska representera! :angry:

Jag tycker ni verkar blanda ihop Piratpartiet med en massa känslor och åsikter som blossat upp under senaste tidens debatter. Det finns en ganska kort och rak informationssida på enkel svenska på PP's hemsida, gå gärna in där och läs vad de faktiskt står för.

PP är inte för ett laglöst anarkistiskt Internet, man vill inte att folk ska fildela illegalt. Man vill skapa ett lagligt fungerande system för kulturspridning men inte på samma sätt som upphovsrättsindustrin och majoriteten av nuvarandra riksdags- och EU-politikerna. Förutom det vill man även värna om den personliga integriteten på alla plan, inte enbart på Internet. Man har inga ambitioner att ensamma styra över Sverige.

Man vill i första hand in i EU-parlamentet för att där kunna sprida korrekt information och få en balans till det lobbyarbete upphovsrättsindustrin och andra ekonomiska intressen för. På så sätt vill man kunna sätta stopp INNAN en massa knasiga saker tvingas på våra politiker här hemma i Sverige.

Man vill sedan in i riksdagen på en vågmästarroll för att där kunna tillföra intresse och kunskap för dessa frågor vilket i dagsläget uppenbarligen är väldigt lågt. Man har alltså inga ambitioner att ensamma ta makten utan snarare tvärtom hoppas man att kunna öka kunskapen till en sådan grad att man blir överflödiga och kan lägga ner partiet och låta de bredare partierna arbeta vidare med frågorna.

Med det sagt får ni naturligtvis fortfarande vara mot Piratpartiet, men då vet ni i alla fall vad det är ni är emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Mitt liv står inte och faller med fildelning, kanske dags att ni skaffar en ny hobby.

Mumfie, det handlar om så mycket mera än bara fildelning.

Ett övervakningssamhälle. Det berör DIG också vare sig du fildelar eller inte.

Såg du domslutet igår?

Vi kan ändra det till ett rättslöst övervakningssamhälle i så fall om de har tänkt sig att agera på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...