Gå till innehåll

Windows 7 RC ute


munketh

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Alla format (kodare) som ingår i QuickTime, eller endast standardformaten som ingår i mpeg-4?

Vad jag hört ska man kunan spela mov-filmer, sen vad detta betyder har jag inte lagt mig in men jag antar ju att man inte kommer stödja alla format som quicktime stödjer, men åtminstone ska man väl kunna kolla på vanliga mov-filer från apple utan deras quicktime? Mov kanske är sån container som kan hålla flera olika format men jag som lekman på området fattade det som att man inte skulle behöva ladda ner quicktime mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så tydligen vet inte morno vad hash är, men låt mig dra en snabb genomgång: hash är en kontrollsiffra, dva en liten bit text med lite fina nummer i som beskriver det exakta innehållet i en fil. Vad man gör är att köra en stor fil (windows 7 till exempel) genom en hash-algoritm (vanligast MD5) och får då en kontrollsiffra. När man sen laddat hem en okänd sak (läckan av windows 7 rc som exempel) kan man då köra den filen genom en MD5 algoritm och då få en bit text med kontrollsiffran. Är kontrollsiffran samma som Microsoft säger har man alltså en 100% äkta version som inte har blivit ändrad på en enda bit.

Du kan alltså ladda hem den läkta versionen och sen kontrollea att du har samma hash. Men även detta är lite att ta i för som jag sagt innan sköts detta automatiskt i form av certifikat. Om du gör ett stickprov på en fil (exempel setup.exe) kan du se fliken Digital Signatures. Digital Signatures komemr bara upp om kontrollsiffran för den filen är 100% giltig och inte har ändrats sedan den gavs ut. Även kan man se att det är Microsoft Corporation som signerat filen. Det är alltså en 100% äkta version av Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men visst fungerar det att spela quicktime-filer i Windows 7, man får dock spara dom på hårddisken och uttryckligen öppna dom med Windows Media Player:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön skrivbords bakgrund.. va sjutsingen e det för bild igentligen?

Den kommer med som standard, har dock tröttnat på den nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att de sa att de skulle stödja mkv filer också men det har jag inte sett skymten av. (h264 eller vad nu det heter)

Undrar varför beta fisken är kvar också borde ju tas bort nu när det är rc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7100 x64 från Internet verkar vara något nedbantad...

Jag testade en "Clean Install" på min bärbara och grafikkortet kan inte identifieras...(prestanda blir 1.0).

Jag installerade då Vista x64 + SP1, noterade att grafiken identifierats (prestanda blir 3.6) och körde sedan

"Uppgrade" till Sjuan 7100. Därmed känns grafikkortet igen.

P.S. Jag rekommenderar att ni testar verktyget "Windows Easy Transfer" under Start - Accessories - System Tools

när ni testar att hoppa mellan olika versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

More Windows 7 Release Candidate details revealed

Just a day after Paul Thurrott revealed 'Windows XP Mode' for Windows 7, he has come out and posted a few more interesting details about the upcoming release.

Here are the following pieces of information he revealed, which he's "pretty sure this is all new info."

"AAC/H.264/MPEG-2 support will not be provided to Windows 7 Home Basic and Starter customers. That functionality will only go out to Home Premium, Professional, and Enterprise/Ultimate users. But it looks like there will be add-ons made available (free or paid, it's not clear) to users of low-end Windows 7 versions.

Maximum RAM. All 32-bit versions of Windows 7 "support" 4 GB of RAM, of course. But if you go 64-bit, you can add up to 8 GB in Home Basic and Starter, 16 GB in Home Premium, and 192 GB in Professional, Enterprise, and Ultimate.

Windows Media Player Remote Media Experience (RME) is not available in Windows 7 Home Basic or Starter. However, all versions can share media over a home network.

All Windows 7 SKUs support 20 simultaneous SMB connections. This works out to 10 users, apparently.

XP Mode. As we first revealed yesterday, only Windows 7 Professional, Enterprise, and Ultimate are licensed to install XP Mode."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast nu har du ju enligt bilden 64-bitarsversionen och det är endast i bygge 7077 x86 som spotify inte fungerar, vi kan alltså inte vara säkra på att spotify kommer fungera i 7100 x86. Jag tankar 7100 x86 nu så jag kan agera isbrytare ;)

Hej!

Kan meddela att Spotify fungerar på bygge 7100 x86

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick problem när jag installerad Windows 7 RC1 hos min bror, han har ett 8600 GT med en skärm och en TV anslutna. Installationen fungerade perfekt tills datorn bootar om och det ska komma upp en svart skärm med "solnedgång" "Setup is cecking your hardware" eller vad det nu står. Iaf så kom den bilden aldrig upp på skärmen utan istället står det längst ner i hörnet bara "Windows 7 Evalution copy, Build 7100". I övrigt var bilden helt svart... jag tänkte inte/trodde inte då att TV skulle vara boven i dramat men jag löste det genom att starta om datorn och välja 640*480 så gick setupen som den ska.

Jag kollade därefter upp bildskärmarna och den har TV:n som primär.. Varför väljer den TV:n som primär och inte skärmen? Testade att skifta skärmarna och dom lägger sig i samma ordning iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett fel i drivrutinen. Stötte på det där första gången redan i Vista. Det kommer komma en annan drivrutin till det kortet som stödjs av Windows 7. Om du har installerat en Vista drivrutin så råder jag att köra Windows Update och uppdatera till senaste nVIDIA drivaren. Du hittar även en drivare på nVIDIA.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...