Gå till innehåll

Windows 7 RC ute


munketh

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hrrrm en snabb fråga!

Efter att ha sett skärmdumpar på detta bygge så står det "Evaluation copy Build 7100" som vattenstämpel.

Har inte tidigare RC:er märkts som "Release Candidate" eller liknande? Om fallet är så, så är detta inte en korrekt RC, eller?

Personligen är jag extremt petig med såna där smådetaljer, ska det vara rätt så ska det vara rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrrm en snabb fråga!

Efter att ha sett skärmdumpar på detta bygge så står det "Evaluation copy Build 7100" som vattenstämpel.

Har inte tidigare RC:er märkts som "Release Candidate" eller liknande? Om fallet är så, så är detta inte en korrekt RC, eller?

Personligen är jag extremt petig med såna där smådetaljer, ska det vara rätt så ska det vara rätt!

Nej vad jag kommer ihåg stod det likadant på Vistas RC, dessutom är denna konfirmerad av tillförlitliga källor. Jag laddar hem nu. Det är bra att vara petig, jag nöjer mig inte heller med "nästan bra".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vad jag kommer ihåg stod det likadant på Vistas RC, dessutom är denna konfirmerad av tillförlitliga källor. Jag laddar hem nu. Det är bra att vara petig, jag nöjer mig inte heller med "nästan bra".

I rc 1 av Vista stod det Eva copy men i 2an stod det RC2.. har till och med kvar dom någonstans men jag e 99% säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade google och det stod

Windows Vista RCx

Evaluation copy. Build xxxx

På både RC 1 och RC 2.

Men spelar det någon roll egentligen? 7100 är den konfirmerade RC1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever - bra att man fick reda på detta, tackar :)

Det går utmärkt att upplysa utan att länka! Forumreglerna tillåter inte länkar av det här slaget... försök för fasen att fatta det!

Copyrightskyddat material

Att länka till piratkopiering eller piratkopierat material såsom upphovsrättskyddat material i form av musik, filmer, program, spel etc. tolereras inte. Diskussion av läckta programvaror får ske så länge dessa inte innefattar piratnycklar eller program som tar bort aktiverings- eller valideringsfunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt att upplysa utan att länka! Forumreglerna tillåter inte länkar av det här slaget... försök för fasen att fatta det!

Nu ska vi inte bråka om sådana enkla saker. Bara att följa reglerna för forumet så vi håller det trevligt och lättsamt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright!

Tydligen så går det inte att uppgradera från vista enterprise? Får upp fint meddelande som lyder att det inte går, men att jag ska ta en clean install.

Skitsamma, jag kör en clean install :)

Redan tankat? Jag är bara på 20% :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar!

Jo fast nu har du ju enligt bilden 64-bitarsversionen och det är endast i bygge 7077 x86 som spotify inte fungerar, vi kan alltså inte vara säkra på att spotify kommer fungera i 7100 x86. Jag tankar 7100 x86 nu så jag kan agera isbrytare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast nu har du ju enligt bilden 64-bitarsversionen och det är endast i bygge 7077 x86 som spotify inte fungerar, vi kan alltså inte vara säkra på att spotify kommer fungera i 7100 x86. Jag tankar 7100 x86 nu så jag kan agera isbrytare ;)

yes! do it!

hoppas du ser din mängd ram... jag blir irriterad av det här, även om det egentligen inte spelar nån roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak: dom har ju sagt att Windows 7 ska kunna spela mov-filer asså quicktimefilmer, utan att behöva installera quicktime, men det har jag inte alls sett i något bygge. Dom sa uttryckligen att detta skulle finnas i RCn, så kan någon testa gå in på typ www.apple.com och testspela lite filmer och se om det går eller om man måste installera quicktime?

Ren bullshit dom har sagt annars :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak: dom har ju sagt att Windows 7 ska kunna spela mov-filer asså quicktimefilmer, utan att behöva installera quicktime, men det har jag inte alls sett i något bygge. Dom sa uttryckligen att detta skulle finnas i RCn, så kan någon testa gå in på typ www.apple.com och testspela lite filmer och se om det går eller om man måste installera quicktime?

Ren bullshit dom har sagt annars :(

Alla format (kodare) som ingår i QuickTime, eller endast standardformaten som ingår i mpeg-4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då?!?! då e ju RC redan gammal skåpmat och ingen bryr sig längre.. du måste ha den nu helst innan de flesta andra, common sense!

Vem vet om personerna har Editat nåt i ISOn till och med en som inte har nån erfarenhet kan plantera ett virus/spyware/maleware..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak: dom har ju sagt att Windows 7 ska kunna spela mov-filer asså quicktimefilmer, utan att behöva installera quicktime, men det har jag inte alls sett i något bygge. Dom sa uttryckligen att detta skulle finnas i RCn, så kan någon testa gå in på typ www.apple.com och testspela lite filmer och se om det går eller om man måste installera quicktime?

Ren bullshit dom har sagt annars :(

Nixpix, jag möts av en härlig "Get the latest Quicktime" ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...