Gå till innehåll

Far Cry 2 Demo


DAson

Recommended Posts

Tänkte fråga vart kan man få tag på Far Cry 2 Demot nånstans? Har kollat själv utan att hitta det. Dem som vet hjälp mig för jag vill gärna testa det!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The producer of Far Cry 2 has said there will be no opportunity to try the game before you buy. No demos will be available, Louis-Pierre Pharand said in our LiveText chat.

Förklaringen:

It became too complex to do a demo of an openworld game. We decided to put those efforts into the game so everyone can enjoy a better, more polished experience.

http://www.eurogamer.net/articles/no-downl...o-for-far-cry-2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Hade du tänk köpa spelet då? Har kört det och det är helt ok; grafiken är typ bättre än Crysis och spelet laggar mindre än Tetris typ, men själva gameplay är väl lite sådär. Klar värt att spela dock, jävligt många vapen och fett stor värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har visserligen Far Cry det första och kan spela det så länge. Har tyvärr inte Far Cry 2. Har sett att det är inte som Far Cry det första som jag gillar bättre. Kanske kommer den dagen man blir sugen på Far Cry 2.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Hur kan du veta att du gillar Farcry 1 bättre än farcry 2 om du inte testat 2an? (eller har du?)

Det enda som är gemensamt mellan 1 och 2 är att dom bär samma namn, absolut inget annat är gemensamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak med Far Cry 2 är jag tycker att den är rörig eftersom man rör sig fritt i Afrikanska markerna. Men i 1 Far Cry som bara heter Far Cry och inget annat tycker jag är nättre där finns olika uppdrag man ska utföra på olika levels. Jag tycker bäst om grafikmotorn Cry Engine istället för den nya grafikmotorn som finns i Far Cry 2. Har sett spelet igång på en kompis dator och tänkte det där är inget för mig det kraschar lätt om man har otur.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett demo borde alltid finnas men 243kr inkl frakt just nu är ju inte sååå blodigt så du kanske kan chansa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=205096&o=inkfrakt

Dessutom är det ju ganska gammalt nu så det bör väl snart flytta över till budgethyllan så priset sjunker ännu mer.

Mitt omdöme var att spelet var väldigt snyggt om man kunde köra på höga inställningar men det kräver en ganska bra dator för att orka med det. Det var dock något år sedan jag testade, hade kanske inte tyckt det var lika snyggt idag. Det haltade dock lite i spelglädje. Jag tycker nog 1an var roligare fast jag spelade inte så mycket av 2an, den kanske blev bättre senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett demo borde alltid finnas men 243kr inkl frakt just nu är ju inte sååå blodigt så du kanske kan chansa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=205096&o=inkfrakt

Dessutom är det ju ganska gammalt nu så det bör väl snart flytta över till budgethyllan så priset sjunker ännu mer.

Mitt omdöme var att spelet var väldigt snyggt om man kunde köra på höga inställningar men det kräver en ganska bra dator för att orka med det. Det var dock något år sedan jag testade, hade kanske inte tyckt det var lika snyggt idag. Det haltade dock lite i spelglädje. Jag tycker nog 1an var roligare fast jag spelade inte så mycket av 2an, den kanske blev bättre senare.

Far Cry 2 har ju inget med Far Cry att göra alls egentligen... det är mer än utvecklad version av Boiling Point istället. Samma upplägg och spelidé. Men visst håller Far Cry 2 hög kvalité... riktigt snyggt är det. Ett av de spel som blev ännu snyggare i Windows 7 än i t ex XP och Vista. Har kört det på samma dator med både Vista och 7 och det sistnämda ger mig bättre prestanda och FPS.

Så hittar du det för en billig peng så tveka inte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
Jag tykcer bäst om grafikmotorn Cry Engine istället för den nya grafikmotorn som finns i Far Cry 2. Har sett spelet igång på en kompis dator och tänkte det där är inget för mig det kraschar lätt om man har otur.

//DAson

Woot? Far Cry 2 var kanske inte det bästa spelet om man kollar på gameplay, men grafik + fysik relativt med prestanda är absolut det högsta jag någonsin testat. Dom har optimerat spelet så in i helvete att jag kunde köra skiten på Medium med 40 fps på mitt fattiga geforce 8500, sjukt. Krascha? Varför skulle ett spel krascha? Har aldrig varit med om det, specielt inte Far Cry 2. Jag har spelat Far Cry 1 (hela) och Far Cry 2 (hela) och vet vad jag snackar om då ;)

Sen så har man tre sorters kartor, så man är allt annat än vilse.

Men gör som du vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...