Gå till innehåll

Antivirus windows 7


Beldia

Recommended Posts

Hej

Har tänkt köpa mig ett Antivirusprogram för windows 7. Tänkte höra med er vad ni rekomenderar för program. Har testat f-secure men det jävlades med min deamon tool så jag fick avinstallera det. Kör nu en testversion av nod32 och det verkar funka utan bekymmer. Jag kör Win 7 64 bit RC1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har tänkt köpa mig ett Antivirusprogram för windows 7. Tänkte höra med er vad ni rekomenderar för program. Har testat f-secure men det jävlades med min deamon tool så jag fick avinstallera det. Kör nu en testversion av nod32 och det verkar funka utan bekymmer. Jag kör Win 7 64 bit RC1.

Varför köpa då det finns gratis?

Jag använder Avast Free, som är gjort för 32- och 64-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför köpa då det finns gratis?

Jag använder Avast Free, som är gjort för 32- och 64-bitars.

Provar Avast nu och det fungerar bra bortsett från att windows 7 säger mig att uppgradera antivirusprogrammet fasst jag har senaste uppdateringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag säger kaspersky

de har en test version för windows 7 som man kan hitta på deras forum

den som vill förlita sig på ett gratis newb antivirus har inte en susning om va de pratar om

i 3 år jobbade jag på en support för ju antivirus och en större del av kunder som ringde in hade antigen avg eller avast och de var tok infekterade.

de programen hittar inte ett SKIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förmodligen funkar de bra för er pga att ni kanske kan hanska med era datorer

Regga dig på comodos forum och tanka hem Comodo internets security RC2 3.9.76291.502

Den fungerar klockrent i windows 7 RC

Glöm ej vid instalationen att du höger klickar på filen o välj som administratör :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör avast 4.8 Home gratisversionen och har inte haft några problem med den varken på Windows 7 Build 7000 och nu på Windows 7 RC1 7100. Jag har reggat den och uppdateringrna funkar utan prut.

Jag kör Win 7 virtuellt i Vmware Workstation. Hur smidigt som helst. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde först AVG fungerade fint förutom att det var för mycket bakgrundsaktivitet när jag inte jobbade med datorn villket störde mig. laddade ner NIS 2009 Beta som fungerade klockrent (till skillnad från mitt ordinarie NIS2009) men tyvärr bara 7 dagars prövotid. Fick sedan tag på Avira Premium Security Suite med en prövotid på 6 mån, laddade ner o install utan problem o nöjd blev jag.

https://license.avira.com/en/promotion-8821dtghledngvzkrrqr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

AVG Free Edition 8.5.329 har kommit ut och på hemsidan talar dom om att den klarar även Windows 7 men

tyvärr så framgår det inte om den klarar både 32- & 64-bitars versionen avWindows 7

Vore intressant om någon kan verifiera att den funkar med 64-bitars versionen

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv nod32 4.0 på min win7 x64. Funkar utan några som helst problem.

Jag har valt att köra nod32 eftersom att gratisversioner har sin gräns, de kan inte anlita tillräckligt med folk som hänger med de senaste säkerhetshoten. Har själv haft inne datorer med avast och avg installerat som varit smockade med ad-aware och virus.

Enligt http://www.virusbtn.com/index så ligger Nod32 bland de bästa på att hantera hoten. Jag har själv kört en del tester och sett att det fungerar som det ska.

Att Eset skickar ut uppdateringar flera gånger om dagen gör inte saken sämre hellre (nod32 letar efter uppdateringar en gång i timmen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag säger kaspersky

de har en test version för windows 7 som man kan hitta på deras forum

den som vill förlita sig på ett gratis newb antivirus har inte en susning om va de pratar om

i 3 år jobbade jag på en support för ju antivirus och en större del av kunder som ringde in hade antigen avg eller avast och de var tok infekterade.

de programen hittar inte ett SKIT

Enligt oberoende tester så är dom duktiga på att hitta skit. Avg är lite för duktigt då det hittar skit som inte finns. Avg brukar dessutom vara bättre på att hitta skit än Kaspersky.

Kan vi få se lite fakta och källor på det du säger så vi får veta att du faktiskt har en susning om vad du pratar om!

Just nu kör jag Avira. Funkar bra på x86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stiffes!

Kul att höra någon som gillar NOD32. Kan nämna att jag använt NOD32 sedan 2001 på mina datorer och det är mitt enda skyddsprogram sedan 2007. Jag använder NOD32 2.7 på 2 datorer med XP Pro och på min senaste inköpta laptop med Vista Buisness kör jag NOD32 3.0 alla på svenska, förstås.

Däremot på den virtuella installationen av Win7 kör jag avast.

Jag har testat Eset Smart Security men jag klarar mig med NOD32 Antivirus än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...