Gå till innehåll

Nya Comodo Internet Security 3.9 ( CIS) = Kompatibel med Win 7 RC:


Recommended Posts

Gäst Malou

Hej!

Läste för en stund sedan i en annan tråd här i forumet (Säkerhetsprogram (antivirus, brandväggar, antispionprogram, HIPS m.fl) )

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=17475

Där LionKing Skrev/Svarade:

Comodo internets security RC2 3.9.76291.502 den fungerar klockrent med win7 rc

Varför inte vänta ett dygn till?

Om förhandsinformationen håller streck, så kommer stabila versionen ut i morgon. :)

Ingen blev gladare än jag för detta besked (vad jag har väntat & längtat) efter att få tillbaka CIS igen :D

Men blev/blir ändå lite orolig.

Hur säkert är det att den verkligen är/kommer att vara kompatibel med Windows 7 RC?

Kommer den svenska språkfilen att hinna bli klar till det eventuella släppet imorgon (som jag såg att några håller på med)?

Oavsett svensk språkfil eller ej så är jag den första till att hämta hem/installera den nya CIS under förutsättning att den verkligen är kompatibel med Windows 7 RC :D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, CIS 3.9 är kompatibel med W7. Ett förbehåll är säkerhetscentret i 7:an, som inte fungerar fullt ut. Åtminstone är det så med 3.9 RC2. Inget som påverkar funktionen, men det kan ju vara irriterande (om man använder säkerhetscentret).

Språkfilerna är redan klara, eller rättare sagt inlämnade flera gånger, allt bättre för var gång. ;) Troligen har inte den sista versionen lämnats in än…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej JoWa!

Jo, CIS 3.9 är kompatibel med W7. Ett förbehåll är säkerhetscentret i 7:an, som inte fungerar fullt ut. Åtminstone är det så med 3.9 RC2. Inget som påverkar funktionen, men det kan ju vara irriterande (om man använder säkerhetscentret).

Underbart att höra!

Det enda jag använder är den inbyggda brandväggen i Win7 samt då naturligtvis ett antivirusprogram (Avast) som självklart kommer att avinstalleras :D . Så det skall väl inte möta några hinder gällande säkerhetscentrat heller hoppas jag.

Språkfilerna är redan klara, eller rättare sagt inlämnade flera gånger, allt bättre för var gång. wink.gif Troligen har inte den sista versionen lämnats in än

Härligt ;)

Då är det bara till att köra igång imorgon då den skarpa versionen släpps om där då inte blir några fördröjningar förstås.

Tack för informationen JoWa ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En användare beskrev det sålunda:

But, unlike previous releases, CIS's Defense+ and firewall are not recognized by W7's Security center, and the AV component is recognized but flagged as "using an obsolete format" to communicate with the Security Center. Otherwise, the product appears to be fully functional.

Hoppas att de fixar den detaljen snart (om det inte redan är gjort). ;)

Och utvecklaren Egemen:

Just to be clear,

Except for this Windows Action Center issue, CIS 3.9 is compatible with Windows 7. Thats why you are able to install it without any problems.

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill sååå gärna tycka om CIS men de 3 gångerna jag testat hittills har jag gått tillbaka till ESS. Men skam den som ger sig, om det rapporteras funka bra med Windows 7 RC x64 så får jag väl göra ett försök till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Nicklas!

om det rapporteras funka bra med Windows 7 RC x64 så får jag väl göra ett försök till.

Nu kör jag inte med x64 utan med x86 (32-bit).

Men jag kan ju rapportera ändå huruvida den fungerar bra eller inte ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej!

Då har man blivit med CIS 3.9 :)

Den fungerar klockrent med Windows 7 RC (x86 32-bit). Så nu är jag nöjd och på ett strålande solskenshumör igen :D

Nu återstår då biten gällande säkerhetscentrat som jag ser att där flaggas. Men den biten skall säkerligen lösas också som allt annat.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
Tror vi kan vara riktigt nöjda med "paketet"! :)

Oja mer än nöjd ;)

Och vilket suveränt jobb dessa killar/tjejer har gjort med att översätta detta suveräna säkerhetspaket till förmån för oss alla :wub:

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oja mer än nöjd ;)

Och vilket suveränt jobb dessa killar/tjejer har gjort med att översätta detta suveräna säkerhetspaket till förmån för oss alla :wub:

MVH/Malou

Har aldrig gjort något sådant, men måste vara ett ENORMT jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oja mer än nöjd ;)

Och vilket suveränt jobb dessa killar/tjejer har gjort med att översätta detta suveräna säkerhetspaket till förmån för oss alla :wub:

MVH/Malou

Vi var fyra grabbar. B) Alla gjorde vi nytta, men jag är övertygad - efter att ha sett aktiviteten på forumet - om att JoWa skall ha mest credits. ;)

Roligt att ni är nöjda! CIS 3.9 på svenska är säkert inte perfekt, inget är perfekt, men jag tror att både programmet i sig och översättningen är väldigt bra och kommer att skydda många tusen svenska datorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...