Gå till innehåll

Frågor ang Norton och F Secure?


Recommended Posts

Själv använder jag Comodo Internet Security 3.9

Jag är nöjd med den. Finns en hel massa inställningsmöjligheter för den som vill/kan med sådant, men för oss andra räcker det gott med de färdiga inställningarna.

Har erfarenhet av vissa betalprogram, och de är tyvärr inte så positiva. NIS och F-Secure kräver ganska mycket av datorn, vilket CIS inte gör. Okej, det är ett par år sen jag haft något med dessa att göra, så de kan ha blivit bättre.

Men min åsikt är att det är onödigt att betala, när man kan få ett riktigt bra skyddsprogram gratis. Men det är jag det, andra kanske tycker annorlunda. :)

Nu har jag inte riktigt svarat på din fråga, om jag skall välja något av dessa, så är mitt svar ändå F-Secure. Har ändå inte använt det på två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att båda är bra, men lite extra ++ för Norton Internet security 2009 för deras prestanda förbättring och test fördelar mot F-secure http://www.av-comparatives.org/images/stor...vc_report21.pdf

Jag har inga aktier i Norton, men jag tycker att NIS 2009 är en STOR förbättring än tidigare versoner.

http://www.pcworld.idg.com.au/review/softw...ity_2009/261932

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag använder NIS2009 och det kan jag varmt rekommendera.

F-Secure är däremot inget jag kan rekommendera. För att de som har F-Secure har bara haft problem och att datorn har blivit nedsegad av F-Secure.

"Mathaw" har gjort tester på både NIS2009 och F-Secure. http://www.youtube.com/mrizos

Lycka till i valet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-Secure är däremot inget jag kan rekommendera. För att de som har F-Secure har bara haft problem och att datorn har blivit nedsegad av F-Secure.

Stämmer bra till en del. Med F-Secure hade jag inga andra problem än att det segade ner datorn. Vilket för övrigt stämmer in på NIS också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra till en del. Med F-Secure hade jag inga andra problem än att det segade ner datorn. Vilket för övrigt stämmer in på NIS också. ;)

Gjorde en sök här på forumet på "clamwin" då jag läst att gratis virusprogram som kommer från betalvirusprogram inte skulle vara lika bra som virusprogram baserade på öppen källkod viket clamwin är, hittade ett bra inlägg dock portabla sådana men går man in på sidorna så kanske finns fast ock, :http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=13615&hl=clamwin ---

Jag betalar 32 kr i mån för 2 licens på F-secure säker surf och den + wot i webbläsarn är fullt tillräcklig även vid besök på obskyra sajter (sambon) hade ett samtal med trevlig tjej på F-secures support som sa att hon inte haft virus på 2 år, synd jag blev så shockad/avundsjuk så jag glömde fråga hur det kunde komma sej eftersom vilken sajt som helst kan bli hackad, fast inte haft wot förren nu och den ändrar färg beroende på tillförlitlighet. Byter aldrig ut F-secure för helt nöjd............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst att gratis virusprogram som kommer från betalvirusprogram inte skulle vara lika bra som virusprogram baserade på öppen källkod

Bullshit; open source är en programmeringsmodell, inget mer, inget mindre. Det finns alltså ingen koppling mellan kvalitet och programmeringsmodellen utan det beror helt enkelt på annat. Ville bara hoppa in och säga det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-Secure är däremot inget jag kan rekommendera. För att de som har F-Secure har bara haft problem och att datorn har blivit nedsegad av F-Secure.

Helt fel, har haft F-Secure i över ett år och har inte haft några problem, inga virus, brandväggen har stoppat de attacker som har gjorts.

Någon "nedsegning" av datorn märks ej. Hur F-Secures support är vet jag inte eftersom jag aldrig har behövt anlita den, dessbättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel, har haft F-Secure i över ett år och har inte haft några problem, inga virus, brandväggen har stoppat de attacker som har gjorts.

Någon "nedsegning" av datorn märks ej. Hur F-Secures support är vet jag inte eftersom jag aldrig har behövt anlita den, dessbättre.

Prova nåt annat så kanske du märker skillnad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har har ingen erfarenhet av N eller FS.

Kör Panda IS 2009 på en och CIS på vår 2:a.

CIS:n är mer än "gör-bra". Tog lite tid att lära sig den och den skulle läras upp.

Sista uppgraderingen från 3,8 till 3,9 gick via updatern. Ingen av-/nyinstallation. Fungerade klockrent.

Panda/PCM fixade inte detta från 2008 > 2009 så lätt. Två (2) Avinstallationsverktyg för att rensa. ....

Hade jag inte licensen för Pandan skulle valet varit lätt som en plätt.

Vad som mer talar för CIS:n är att medlemmar från Forumet medverkar i utvecklingen.

Öppen diskussion här på Forumet ang vägledning mm. Responsen på frågor är supersnabb.

Tala om SuperSupport!

Marknadsföringen av CIS är för mig klockren.

Som alltid - finns det kanske något önskemål att "knorra till"?

JoWa & Co är vår vägledning och hjälp. En eloge till Er.

Mvh och trevlig helg till Er alla.

blaeran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som mer talar för CIS:n är att medlemmar från Forumet medverkar i utvecklingen.

Öppen diskussion här på Forumet ang vägledning mm. Responsen på frågor är supersnabb.

Tala om SuperSupport!

Marknadsföringen av CIS är för mig klockren.

Som alltid - finns det kanske något önskemål att "knorra till"?

JoWa & Co är vår vägledning och hjälp. En eloge till Er.

Mvh och trevlig helg till Er alla.

blaeran

Tackar så mycket för detta! :) Alltid trevligt att det man gör uppskattas.

Ja, varför betala, om man kan få både program och support gratis? ;) Nu kan man ju få också programmet på svenska.

Tack och trevlig helg blaeran (och alla andra)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova nåt annat så kanske du märker skillnad ;)

Till det sämre menar du? :)

Som jag skrev, jag har inte haft några problem med F-Secure eller fått in några virus, kan det bli bättre än så?

Har haft annat, bytte nämligen från Norton till F-Secure för drygt ett år sen, anledningen var inte missnöje med Norton, det fungerade bra, hade inga problem med det. Upplevde ingen som helst nedsegning av dator efter bytet, kör mest flygsimulatorer och dom funkade precis som vanligt.

Mina erfarenheter av Norton och F-Secure är alltså att dom båda är bra och i stort sett likvärdiga, kan skilja nån detalj hit och nån detalj dit.

Det viktiga när det gäller datasäkerhet är väl ändå inte vad som ligger i burken utan vad som sitter framför, eller hur? :rolleyes:

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köra med något som verkligen fungerar istället?

F-Secure & NIS verkar ju ha förbannat svårt att fungera som dom ska & slår ut andra

program huller om buller.

  • Avira FREE
  • AVAST FREE eller köp en licens från Eset som inte kostar så mycket som andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...