Gå till innehåll

Mina damer och herrar, Windows 7 Build 7127!


arkin

Recommended Posts

En bra början på helgen:

"After Windows 7 RC public release this is the first build that has been leaked on the net.The full build string of this build is 6.1.7127.0.090507-1820,which shows that the build was compiled on 7 th May just after 2 days of the Windows 7 RC public release.Both the build X86 and X64 version have leaked on net.

Here are the details of the builds

Windows 7 Build 7127 x86:

ISO File Name- 7127.0.090507-1820_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso

MD5 hash- 4045CB2A8E50B65ED9E1C2B8D6026B2F

SHA1hash- F2D615E674B64053D299CFA5E80B777269F0DFF2

CRC -32 F691687F

Windows 7 Build 7127 x64:

ISO File Name- 7127.0.090507-1820_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso

MD5 hash- F805A6595DDC6D12956588BB0F1B9B83

SHA1 hash-9BEB69BE3C2D113ECEB944145951A2123FBBBBF8

CRC -32 460FAD4E

This is a Pre-RTM build, not sure if it has any new features/fixes as compared with the RC build."

MS recommend fresh install

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen som helst anledning att byta från RC. Vill man vara säker och ha en stabil Windows 7 fram till att det släpps ska man köra vidarew på RC. Säkerhetsuppdateringar, buggfixar och andra uppdateringar kommer endast att släppas för RC, inte några byggen som läcks däremellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fegisar, vad är livet utan lite spänning? :)

Nä jag orkar nog inte heller byta, inte denna gången i alla fall, men det vore ändå intressant att veta vad som ändrats. Finns det någon logg på det någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tankat hem 88% Sälvklart så måste man testa den nya versionen :rolleyes:

Nu har jag installerat och upptäckt att det inte går att installera language pack. Så ni som vill ha svenska ska inte installera den här versionen.

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kunnat ansluta till WPA2-PSK trådlösa nätverk på 3 veckor nu - jag är fett desperat att få det att fungera då det fungerar klockrent i Linux. Måste nog installera denna nya builden snart för det fungerar absolut inte i 7 RC1 x86 eller x64. någon med samma fel? Har testat alal drivrutiner jag hittat, har dom senaste nu och det vägrar fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat alal drivrutiner jag hittat, har dom senaste nu och det vägrar fungera.

Jag kör trådlöst nätverk med Netgear wireless router WGT624 + WG311T networkadapter. Vid tidigare windows 7-släpp har jag varit tvungen att själv installera drivare till nätverkskorten men inte på den senaste windows 7 RC1 64-bit. Då fanns det med vid installationen och allt bara funkade. Jag har inga som helst problem att köra med wpa2-psk kryptering på nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör trådlöst nätverk med Netgear wireless router WGT624 + WG311T networkadapter. Vid tidigare windows 7-släpp har jag varit tvungen att själv installera drivare till nätverkskorten men inte på den senaste windows 7 RC1 64-bit. Då fanns det med vid installationen och allt bara funkade. Jag har inga som helst problem att köra med wpa2-psk kryptering på nätverket.

Okej men då måste det vara något fel här. Just nu sitter jag på ett linuxsystem eftersom det är det enda sättet jag kan ansluta till internet. SÅ desperat är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey "arkin" Thanks for the info that 7127 was out :) 7127 fungerar mycket bra fick till och med "nis 09" en äldre än den betan som som nämts tidigare fungerar fungera utmärtk här. :) Efter nästa 2 dagar kan jag säga att den fungerar snäppet bättre än"RC 7100" på min burk... till resten om ni vill testa eller känner behov att testa, så testa!! om Rc1 fungerar utmärkt utan problem så låt bli!! annars "Arkin" thanks for sharing :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...