Gå till innehåll

Internetsäkerhet för Windows 2000


CGD

Recommended Posts

CIS är inte kompatibel med Windows 2000. :(

CFP 2.4 är dock ett alternativ: http://download.comodo.com/cpf/download/se..._2.4.18.184.exe

Finns ett svenskt språkpaket, men jag vet inte om det är kompatibelt med versionen ovan: http://download.comodo.com/cpf/download/se..._2.4.16.174.exe

Se även

Passande antivirus: Avira AntiVir Personal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till er båda. Instalerade Comodo 2.4.16.174. En svensk-engelsk variant. Hos Avira hittade jag två. Åtta och nio som bägge skulle passa till Win2000. Nu gick inte nian att installera så det blev åttan. Allt fungera helt OK med den och Comodo. Men Comodo är ju inget för nybörjare, den begär svar om alla program så det gäller att veta vad som är vad.

Datorn är min äldre Pentium P4 2.8. Jag hade helt glömt hur varm den blev och hur högt den lät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt CFP 2.4, så jag vet inte om den har någon motsvarighet till Ren dator i CIS, d..v.s. ett läge där det som redan är installerat i datorn behandlas som säkert. :unsure: I alla fall kommer frågorna att minska rätt snart. ;)

Synd att du inte kunde installera AntiVir 9. Den har en del förbättringar.

Inget fel på Pentium 4, 2,8 GHz! Det är en sådan som driver mitt XP-system! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt CFP 2.4, så jag vet inte om den har någon motsvarighet till Ren dator i CIS, d..v.s. ett läge där det som redan är installerat i datorn behandlas som säkert. :unsure: I alla fall kommer frågorna att minska rätt snart. ;)

Nej, inget sådant. CFP 2.4 liknar mer CIS utan AV och utan Defense+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...