Gå till innehåll

Utforskaren


göte

Recommended Posts

Hej alla

När man går in under mappalternativ i kontrollpanelen finns det ett val för navigeringsfönster.

Bockar man inte i något så syns inte användarens kataloger i utforskaren. För att få med detta

skall man bocka i "Visa alla mappar" och så långt är allt gott och väl

men om man nu är lite konservativ och vill att Biblioteket och dess undermappar inte skall visas så finns det inget val för detta.

Jag tycker det blir lite rörigt med Biblioteksmapparna och skulle gärna vilja ta bort visning av dem.

Någon som har en lösning på detta?

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

När man går in under mappalternativ i kontrollpanelen finns det ett val för navigeringsfönster.

Bockar man inte i något så syns inte användarens kataloger i utforskaren. För att få med detta

skall man bocka i "Visa alla mappar" och så långt är allt gott och väl

men om man nu är lite konservativ och vill att Biblioteket och dess undermappar inte skall visas så finns det inget val för detta.

Jag tycker det blir lite rörigt med Biblioteksmapparna och skulle gärna vilja ta bort visning av dem.

Någon som har en lösning på detta?

MVH

Göte

Du kan ju alltid ta bort undermapparna... själva "Bibliotek"-mappen ligger dock kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid ta bort undermapparna... själva "Bibliotek"-mappen ligger dock kvar!

Ja, undermapparna kan man ju dölja men jag skulle vilja ta bort eller döjla hela biblioteket

men för det krävs det kanske ett registerhack

/Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr ingen lösning utan kan bara säga att jag håller med dig, posta gärna om du hittar en lösning.

Förutom det retar jag mig också på att kataloger man dubbeklickar sig in i åker längst ner i vänsterfältet så att man måste scrolla ner för att se underktalogerna.

Annars tycker jag Utforskaren är en fröjd att jobba med igen till skillnad från i Vista där den var i det närmaste oanvändbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom det retar jag mig också på att kataloger man dubbeklickar sig in i åker längst ner i vänsterfältet så att man måste scrolla ner för att se underktalogerna.

Instämmer med ovanstående - mycket irriterande

Vi får väl hoppas att slututgåvan blir bättre eller på att någon som kan fixar ett registerhack................

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...