göte Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Hej alla När man går in under mappalternativ i kontrollpanelen finns det ett val för navigeringsfönster. Bockar man inte i något så syns inte användarens kataloger i utforskaren. För att få med detta skall man bocka i "Visa alla mappar" och så långt är allt gott och väl men om man nu är lite konservativ och vill att Biblioteket och dess undermappar inte skall visas så finns det inget val för detta. Jag tycker det blir lite rörigt med Biblioteksmapparna och skulle gärna vilja ta bort visning av dem. Någon som har en lösning på detta? MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Gör mapparna dolda så syns de inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Hej allaNär man går in under mappalternativ i kontrollpanelen finns det ett val för navigeringsfönster. Bockar man inte i något så syns inte användarens kataloger i utforskaren. För att få med detta skall man bocka i "Visa alla mappar" och så långt är allt gott och väl men om man nu är lite konservativ och vill att Biblioteket och dess undermappar inte skall visas så finns det inget val för detta. Jag tycker det blir lite rörigt med Biblioteksmapparna och skulle gärna vilja ta bort visning av dem. Någon som har en lösning på detta? MVH Göte Du kan ju alltid ta bort undermapparna... själva "Bibliotek"-mappen ligger dock kvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Du kan ju alltid ta bort undermapparna... själva "Bibliotek"-mappen ligger dock kvar! Ja, undermapparna kan man ju dölja men jag skulle vilja ta bort eller döjla hela biblioteket men för det krävs det kanske ett registerhack /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted June 19, 2009 Author Share Posted June 19, 2009 Du kan ju alltid ta bort undermapparna... själva "Bibliotek"-mappen ligger dock kvar! Detta fungerade en stund men de återskapades igen Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Jag har tyvärr ingen lösning utan kan bara säga att jag håller med dig, posta gärna om du hittar en lösning. Förutom det retar jag mig också på att kataloger man dubbeklickar sig in i åker längst ner i vänsterfältet så att man måste scrolla ner för att se underktalogerna. Annars tycker jag Utforskaren är en fröjd att jobba med igen till skillnad från i Vista där den var i det närmaste oanvändbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted June 19, 2009 Author Share Posted June 19, 2009 Förutom det retar jag mig också på att kataloger man dubbeklickar sig in i åker längst ner i vänsterfältet så att man måste scrolla ner för att se underktalogerna. Instämmer med ovanstående - mycket irriterande Vi får väl hoppas att slututgåvan blir bättre eller på att någon som kan fixar ett registerhack................ Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts