Gå till innehåll

Xbox360 spel


Kothoga

Recommended Posts

Har nyss köpt mig en Xbox360 nu och jag undrar om det är någon som kan rekommendera några bra spel för den....jag gillar mest FPS och bilspel.

Har ju hittills Burnout Ultimate, Trivial Pursuit och Family Game Night (De kommer med konsolen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

FPS: Gears Of War 2, Halo 2, Bioshock (dessa ligger på mellan 9 och 10 av 10 i betyg av speltidningar)

Bilspel: Det finns bara ett som är absolut bäst...Race Driver GRID (Betyg 10 av 10) sen har du även Forza 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call of Duty 4 & 5 är väl dom bästa FPS som gjorts någonsin... Tror dock inte det är så kul utan mus/tangentbord. Assassins Creed 2 som kommer snart lär bli fett bra också, men du kanske inte gillar den typen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call of Duty 4 & 5 är väl dom bästa FPS som gjorts någonsin... Tror dock inte det är så kul utan mus/tangentbord. Assassins Creed 2 som kommer snart lär bli fett bra också, men du kanske inte gillar den typen.

vad för typ av spel är Assassins Creed 2? och är det någon som spelar Mirror's edge? en polare har sagt att det är ett bra spel så men vet inte om man ska skaffa det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Assassins Creed är du en kidnappad bartender som har blodband med flera döda lönnmördare från medeltiden och fram. Man blir placerad i en maskin som kan rendera "genetiskt minne" från dessa lönnmördares liv och det är i dessa minnen man spelar. Riktigt spännande och kul, dock var ettan lite enformigt men tvåan ska vara extremt kul och varierat. Det är ett annorlunda spel detta med eftersom man är tvungen att klättra på byggnader för att nå sina mål ;)

Har spelat mirrors edge och det är ett annorlunda spel som är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss köpt mig en Xbox360 nu och jag undrar om det är någon som kan rekommendera några bra spel för den....jag gillar mest FPS och bilspel.

Gamespot FPS topplistan

Gamespot bilspel topplistan

Senaste Xbox 360 trailersarna på GameTrailers

Kan intyga att Mirrors Edge är ett annorlunda helt ok spel, passar nog jäkligt bra att spela med handkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Assassins Creed är du en kidnappad bartender som har blodband med flera döda lönnmördare från medeltiden och fram. Man blir placerad i en maskin som kan rendera "genetiskt minne" från dessa lönnmördares liv och det är i dessa minnen man spelar. Riktigt spännande och kul, dock var ettan lite enformigt men tvåan ska vara extremt kul och varierat. Det är ett annorlunda spel detta med eftersom man är tvungen att klättra på byggnader för att nå sina mål ;)

Har spelat mirrors edge och det är ett annorlunda spel som är helt ok.

jag menade vad för typ av spelgenre är AC2...är det ett fps, rpg etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menade vad för typ av spelgenre är AC2...är det ett fps, rpg etc...

Varför inte testa att själv gå in på t.ex någon av länkarna jag gav dig ovan och skriva assassins creed i sökfältet? Ett gäng bilder, filmer, previews och reviews säger nog mer än några ord här om ifall du kan tänkas gilla det. Men spelet är i 3'e person perspektiv om du inte orkar kolla efter själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss köpt mig en Xbox360 nu och jag undrar om det är någon som kan rekommendera några bra spel för den....jag gillar mest FPS och bilspel.

Har ju hittills Burnout Ultimate, Trivial Pursuit och Family Game Night (De kommer med konsolen)

Jag gillar "DIRT"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assassin's Creed verkar som ett bra spel som man kan skaffa...sett ett par vids av det nu, detsamma gäller Mirror's edge.

Är det någon här som spelar Halo serien? vill veta om Halo och Halo 2 funkar fint på xbox360

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assassin's Creed verkar som ett bra spel som man kan skaffa...sett ett par vids av det nu, detsamma gäller Mirror's edge.

Är det någon här som spelar Halo serien? vill veta om Halo och Halo 2 funkar fint på xbox360

Mirrors Edge är ett underskattat spel... riktigt bra faktiskt. Kört det på både PC och 360... rekommenderas varmt. Likaså Call Of Duty 4 och 5... på en stor platt-tv så är det en upplevelse som heter duga.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call of Duty 4 är lätt det bästa FPS jag spelat i singelplayer mode, speciellt uppdragen i Tjernobyl (eller Pripjat om man ska vara petig) är underbart stämningsfulla. Så det rekomenderas varmt. Som multiplayer gillar jag dock inte det så värst, föredrar mer realism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...