Gå till innehåll

Skärpning! Telias kundservice


Opptokoppter

Recommended Posts

Lycka till med IP-telefonin!

En ros till Telia och damen i kundtjänst.

Du har tur du... :blink:

En fundering till din fråga till Karin, Opptokoppter.. Kan det vara så att som i mitt fall sköttes alla korresondans med telia via epost, när jag presenterade alla de svar och löften som jag fick från diverse telia medarbetare på olika nivåer i kedjan, kunde de inte längre säga "det har vi aldrig sagt" samt "du har förstått fel" eller något annat som får dem att klara sig från åtagandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tur du... :blink:

En fundering till din fråga till Karin, Opptokoppter.. Kan det vara så att som i mitt fall sköttes alla korresondans med telia via epost, när jag presenterade alla de svar och löften som jag fick från diverse telia medarbetare på olika nivåer i kedjan, kunde de inte längre säga "det har vi aldrig sagt" samt "du har förstått fel" eller något annat som får dem att klara sig från åtagandet.

Där ligger mycket i det som du nämner där Venoms.

Tyvärr så är ofta just det något som man får räkna med då man söker sig en väg till att få hjälp.

Massor av faktorer kommer alltid att spela in, som anställdas rädsla för att förlora sitt jobb eller anseende om man råkar säga för mycket. ( Inte kul då kanske över 80 personer står villiga att överta din egen tjänst ifall du tabbar dig).

Eller som nu då vi befinner oss i en lågkonjuktur med större press på företagen.

Ibland kan säkert många brister bero på bl.a bekvämlighetsskäl. Finns säkert också vissa situationer då man inte vill oroa kunder i onödan.

I vissa fall kan det säkert också ha en naturlig förklaring därför att man helt enkelt inte vet tillräckligt i frågan och därför låtsas påstå att man ändå vet. Samt överbelastningar och stressande arbets situationer.

Bakom allt detta ligger det psykologiska mänskliga faktorer och vi kommer alltid att få möta alla dessa ansikten i våra liv och överallt i vårt samhälle.

Vare sig vi gillar det eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...