Gå till innehåll

Skärpning! Telias kundservice


Opptokoppter

Recommended Posts

Med föranledning av en fråga jag ställt till Telia om mitt mobila bredband, så har jag fått erfara deras mycket dåliga kundbemötande via e-post.

Fastän dem uttryckligen erbjuder människor att kunna komma i kontakt genom websidan www.telia.se via webformulär, så vägrar företagets support att hjälpa till.

Detta krångel har just nu kostat mig ett 18månaders bundet mobilt bredbands abonnemang med bara 5GB/månad, då jag önskade att innan första månaden löpt ut- få byta till ett företags abonnemang med 10GB/månad istället.

Följande text har jag kopierat ifrån mitt supportärende hos Telia i denna fråga och således ställer jag här frågan fri att bli begrundad utav er alla och med en förhoppning om att någon som arbetar på Telia i dess personal tar dessa meningar till sig och gör företaget bättre och mer kundvänligt på sikt.

********************************************************************************

********************************************

Skäms på er!

Att ni inte vill utnyttja det enklaste och vanligaste kommunikations medlet i vårt moderna samhälle.

Vem sjutton bär ansvaret för Telias websida?

Varför hålls den inte uppdaterad?

Just nu, lurar ni era kunder och kommande nya kunder att ta kontakt med er via just E-POST.

Ni har på er website väldigt fina och välutvecklade supportvägar som ni erbjuder kunden att välja beroende på frågetyp.

Om det nu råder problem vad gäller er e-post hantering, så vore det väll på sin plats att gå ut med den informationen på websidan i så fall, istället för att som nu ge kunden ett jävla dåligt bemötande och ett dåligt svar.

Till och med ifrån ett mindre företag, är det idag inte ovanligt med att man kan få bra och hjälpande svar via e-post. I dem flesta företag och bolagskulturer ser man e-post som ett mycket bra hjälpmedel för att nå tillväxt och främja sina kundkontakter för att också i en förlängning kunna behålla det kundnätet som finns.

Går man ut och provar er ställning vad gäller e-post kontra kundhantering med andra företag som E.ON, Vattenfall och Fortum exempelvis som också har ett väldigt stort kundunderlag, så kan man som kund förvänta sig åtminstonne ett vettigt svar om en förfrågan ställs per e-mail.

Som jag ser detta phenomen, så tycks det verka som att ni på Telia för länge sedan har övergett tron på att se era kunder som en värdefull tillgång för ert företag.

Om ett företag sänder ut ett sånt här meddelande som ni gjorde till mig, så skvallrar det tydligt om och ger även en signal till mig som kund att ni egentligen inte bryr er de minsta vad gäller era kundrellationer på marknaden.

Ett sånt här svar får inte existera om man vill som företag behålla sina kunder!!!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~

Det är många kunder som vill komma i kontakt med vår mobila kundtjänst just nu, och vi fokuserar nu på att svara i telefon.

Vi tar därför inte emot frågor via e-post som rör mobiltelefoni, mobilt bredband och andra mobila datatjänster, utan ber dig istället att ringa 90 200 (Privatkunder) / 90 400 (Företagskunder).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~

Särskilt inte om man som företag väldigt tydligt erbjuder kontaktvägar via webformulär på företagets offentliga website avsedd för customer care.

SKÄRPNING TELIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här är ett annat meddelande som jag svarat i samma supporttråd tidigare.

Efter varje tillfälle då jag svarat och kontaktat Telia via detta formulär, så har deras svar hela tiden varit desamma: ring 90200/90400

Kan förstå att orsaken till att Telia support inte vill hjälpa kunder denna vägen, inte beror på dig personligen som svarar här.

Men jag tycker detta känns rent för jävligt och det ger mig som kund ett väldigt dåligt intryck av Telia som företag.

Om jag hade fått vänta en vecka men ändå fått tillbaka ett godtyckligt svaromål ifrån er så skulle jag inte känna mig besviken på Telia och illa berörd som nu är fallet.

Du som läser detta meddelande jobbar på ett utav Sveriges äldsta och mest etablerade bolags koncerner i vårt land och som haft kundkontakter längre än något annat företag på Svensk mark och territorium, skulle man då inte ha lyckats utveckla en bättre och mer lyckad support via e-post?

Detta är i mina ögon mycket skammligt!!!

Lär er att skilja emellan vad som är riktigt och rätt i kundbemötandet, istället för & lyssna på chefer och samarbetsansvariga som tar dåligt genomtänkta provisoriska beslut som egentligen bara gäller kortsiktiga prioriterade målsättningar för stunden.

Således tänk längre än vad näsan räcker!

Ni förlorar kunder på det här sättet!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Tack för din förfrågan.

Det är många kunder som vill komma i kontakt med oss just nu och vi fokuserar nu på att svara i telefon. Vi tar därför inte emot frågor via e-post som rör mobiltelefoni, mobilt bredband och andra mobila datatjänster, utan ber dig istället att ringa 90 200 (Privatkunder) / 90 400 (Företagskunder).

Med vänlig hälsning

Telia kundtjänst

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker även att Telias tjänster har blivit sämre. Då Support dessutom säger att 5 Mbit är en normal hastighet med 12-24 + DigitalTV blir man ju mörkrädd.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker även att Telias tjänster har blivit sämre. Då Support dessutom säger att 5 Mbit är en normal hastighet med 12-24 + DigitalTV blir man ju mörkrädd.....

Kan ara hålla med, de va tydligen helt normalt, ligger på runt 7-8mb med ett 12-24mb + Tv. Jag ifrågasatte detta och fick till svar att man ska stänga av tvmottagaren om man vill ha högre hastighet, vilket skämt!!! Fråga om jag fick reducerat pris men ICKE, har ja beställt så är det bara att betala äavn om det går i 0,5 mb eller 12/24. Samma pris.!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ää säg up skiten och hitta en annan lev.. klaga kommer ju knappast att hjälpa när majoriteten av deras befintliga kunder med stor säkerhet tycker allt e bra eller inte bryr sig.

Telia har så många andra goa intäckter å leva på så dom e nog inte så skitnödiga att de tar tills sig varken positiv eller negativ kritik av denna typen.

Men som vanligt e ju detta bara mina högst personliga åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är problemet?

Ring dem!

+1 på den. Min exakta tanke. Hur svårt kan det vara att lyfta luren och slå ett nummer?

De gånger jag ringt har de svarat inom några signaler. Och varit tillmötesgående.

Har även provat dera "webchatt" med gott resultat.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ää säg up skiten och hitta en annan lev.. klaga kommer ju knappast att hjälpa när majoriteten av deras befintliga kunder med stor säkerhet tycker allt e bra eller inte bryr sig.

Telia har så många andra goa intäckter å leva på så dom e nog inte så skitnödiga att de tar tills sig varken positiv eller negativ kritik av denna typen.

Men som vanligt e ju detta bara mina högst personliga åsikter.

Säga upp och säga upp, beror helt på hur abbonemanget ser ut.

Som ett exempel. Du har för en tid sedan tecknat ett 12 månaders abbonemang.

Uppsägning av detta kan göras när tiden är under 3månader.

Vill du sedemera byta till annan leverantör men har mer än 6månader kvar hos Telia på det befintligt abbonemanget så är det kört.

Flaskhalsen här är att för att annan leverantör skall kunna gå in och säga upp, leverera osv. Måste det underskrida 6månader hos nuvarand bolag.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, ett ingånget avtal är alltid ett avtal och följer de fastlagda praxis som råder på marknaden.

Man kan med enkelhet jämföra ett sånt här leverantörs-avtal med ett avtal om bankkredit då man tar ett lån hos banken.

Spelreglerna är ungefär de samma där emellan och har ett bundet avtal börjat löpa så finns det ju inte så mycket att ta till om ett företag eller en bank så vill sätta hårt mot hårt.

Det var intressant att få läsa förgående inlägg, vad gäller möjlighet att få byta leverantör efter vissa månader.

Har faktiskt inte hört den varianten förut, tack för informationen.

Håller också med om att deras telefonsupport fungerar hyggligt och tur är väll att något fungerar bra hos Telia.

Vill inte med denna tråd måla f*n på väggen och säga att allting är under all kritik på Telia.

Men det som jag reagerar starkt emot är hur dem handskas med deras kunder på upplagd websida.

En websida som också har haft grava teckniska felaktigheter under flera år nu.

Verkar som sidan har en lägre prioritet i deras verksamhet.

Då jag själv har försökt använda mig utav denna interaktiva servicemöjlighet till att administrera mobila tjänster och andra abonnemang, så har jag blivit bemött utav avbrutna försök och mycket har falerat och det är nu även inte ens möjligt att hitta mina aktiva abonnemang och telefon nummer som finns hos Telia ens en gång.

Och sedan då dessa svar som man nu skickar till folk då man ber om hjälp är ju en komplett idioti av ett så stort företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett ärende dit då jag ska flytta och vill säga upp bredbandstjänsten i framtiden men vill behålla e-postkonton som de har, jag bävar inför att behöva ringa och fråga om det ens är möjligt. Bra att ha support om ingen egentligen vill ringa dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett ärende dit då jag ska flytta och vill säga upp bredbandstjänsten i framtiden men vill behålla e-postkonton som de har, jag bävar inför att behöva ringa och fråga om det ens är möjligt. Bra att ha support om ingen egentligen vill ringa dit.

Att Telia erbjuder kunder e-post tjänster mm i samband med abonnemang är ju egentligen bara ett sätt att kunna få hållhake på kunderna.

Ett direkt affärs knep

Jämför man t.ex vad Telia erbjuder kunderna i e-post tjänster och säker lagring på deras "supersäkra servrar"

Så kan man med gott samvete lika gärna utnyttja hotmail istället som dessutom är både gratis men också tillhanda håller 25GB istället för Telias 10GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias support suger... Jag hade ett "prova gratis i ett år" abonnemang på digitaltv när de släppte den möjligheten.

Först presterade min uppkoppling mellan 17-18 mbit på ett som då kallades 24mbit abb, När tv'n kopplades in, sänktes bandbredden till mellan 8 - 12mbit, enl telia: (all bandbredd över 12, bokas till digitaltv för bästa överföring). Det kan man kanske förstå logiken i... När jag mindre än tre månader senare beslutar att jag inte vill ha digitaltv från telia... går det inte att bryta enl telia, (du har beställt ett år...). Bråkar lite... efter 6 månader bryts mitt abb, men får jag tillbaka min bandbredd... nej :angry: , du har blivit låvad mellan 12 -24... du har ju det nu, ja, enl abbonemanget, men det jag får ut i linan är bara 12,4 mbit mot tidigare mellan 17 - 18 mbit. Det är helt normalt att efter bruten digitaltv att få behålla den tidigare bandbredden, kan man tycka. Enl telia: (Vid bytet, fick du byta lina, en som är delad med tv och annat, och då försvann din plats i den gamla linan. Du kan inte få tillbaka den, eftersom den är full...), hur detta är möjligt, kan jag inte förstå.

Hursomhelst, kontentan är... när tiden är mogen, dvs när abbonemanget har gått ut, kommer jag att byta leverantör.

Då kommer jag även att byta ut telefonen, (har ngn ett tips på bra abb som även går att nå 112 på). Jag tar tacksamt emot rek på bra leverantörer av fast bredband och telefoni.

Telia kommer att bli ett minne blått... i min värld. Tyvärr flera månader kvar.

Surt Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tråkigt att höra att det strulat så för dig Venoms. Jag körde också deras "prova iptv 1 år gratis" och valde att inte förlänga det när det löpte ut. Min hastighet med 12-24 abonnemang låg på ca 20mbit innan och sänktes till 15 med iptv (9 när boxen var igång). Men till skillnad från dig fick jag tillbaka mina 20mbit direkt utan något strul.

Med det sagt tycker jag ändå Telia är ett svinaktig bolag ur många aspekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är ett gammalt monopolföretag, och uppför sig också som ett sådant! Att det överhuvudtaget är möjligt, kan inte bero på något annat än att dom till stora delar fortfarande har kvar sitt monopol.... alltihop sanktionerat och uppbackat av den förra socialdemokratiska regeringen.

Man kan bara hoppas att den nuvarande regeringen lyckas/hinner slå sönder den gamla teliastrukturen innan det är försent. Helst genom att konfiskera svenska folkets rättmätiga ägodel, Skanova! Först då kan det bli slut på telias monopolistiska affärsmetoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med föranledning av en fråga jag ställt till Telia om mitt mobila bredband, så har jag fått erfara deras mycket dåliga kundbemötande via e-post.

Fastän dem uttryckligen erbjuder människor att kunna komma i kontakt genom websidan www.telia.se via webformulär, så vägrar företagets support att hjälpa till.

Detta krångel har just nu kostat mig ett 18månaders bundet mobilt bredbands abonnemang med bara 5GB/månad, då jag önskade att innan första månaden löpt ut- få byta till ett företags abonnemang med 10GB/månad istället.

Följande text har jag kopierat ifrån mitt supportärende hos Telia i denna fråga och således ställer jag här frågan fri att bli begrundad utav er alla och med en förhoppning om att någon som arbetar på Telia i dess personal tar dessa meningar till sig och gör företaget bättre och mer kundvänligt på sikt.

********************************************************************************

********************************************

Skäms på er!

Att ni inte vill utnyttja det enklaste och vanligaste kommunikations medlet i vårt moderna samhälle.

Vem sjutton bär ansvaret för Telias websida?

Varför hålls den inte uppdaterad?

Just nu, lurar ni era kunder och kommande nya kunder att ta kontakt med er via just E-POST.

Ni har på er website väldigt fina och välutvecklade supportvägar som ni erbjuder kunden att välja beroende på frågetyp.

Om det nu råder problem vad gäller er e-post hantering, så vore det väll på sin plats att gå ut med den informationen på websidan i så fall, istället för att som nu ge kunden ett jävla dåligt bemötande och ett dåligt svar.

Till och med ifrån ett mindre företag, är det idag inte ovanligt med att man kan få bra och hjälpande svar via e-post. I dem flesta företag och bolagskulturer ser man e-post som ett mycket bra hjälpmedel för att nå tillväxt och främja sina kundkontakter för att också i en förlängning kunna behålla det kundnätet som finns.

Går man ut och provar er ställning vad gäller e-post kontra kundhantering med andra företag som E.ON, Vattenfall och Fortum exempelvis som också har ett väldigt stort kundunderlag, så kan man som kund förvänta sig åtminstonne ett vettigt svar om en förfrågan ställs per e-mail.

Som jag ser detta phenomen, så tycks det verka som att ni på Telia för länge sedan har övergett tron på att se era kunder som en värdefull tillgång för ert företag.

Om ett företag sänder ut ett sånt här meddelande som ni gjorde till mig, så skvallrar det tydligt om och ger även en signal till mig som kund att ni egentligen inte bryr er de minsta vad gäller era kundrellationer på marknaden.

Ett sånt här svar får inte existera om man vill som företag behålla sina kunder!!!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~

Det är många kunder som vill komma i kontakt med vår mobila kundtjänst just nu, och vi fokuserar nu på att svara i telefon.

Vi tar därför inte emot frågor via e-post som rör mobiltelefoni, mobilt bredband och andra mobila datatjänster, utan ber dig istället att ringa 90 200 (Privatkunder) / 90 400 (Företagskunder).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~

Särskilt inte om man som företag väldigt tydligt erbjuder kontaktvägar via webformulär på företagets offentliga website avsedd för customer care.

SKÄRPNING TELIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här är ett annat meddelande som jag svarat i samma supporttråd tidigare.

Efter varje tillfälle då jag svarat och kontaktat Telia via detta formulär, så har deras svar hela tiden varit desamma: ring 90200/90400

Kan förstå att orsaken till att Telia support inte vill hjälpa kunder denna vägen, inte beror på dig personligen som svarar här.

Men jag tycker detta känns rent för jävligt och det ger mig som kund ett väldigt dåligt intryck av Telia som företag.

Om jag hade fått vänta en vecka men ändå fått tillbaka ett godtyckligt svaromål ifrån er så skulle jag inte känna mig besviken på Telia och illa berörd som nu är fallet.

Du som läser detta meddelande jobbar på ett utav Sveriges äldsta och mest etablerade bolags koncerner i vårt land och som haft kundkontakter längre än något annat företag på Svensk mark och territorium, skulle man då inte ha lyckats utveckla en bättre och mer lyckad support via e-post?

Detta är i mina ögon mycket skammligt!!!

Lär er att skilja emellan vad som är riktigt och rätt i kundbemötandet, istället för & lyssna på chefer och samarbetsansvariga som tar dåligt genomtänkta provisoriska beslut som egentligen bara gäller kortsiktiga prioriterade målsättningar för stunden.

Således tänk längre än vad näsan räcker!

Ni förlorar kunder på det här sättet!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Tack för din förfrågan.

Det är många kunder som vill komma i kontakt med oss just nu och vi fokuserar nu på att svara i telefon. Vi tar därför inte emot frågor via e-post som rör mobiltelefoni, mobilt bredband och andra mobila datatjänster, utan ber dig istället att ringa 90 200 (Privatkunder) / 90 400 (Företagskunder).

Med vänlig hälsning

Telia kundtjänst

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Du skulle kanske varit en smula mer diplomatisk och undvikit svordomar i den grad du använder dem. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite uselt att man inte kan kontakta dom via e-post eller som fler o fler nu har webchatt. telias webbchatt gäller tyvärr bara vissa ärenden. Men ringa brukar funka fint, inte lång väntetid.

Men att klaga och gnälla att hastigheten sänts när man skaffade Iptv är inget att gnälla om, står klart o tydligt på deras hemsida och i avtal att hastigheten kommer minska med iptv. vet iofs inte hur segt det blir då jag har iptv med fiber från telia och inte lider av minskad hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\Windows\Du skulle kanske varit en smula mer diplomatisk och undvikit svordomar i den grad du använder dem.\

För att komma någon vart så får man ibland ta till kraftuttryck av både milt och hårt.

Om det skulle finnas någon som tar illa vid sig utav denna text så ber jag naturligtvis om överseende.

För övrigt har jag under ett flertalet år tillhört en lekmannakår i ett mindre pastorat i södra Sverige.

Jag tänker inte gå in i en djupare diskution om trosvärderingar på detta forum, men kan bara hoppas att de med tiden får råda lite större insikter både hos andra så som mig själv;) som hos Sveriges större monopolverksamheter som livnär sig och skor sig på bekostnad av vanliga människor och familjer runt om i landet.

Man kan välja om man vill predika eller protestera och kritisera om man så vill.

Själv föredrar jag att inspirera till det som kan göras bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med föranledning av en fråga jag ställt till Telia om mitt mobila bredband, så har jag fått erfara deras mycket dåliga kundbemötande via e-post.

Fastän dem uttryckligen erbjuder människor att kunna komma i kontakt genom websidan www.telia.se via webformulär, så vägrar företagets support att hjälpa till.

Detta krångel har just nu kostat mig ett 18månaders bundet mobilt bredbands abonnemang med bara 5GB/månad, då jag önskade att innan första månaden löpt ut- få byta till ett företags abonnemang med 10GB/månad istället.

Följande text har jag kopierat ifrån mitt supportärende hos Telia i denna fråga och således ställer jag här frågan fri att bli begrundad utav er alla och med en förhoppning om att någon som arbetar på Telia i dess personal tar dessa meningar till sig och gör företaget bättre och mer kundvänligt på sikt.

Hej!

Vi har i dagsläget lite olika sätt man kan komma i kontakt med oss. Tyvärr finns det, som du märkt, i dagsläget inte en möjlighet att få svar via e-post när det gäller mobila kundtjänstfrågor. Om det gäller mobila supportfrågor kan man chatta med vår support istället. Det andra alternativet är att man ringer in till vår kundtjänst.

Våra kunder är viktiga för oss liksom deras synpunkter. Genom att få ta del av dem får vi även en möjlighet att förbättra oss. Jag har därför fört dina synpunkter vidare.

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det inte hjälper ett s***t, men ett bra försök.

I mitt fall fick jag bekosta tekniker för att dra ny ledning till mitt enda jack (konstigt när allt var ordnat av bredbands specialistgruppen) tidigare...

Hursomhelst, mitt förtroende för Telia är inte bra, och de fortsätter att ringa för att fråga om jag inte ska ha digitaltv... Ha ha ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Venoms!

när tiden är mogen, dvs när abbonemanget har gått ut, kommer jag att byta leverantör.

Då kommer jag även att byta ut telefonen, (har ngn ett tips på bra abb som även går att nå 112 på). Jag tar tacksamt emot rek på bra leverantörer av fast bredband och telefoni.

Bredbandsbolaget och Comhem är de jag har erfarenhet ifrån och kan rekommendera.

Nackdelen: Om bredbandet ligger nere så går då IP-Telefonin inte att använda av förklarliga själ. Här gäller det då att man har tillgång till Mobil om man skulle behöva kontakta 112 (gratis).

Edit:

alltele skall visst också vara något att rekommendera. Har hört mycket gott om dessa. Har dock själv ingen erfarenhet av dem.

http://www.alltele.se/

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, kontentan är... när tiden är mogen, dvs när abbonemanget har gått ut, kommer jag att byta leverantör.

Då kommer jag även att byta ut telefonen, (har ngn ett tips på bra abb som även går att nå 112 på). Jag tar tacksamt emot rek på bra leverantörer av fast bredband och telefoni.

Jag slår gärna ett slag för dom leverantörer som har anslutit sig till integrity-policyn! Kan tillägga att Telia inte ens orkar svara, vid en direkt förfrågan om hur man ställer sig till en liknande policy!

integrity_logo_small.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Telia kundtjänst. Ingen kö, utan jag kom fram till kundtänst på mindre än en (1) minut.

Blev mycket trevligt bemött, trots att jag ville säga upp mitt fasta abonnemang. Damen i kundtjänst förstod mycket väl, då jag berättade att min bostadsrättsförening erbjuder gratis IP-telefoni via fiberuttaget.

Hon var mycket trevlig på ett naturligt sätt och avslutade med:

Lycka till med IP-telefonin!

En ros till Telia och damen i kundtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi har i dagsläget lite olika sätt man kan komma i kontakt med oss. Tyvärr finns det, som du märkt, i dagsläget inte en möjlighet att få svar via e-post när det gäller mobila kundtjänstfrågor. Om det gäller mobila supportfrågor kan man chatta med vår support istället. Det andra alternativet är att man ringer in till vår kundtjänst.

Våra kunder är viktiga för oss liksom deras synpunkter. Genom att få ta del av dem får vi även en möjlighet att förbättra oss. Jag har därför fört dina synpunkter vidare.

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Hej Karin!

Känns mycket trevligt att ni ville ta er tiden och kommentera tråden i detta forum.

Verkar lovande att ni vill ta till er lite konstruktiv kritik för att så småningom få kundsupporten att fungera bättre.

Något som vi alla uppskattar och kommer att uppskatta framöver om det också görs något åt saken på Telia.

Vad jag inte riktigt som kund kan förstå är fortfarande ett öppet frågetecken hos mig som säkert väldigt många andra.

Och det är ; Varför håller man inte supporten öppen på Telia för e-post administration till kund på er website?

Telia är ju ett väldigt stort företag med spetskompetens inom IT och med kontor och callcenters lite var stans i vårt land.

Skulle man då inte kunna ha en fullt fungerande e-post support som svarar kunderna via er website och de frågeformulär

som redan finns i bruk på www.telia.se ?

Skickar över bollen till dig Karin och hoppas med förtjusning på ett rekorderligt svar ifrån Telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...