Gå till innehåll

Copyright...


Recommended Posts

ALT+0169 iaf på Svensk layout, vet inte om det kan vara samma på danska.

Kolla annars, Start -> kör -> och skriv "charmap" utan "".

där finns hela teckenuppsättningen så kan du kolla om 0169 inte fungerar.

Annars kan du alltid kopiera, sen klistra in: ©

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en laptop, något bygge från Zietech i Danmark där annars går som tåget...

Alternativet måste då vara att jag med "FN" tasten aktiverar numerisk tangentbord...

Det är fortfarande lika omständligt faktisk (vill inte ens testa) då jag anser detta är nästintill skandal från MS att det inte finns någon vettig lösning på framkallandet av symbolen...

Detta är nog något för Stenis att ta tag i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande lika omständligt faktisk (vill inte ens testa) då jag anser detta är nästintill skandal från MS att det inte finns någon vettig lösning på framkallandet av symbolen...

Detta är nog något för Stenis att ta tag i...

Ärligt talat, hur ofta skriver du det tecknet? Är det mer än en gång om året så använder du förmodligen det mer än genomsnittet. På ett vanligt tangentbord är det väldigt enkelt att skriva tecknet och använder du det ofta lär du dig snart sifferkoden utantill, på en laptop kan det dock vara lite struligare. Men ärligt talat, du är ett extremt undantagsfall, det finns ingen anledning att reservera en tangent för symbolen.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, hur ofta skriver du det tecknet? Är det mer än en gång om året så använder du förmodligen det mer än genomsnittet. På ett vanligt tangentbord är det väldigt enkelt att skriva tecknet och använder du det ofta lär du dig snart sifferkoden utantill, på en laptop kan det dock vara lite struligare. Men ärligt talat, du är ett extremt undantagsfall, det finns ingen anledning att reservera en tangent för symbolen.

Jag kan behöva ett i samband med foto jag laddar up på olika byrån och har © till faktisk.

Dessutom är det viktigt att vattenmärka mina alster då flera verk har använts kommersiellt, privat bruk skitar jag i, där är det fritt fram, men missbruk är inte bra.

Så faktisk har jag användning för denna "feature"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst så OlleBull, på lapppen funkar det inte vad jag vet utan nästintill kompilering.

MS, en av IT-världens största aktörer borde tamejfan fixa detta illa kvickt, MS om någon har © på minst 10000 olika patent och bör uppmärksamma detta problem där verkar ha hängt med sedan de gamla DOS-dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS, en av IT-världens största aktörer borde tamejfan fixa detta illa kvickt, MS om någon har © på minst 10000 olika patent och bör uppmärksamma detta problem där verkar ha hängt med sedan de gamla DOS-dagar.

Hur definierar du problemet? Hur tycker du MS borde lösa det?

Högerklicka på Character Map genvägen i startmenyn och välj Properties.

Lägg till en shortcut key, t.ex CTRL+ALT+C

När du ska skriva © trycker du CTRL+ALT+C för att starta Character Map.

Sedan dubbeklickar du på © symbolen för kopiera den.

Sedan stänger du Character Map fönstret.

Sedan klistrar du in © där du vill ha det.

Det kanske är mindre struligt på din laptop utan numeriskt tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...