Gå till innehåll

Prestandatest


Recommended Posts

Jag vet inte vilket detta hör hemma så jag skirver detta inlägg på denna kategori så får vi se om den ändras eller inte. Till och börja med så vill jag säga att detta forum är bra och det tackar jag för! Och nu till något jag såg på TC För Allas sida om Prestandatest vad det gäller mellan 3 Operatibsystem XP, Vista & 7. Jag tror mer på med Prestandatestet på AlltomXP än på PC För Alla men om det kommer från samma källa det vet jag inte. Men kolla själva o skriv något mer fyll på med era svar så får vi se.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.240374/xp...t-prestandatest

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att detta gäller endast webbläsare. Här finns ett test som bedömer många olika delar; http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=22006

Själv skulle gärna göra ett stort test med XP, Vista och Windows 7 men att få fram mätvärden tar dessvärre alldeles för lång tid för att jag ska hinna med det. Dom gånger jag mätte prestanda mellan XP och Vista tog många många timmar i anspråk totalt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att detta gäller endast webbläsare. Här finns ett test som bedömer många olika delar; http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=22006

Själv skulle gärna göra ett stort test med XP, Vista och Windows 7 men att få fram mätvärden tar dessvärre alldeles för lång tid för att jag ska hinna med det. Dom gånger jag mätte prestanda mellan XP och Vista tog många många timmar i anspråk totalt sett.

Dock värt att notera att IE7 och IE 8 hade sämst prestanda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väger man in andra delar i dessa webläsartest som t.ex privacy för enskild användare och hur "storebror" handskas med dina personliga IP adresser, kartläggning av surfvanor osv, ja då är det kanske inte så konstigt att Google's webläsare hade en något kortare reaktionstid, än IE8 som är en något mer opartisk aktör på Internet då det gäller kartläggningsbiten.

Varför jag säger detta beror på ett forskningsprojekt som jag råkade läsa för ett tag sedan som gjorts på ett universitet i USA.

Nyheten om Google's kartläggningar är ju heller inte ny på något sätt och är naturligtvis ett ämne som diskuterats flitigt under de senaste åren.

Min egen uppfattning är ju att program som vi laddar ner är i många fall väldigt mycket mer än bara just ett litet program.

Beroende på programskaparens förankring och dess nätverk och utbredning så vinner man självklart på snabbhet och effektivitet. Rent logiskt så talar allt för Google i detta avseendet. Men samtidigt kanske man bör ta i beaktande att det finns orsaker till varför Google är snabbare och att man också befinner sig lite mer under luppen då man använder deras tjänster.

Det man vinner i ett avseende, förlorar man på ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...