Gå till innehåll

[LÖST] Säkerhetsvarning


Belsebub

Recommended Posts

Varje gång man klickar på en exe-fil (ifrån utforskaren) för att installera något kommer det upp en säkerhetsvarning om man verkligen vill installera programmet för att det kan vara osäkert. Går det att få bort detta irriterande säkerhetssmeddelande på något vis?

post-3195-1252500782_thumb.png

Redigerad av Belsebub
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men det är ingen UAC-varning. Det här är ju någon annan mongovarning som MS tycker är bra. Den har nog hängt med ända sedan xp-tiden tror jag. Jag har satt reglaget längst ner på UAC för att slippa så mycket varningsmeddelanden som möjligt. Kolla bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång man klickar på en exe-fil för att installera något kommer det upp en säkerhetsvarning om man verkligen vill installera programmet för att det kan vara osäkert. Går det att få bort detta irriterande säkerhetssmeddelande på något vis?

Inte någon som ser bocken nere till vänster?

För det gäller väl filtypen? inte just den filen?

Redigerad av Strator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en (bra ;)) funktion i IE. Internetalternativ, Avancerat, under Säkerhet, Kontrollera signaturer för program som hämtats.

Det funkade inte fick upp samma typ av meddelande. Det här är inget som sker i från IE alltså utan när jag ska installera en exe-fil på datorn som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer. Det alternativ jag nämnde dyker upp som en andra ruta efter den första säkerhetsvarningen, om ett program har hämtats med IE. ;)

Ok, blir bara lite småtrött på MS (vill du verkligen det här-skyltar). Men om det inte går att ta bort så får det väl vara :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du skrev, finns den även i XP, men inte i min dator, troligen till följd av att jag har inaktiverat en del tjänster. Frågan är vilken tjänst som påverkade just detta :rolleyes:

Aha :) om du råkar snubbla över vilken tjänst det är får du gärna slänga iväg ett meddelande. Sitter på google o letar, men hittar inget bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det har med din webbläsare att göra. Jag kör standardinställningar och Opera. Jag har aldrig några varningar om nerladdade filer. Laddar jag ner med IE får jag samma varnignar som du. IE sätter nerladdade filer som "blockerade".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det har med din webbläsare att göra. Jag kör standardinställningar och Opera. Jag har aldrig några varningar om nerladdade filer. Laddar jag ner med IE får jag samma varnignar som du. IE sätter nerladdade filer som "blockerade".

Nej du missförstår mig. jag använder inte ens IE, kör ff. Den här säkerhetsvarning dyker upp ex. då jag klickar på en exe-fil från skrivbordet. Då får du väl också upp ett sånt meddelande eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är definitivt INGET PROBLEM... det är en säkerhetsfunktion, som är till för att förhindra körning av exekverbara filer (läs malware) utan ditt medgivande!

Det är ett mycket irriterande problem om man har koll på vad man laddar ner och klickar på. Kör man dessutom ett bra antivirusprogram med rätt inställningar borde det inte vara någon fara för exe-filer som öppnas utan mitt medgivande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...