Gå till innehåll

Gratis Zone Alarm Pro


e-son

Recommended Posts

ZoneAlarm Pro är klart bättre än ZoneAlarm Free, så den som använder sistnämnda kan ju passa på att uppgradera.

Annars får jag intrycket att Check Point Software Technologies Ltd. helt tycks ha missat att gratisprogram från flera konkurrenter ger betydligt starkare skydd än ZoneAlarm Pro. Men det kanske finns helt andra skäl att betala $39.95 för ZA Pro (om man inte utnyttjar ett gratiserbjudande)? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZoneAlarm Pro är klart bättre än ZoneAlarm Free, så den som använder sistnämnda kan ju passa på att uppgradera.

Annars får jag intrycket att Check Point Software Technologies Ltd. helt tycks ha missat att gratisprogram från flera konkurrenter ger betydligt starkare skydd än ZoneAlarm Pro. Men det kanske finns helt andra skäl att betala $39.95 för ZA Pro (om man inte utnyttjar ett gratiserbjudande)? :unsure:

Generellt är folk väldigt ovilliga att ändra något i sina datorer, och därmed behöva lära sig något nytt. Har man då suttit med ZoneAlarm sen "-95", när inget annat fanns i princip, så betalar man av slentrian... även om ett alternativ skulle vara både bättre och billigare...! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får dock hoppas att de har inte har kvar Windows från 1995… Då jag använde Windows 2000, hade jag Zone Alarm Free som brandvägg, troligen p.g.a. rekommendation i PC För Alla, vars redaktion tycks vara ett exempel på förändringsovilja.

Under Heta nedladdningar i Skydda datorn finner man nämligen:

  • Avg Antivirus Free Edition 8.5 - antivirus
  • Ad-aware 8.0 - antispionprogram
  • Zone Alarm 8.0 - brandvägg

Ta en titt på programversionerna i den kompletta listan på samma sida. :o

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Under Heta nedladdningar i Skydda datorn finner man nämligen:

  • Avg Antivirus Free Edition 8.5 - antivirus
  • Ad-aware 8.0 - antispionprogram
  • Zone Alarm 8.0 - brandvägg

Jo, men dom är ju brännheta... vill man leva farligt är det just exakt dom där grejerna man skall använda, möjligen kan man hitta värre brandväggar! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett års licens på ZoneAlarm Pro, helt gratis till alla alltså!

Någon som testat att hämta?

Då jag använt ZA Free för flera år sedan och registrerat mig, så fick jag ett mail idag om gratiserbjudandet. Några förbehåll dock. Man måste uppge sitt kreditkortsnummer för att verifiera.

"License valid for up to 3 PCs. This offer is valid for new customers only. Limit one per customer. Credit card required for verification."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, var ju en trevlig överaskning att dem delar ut gratis brandväggar idag.

Stämmer bra de där vad gäller kravet på kreditkort/betalkort, dessutom fanns där vissa problem med betalfunktionen som helt hux flux fick för sig att kräva $10 i skatt på 0 dollar i ordervärde. Eller så godtog dem inte korten alls och allt slutade i ERROR.

Hade ju varit lättare & bara lägga ut en länk där intresserade kunde ladda ner istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat att hämta?

Då jag använt ZA Free för flera år sedan och registrerat mig, så fick jag ett mail idag om gratiserbjudandet. Några förbehåll dock. Man måste uppge sitt kreditkortsnummer för att verifiera.

"License valid for up to 3 PCs. This offer is valid for new customers only. Limit one per customer. Credit card required for verification."

För några år sen hämtade jag denna gratis en-dags ZA och använde brandväggen också den tiden. Kan inte minnas att jag ska ha behövt lämna ut något bankkortnummer. Däremot tog det ett par dagar innan mailet med nedladdningslänk och lösenordet kom.

Blev lite nyfiken pga kredikortsnummer, men ser inte ut att behöva det nu heller.

post-1531-1255454187,87_thumb.jpg

därefter

ZoneAlarm® 24 Hour Promotions

You have successfully submitted a request for a ZoneAlarm purchase link. You will receive an email with the link later today. Thank you!

Nu blir intressant se när kommer mailet från ZA ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också för en stund sedan, men inget om kreditkortnummer och licensen gäller upp till 3 datorer.

Inget kreditkortsnummer för mig heller, då jag använde länken härefrån forumet. Det vara bara när jag försökte via länken i mailet som kreditkortsnummervalidering dök upp.

För min del åker den i arkivet och faller snart i glömska.

Windows Firewall duger gott för mina vanor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är glad för eran skull att ni lyckades :)

Själv får jag väl hålla mig till tåls & va tacksam över de som redan sitter i datorn.

Annars kanske man hade kunnat ta kontakt med dem & se om mina avbrutna ordrar kanske kunde få en chans till framåt veckan :) Såg ut som deras chattsupport låg helt nere idag, möttes av blank vit sida tidigare :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall man med två brandväggar till??

Kan ju tyckas obegripligt, håller med..Man använder ju i regel ändå bara en dator åt gången.

För egen del så verkade detta som ett kul tillfälle att få prova på Zäta och tillfälligt ersätta denna med Norman security suite på min bärbara Fujitsu Amilo.

Annars kör jag Comodo på den ordinarie stationära datorn med i huvudsak XP pro.

Får se om man ska ha kvar den eller inte, hitta en liknande motsvarighet till Comodo men som är bättre och eller som stämmer överrens med en själv är ju inte ett enkelt alt.

Personligen gillar jag att testa nya andra program, då håller man sig uppdaterad och behöver inte bli helt överumplad plöttsligt en dag då man kommer på..Ojdå var mitt program så omodernt & osäkert. Satt själv fast i Wasalopp spåret med Norman's säkerhetspaket till bara för något år sedan och vill absolut inte va med om samma sak även om det är väldigt lätt & hamna i gamla spår och vanor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag är det dags... vet inte exakt viken tid dom tänker öppna fönstret, men här är länken i alla fall!

Ett års licens på ZoneAlarm Pro, helt gratis till alla alltså!

http://download.zonealarm.com/bin/free/sum/index.html?cid=W100020

Shysst e-son :)

Tack för ett bra initiativ och dess goda tanke!

Alltid kul & roligt att ta del av dina idéer och programförslag.

Mycket intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...