Gå till innehåll

Adobe Reader / Flash Player


Lasse B

Recommended Posts

När man skall instalera Adobe Reader alt Flash player dyker det opp en fråga oppe i menyraden om man vill instalera ett tillägg från adobe ?? Skall man göra det, är det riskfritt.

Det står ju visserligen, att om jag litar på platsen så kan man göra det.

Vad är rätt ??

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha möjlighet att se Flash på webbsidor så måste du förstås installera tillägget som hanterar Flash i webbläsaren. Motsvarande gäller förstås Adobe Reader.

Tillägget hette Download Manager, se det skall man ha ??

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...bara att godkänna! Annars blir det ingen flashplayer!

, finns inga alternativ att välja på.

Det har ju sagt att man skall kunna välja webbläsare, för mig kommer det opp som standard IE8

Jag har inte fått förslag på att välja.

Skulle det vara så ?

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, finns inga alternativ att välja på.

Det har ju sagt att man skall kunna välja webbläsare, för mig kommer det opp som standard IE8

Jag har inte fått förslag på att välja.

Skulle det vara så ?

LB

Förlåt nu kanske jag har strulat till det, jag menar webbläsare, man skulle ju kunna välja IE8 eller bla google, men IE8 kommer opp som standard för mig vid nyinstallation av Windows 7 home premium

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det togs väl bort.. kravet på att du genom installationen skulle få välja webbläsare? Det var så mycket snack om att det skulle bli en sk EU-version men det blev inget av det.

IE8 ligger som standard i W7. Vill du ha någon annan får du ta hem den själv.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det togs väl bort.. kravet på att du genom installationen skulle få välja webbläsare? Det var så mycket snack om att det skulle bli en sk EU-version men det blev inget av det.

IE8 ligger som standard i W7. Vill du ha någon annan får du ta hem den själv.

Mange

Det duger bra för mig, nu börjar jag få ordning på allt tack vare er proffs, har du bara lust att kolla det jag skrev om diskrensningen, så vore jag tacksam.

Trivs bra med W7, det löste sig med mappen, jag som var lite virrig.

Ha nu en bra lördag, koppla av från mig, forumet skakar säkert på huvudet, men nu börjar det arta sig.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det duger bra för mig, nu börjar jag få ordning på allt tack vare er proffs, har du bara lust att kolla det jag skrev om diskrensningen, så vore jag tacksam.

Trivs bra med W7, det löste sig med mappen, jag som var lite virrig.

Ha nu en bra lördag, koppla av från mig, forumet skakar säkert på huvudet, men nu börjar det arta sig.

LB

IE8 är riktigt bra i min mening... så du gör ett bra val.

Du... att du börjar känna dig bekväm med W7 är ett tecken på att forumet fungerar, eller hur? Det är en belöning man uppskattar... Ska svara på ditt inlägg angående rensingen.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE8 är riktigt bra i min mening... så du gör ett bra val.

Du... att du börjar känna dig bekväm med W7 är ett tecken på att forumet fungerar, eller hur? Det är en belöning man uppskattar... Ska svara på ditt inlägg angående rensingen.

Magnus

Var på mässan igår, och faktiskt tippsade ang detta fantastiska forum, fastän man frågar, frågar, så är ingen otrevlig, kanon.

Du och alla skall ha en stor Eloge.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag är övertygad om att du själv snart sitter och svarar på frågor. Ju mer varm i kläderna du blir så... du kommer snart känna igen trådar med problem som du själv haft. Då kan du ju passa på att svara.

Ha en härlig lördag!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag är övertygad om att du själv snart sitter och svarar på frågor. Ju mer varm i kläderna du blir så... du kommer snart känna igen trådar med problem som du själv haft. Då kan du ju passa på att svara.

Ha en härlig lördag!

Mange

Såg du det om diskrensning, var det rätt metod att starta.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...