Gå till innehåll

IE8 startar inte


nos_man

Recommended Posts

Hej

Helt plötsligt (Enligt mig) så slutade IE8 att starta?

IE8 startar men jag får inge menyval eller andra möjligheter, startsidan (google) komme aldrig den står "Ansluter" hela tiden i ca 30sek sen avbryts processen automatiskt.

Jag har provat att avinstallera IE8 och startat med "original IE" då levereras Windows error meassege på en gång.

Har instalerat Firefox och kommer åt internet via den men vill ha i gång IE också.

När jag stänger ner Firefox så lämnas processen kvar och jag får köra "ctrl+alt+del" och manuellt stänga ner processen även fast fönstret är stängt m.m. Kan kanske ha med problemet att göra?

Snälla om någon vet mer än mig så hjälp.

/Andreas

Redigerad av nos_man
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mange

Tack för ditt snabba svar men antigen förstår jag inte exakt vart du menar eller kan jag inte göra det.

Jag vet inte vart jag kan ta bort mina tillägg jag kan inte få några menyer som tex Arkiv redigera visa m.m. som på bilden jag lade upp så jag kommer inte åt internet options menyn om jag ska dit och trycka.

jag tänkte om det är via kontrollpanelen- Nätverk och internetinställningar jag skulle? Jag trycker förgäves på ikonen Internetalternativ men inget händer är säkert relaterat till mitt IE problem.

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mange

Tack för ditt snabba svar men antigen förstår jag inte exakt vart du menar eller kan jag inte göra det.

Jag vet inte vart jag kan ta bort mina tillägg jag kan inte få några menyer som tex Arkiv redigera visa m.m. som på bilden jag lade upp så jag kommer inte åt internet options menyn om jag ska dit och trycka.

jag tänkte om det är via kontrollpanelen- Nätverk och internetinställningar jag skulle? Jag trycker förgäves på ikonen Internetalternativ men inget händer är säkert relaterat till mitt IE problem.

/Andreas

Nu vet jag inte hur det funkar med IE8 i XP... men under Vista och W7 finns det en genväg under Program-menyn som gör att du kan starta IE8 utan tillägg. Alternativt kan du skapa en genväg på skrivbordet där du lägger till "extoff" och kör IE8 i felsäkert läge. Genvägen ska se ut så här: iexplore.exe" -extoff

Annars är det en systemåterställning som gäller... förutsatt att du vet på ett ungefär när detta hände.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde en genväg och skrev in ""C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff" under "Mål"

detta gjorde inget samma fel Windows avbryter processen efter ca 30 sek utan att något laddas inga rubriker eller någon sida visas.

Provade också "about:NoAdd-ons" men inget händer.

Har jag bara kvar alternativet att installera om Windows eller bara köra Firefox =)

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde en genväg och skrev in ""C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff" under "Mål"

detta gjorde inget samma fel Windows avbryter processen efter ca 30 sek utan att något laddas inga rubriker eller någon sida visas.

Provade också "about:NoAdd-ons" men inget händer.

Har jag bara kvar alternativet att installera om Windows eller bara köra Firefox =)

/Andreas

Du kan ju prova Windows systemåterställning först, som Manneman säger! För mig känns det här misstänkt likt ett malwareangrepp av något slag... kanske du skulle be Cecilia om hjälp att kolla upp det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Låter inge kul.

Vad händer om du högerklickar på IE8 ikonen på startmenyn?

Alltså den gröna startknappen.

Man ska då kunna nå snabbvägar till Internetalternativ, starta surf utan tillägg.

Man ska även kunna nå "Hantera tillägg" via statusfältet längst ner på skärmen.

Om det går att få upp statusfältet i webbläsaren, dubbelklicka på tredje rutan från vänster. (Ska finnas 6 stycken små fyrkantiga fält i mitten utav statusfältet.)

När de gäller antivirus & antispionprogram, har du kört igenom en ordentlig scanning på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har försökt att köra system återställning två månader tillbaka men det går inte har tydligen inte gjort någon ändring på den tiden.

har Norton antivirus kör den just nu på full scanning.

Provade att högerklicka och köra utan tillägg men det funkade som tidigare dvs inte alls.

någon som har någon annat förslag?

Återkommer om antiviruset hittade något.

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt återställa själva webbläsaren? Kontrollpanelen/Internetalternativ/Avancerat... tryck på knappen "Återställ" längst ner i rutan!

Jag får inte öppna internetalternativ inget händer eller så kraschar det eller något?

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för felmeddelande? Blev det IE6 eller IE7?

Hur länge har detta problem funnits?

Hej

Norton gav inget dvs inge virus?

jag avinstallerade IE8 nu och när jag ska starta IE nu får jag följande krasch.

Problemet dök upp i torsdags ett par dagar sedan har inte använt datorn nämnvärt sen dess.

Installerade inte något program eller något i samband med felet vad jag kommer i håg ivaf.

/Andreas

post-11669-1259589190,53_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det felmeddelandet hittar jag tips om att uppdatera Adobe Flash Player till senaste versionen, inaktivera "Aktivera webbläsartillägg från tredjepartsföretag" i Kontrollpanelen - Internetalternativ - Avancerat, inaktivering (avinstallation) av Yahoo toolbar och tipsen som förekommit tidigare i tråden. Överlag så verkar det handla om att något tillägg orsakar problemet. Pröva det som har förekommit tidigare i tråden nu med IE 6 om det går. Inaktivera tillägg var lite struligt i IE 6 har jag för mig men det går att ta bort tillägg från WinPatrol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...