ove Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 systemåterställnings punkterna försvinner . Skapar jag en punkt och går in nästa dag så står det att inga pungter skapads , javist då gör jag en ny . Sen samma visa igen. skyddet år på och jag har 20 % inställt va gör jag??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Inte helt säkert att det hjälper, men du kan prova att "resetta" systemåterställningen genom att högerklicka på "Dator" och välja... Egenskaper/Avancerade systeminställningar/Systemskydd/Konfigurera... där prickar du i "Stäng av systemskydd", startar om datorn, går tillbaka till samma inställning och sätter tillbaka pricken i "Återställ systeminställningar...", samt startar om igen! Sen kan du prova att skapa en ny återställningspunkt, och se om den stannar kvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 systemåterställnings punkterna försvinner . Skapar jag en punkt och går in nästa dag så står det att inga pungter skapads , javist då gör jag en ny . Sen samma visa igen. skyddet år på och jag har 20 % inställt va gör jag??? Har du provat att öka procenten? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Har du provat att öka procenten? Skall inte ha någon betydelse... när det är fullt, tas dom äldsta bort efterhand som nya skapas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 har provat och resetta ,det hjälpte ej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Att öka procenten kan hjälpa, beroende på hur stor din partion är från början. Om partionen är, låt säga 20gb.. då är systemåterställningen bara 4gb... dvs 20%. Jag rekommenderar att du ställer in standardvärde tills du har löst problemet, och sedan krymper till önskad storlek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Hur stort är standardvärde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 För att prova om återställningspunkter överhuvudtaget kan skapas... kör följande script (ladda ner, extrahera och dubbelklicka på bifogad .vbs-fil), och kolla sedan om du har fått någon återställningspunkt som fungerar! (Var tvungen att zippa, .vbs gick inte att ladda upp) InstantRestorePoint.zip If WScript.Arguments.Count = 0 Then Set objShell = CreateObject("Shell.Application") objShell.ShellExecute "wscript.exe", Chr(34) & WScript.ScriptFullName & Chr(34) & " Run", , "runas", 1 Else GetObject("winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore").CreateRestorePoint "Instant Restore Point", 0, 100 End If Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Jag körde programet följande script enligt anvisning . Jo det vart en återställningspunkt .Efter omstart så var den borta.Och en till som jag fixade själv .Har jag rätt inställnig ?Jag har återställ systeminställningar och tidigare versioner av filer ibockat.Reglaget är på 51% 37,07 GB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Jag körde programet följande script enligt anvisning . Jo det vart en återställningspunkt .Efter omstart så var den borta.Och en till som jag fixade själv .Har jag rätt inställnig ?Jag har återställ systeminställningar och tidigare versioner av filer ibockat.Reglaget är på 51% 37,07 GB. Funktionen för återställningspunkter fungerar alltså. Du har väl inget rensningsprogram eller så, som är inställt på att rensa automatiskt? Inställningarna är okey, men du kan sänka reglaget till ca 15GB... det räcker gott! För att kolla om alla nödvändiga tjänster är rätt inställda... gå till Tjänster (services.msc) och kontrollera startmetod på följande tjänster. DCOM Server Process Launcher = Automatiskt Remote Procedure Call (RPC) = Automatiskt RPC Endpoint Mapper = Automatiskt Volume Shadow Copy = Manuellt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Remote Procedure Call (RPC) stod på manuellt .Jag satte den på automatiskt . Volume Shadow Copy hittade jag inte . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Remote Procedure Call (RPC) stod på manuellt .Jag satte den på automatiskt . Volume Shadow Copy hittade jag inte . Hmm... är du säker på att den inte finns? Inte så konstigt att det inte fungerar då kanske. Skall se om jag kan hitta någon bot för det i så fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Hittade Volume Shadow Copy måste ha varit blind nu är den satt på automatiskt ska allt fungera nu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Volume Shadow Copy skall stå som manuellt... sen är det bara att prova, och hoppas på det bästa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Jag kom just på en sak... det är väl inte så att du kör dualboot med XP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Har provat efter omstart är återställningspunkten borta som förut.. kommer du på något mer så hör av dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Nu har jag inte en susning va du menar förklara på ett lätt sätt jag är dålig på data Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Nu har jag inte en susning va du menar förklara på ett lätt sätt jag är dålig på data Man kan alltså ha både XP och t.ex Windows 7 installerat på samma dator.... det kallas "dual boot", men det har du alltså inte då! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Efter jag installerat w7 så vart det xp kvar , så jag tog bort det vart det fel då ev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Efter jag installerat w7 så vart det xp kvar , så jag tog bort det vart det fel då ev. Nejdå... det har inget med dual boot att göra. Jag hittade den här länken som visserligen handlar om Vista, men det kan troligen gälla för Windows 7 också. Lite vagt förklarat bara... inte ett ord om vilka program som kan tänkas åstadkomma detta. http://bertk.mvps.org/html/missingrpv.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Har jag rätt inställt på msconfig ?selektiv start ibockad och läs insystemtjänster och läs in autostart objekt. på systemstart..windows 7 inget ibockat .timeout 3 sek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Har jag rätt inställt på msconfig ?selektiv start ibockad och läs insystemtjänster och läs in autostart objekt. på systemstart..windows 7 inget ibockat .timeout 3 sek. Ja det verkar rätt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Vilka säkerhetsprogram har du installerat? Vänligen skriv ner alla du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Avg anti-virus free....Ad-Aware......Malwarebytes anti-malware Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 e-compressed ... det där om att köra dualboot med XP.. Det vart ju både xp och windows 7 i menyn när en startar datorn efter ominstallation det kortade jag ner till 3 sek. xp vart en mapp som hette windows old den kastade jag i papperskorgen så det kan väll va det som spökar går det o rensa xp fulständigt ?eller ligger den kvar i boten eller va det heter. Har du ide hur jag ska göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts