Gå till innehåll

Ny hemsida


asdfg

Recommended Posts

Trevliga texter och bilder, lagom som "nyhetsinformation". Vill man sedan veta mer detaljer om en viss kamera finns det kanske andra ställen som har mer resurser/möjlighet att testa mer ingående, t.ex dpreview.

Det som odenxt nämnde var en av grejerna jag menade, tycker också texten kan vara t.ex vit för bättre läsbarhet. Samma sak med den grå texten i huvudmenyn.

Sedan rent kosmetiskt gillade jag inte huvudmenyn. Runda boxar passar inte när du har raka streck mellan menyvalen, samt att färgen på de runda boxarna känns lite fel mot den röda bakgrunden.

Med för stort text tänkte jag främst på den röda texten i de grå boxarna men även artikelrubrikerna kunde nog varit ett snäpp mindre så hade det blivit färre radbrytningar. Jag tycker nämligen inte det ser bra ut när rubriker radbryts men det är kanske bara jag.

EDIT:

Passar på att nämna ett par ordfel jag bara råkade se i förbifarten. :) Det gäller en youtube länk.

"Undervattnet" och "Här får du välja med ner undervattnet"

Under och vattnet ska nog vara två ord och man får inte "välja" utan "följa".

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändrat så att de svarta rubrikerna i boxarna blir vita istället (det kommer att synas på sajten senare).

Testning av kameror och annat lämnar jag för tillfället åt andra eftersom jag är bara en person så det skulle ta för mycket tid.

Sen att rubrikerna radbryts ser jag att det bara har hänt 6 gånger av 52 så jag ser inte det som ett så stor problem just nu, men om fler personer klagar på det så ändrar jag textstorleken såklart.

De stora röda rubrikerna ska jag kolla närmare på om jag kan göra dom mindre men är osäker på om det går eftersom joomla anpassar så att dom blir lika stora som alla andra rubriker.

Har fixat ordfelen nu! Lätt att det smyger sig in när man jobbar med så här mycket text samtidigt.

Redigerad av asdfg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog bättre med vit text. :)

Några särskrivningar som kan skrivas ihop: Programvaru uppdatering, makro objektiv.

Iphone kan ju ändras till iPhone. ;)

Okej ska ändra det. Glömde ju att iPhone ska ha stort P istället för stort I.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har ju bidragit med flera invites (5) och om man skriver inviten så blir väll det singular? eller har jag fel?

I och att det inte står hur många bidrag det är, så blir det rätt med inviten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har ju bidragit med flera invites (5) och om man skriver inviten så blir väll det singular? eller har jag fel?

Varken "inviten" eller "invitsen" är riktiga ord... vare sig på engelska eller svenska. Meningen bör skrivas "...som har bidragit med invites!"... om man nu överhuvudtaget skall blanda engelska och svenska i samma mening. ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken "inviten" eller "invitsen" är riktiga ord... vare sig på engelska eller svenska. Meningen bör skrivas "Som har bidragit med invites!"... om man nu överhuvudtaget skall blanda engelska och svenska i samma mening. ;)

Rätt! Jag tänkte mera på Svenska, (Norrländska) :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken "inviten" eller "invitsen" är riktiga ord... vare sig på engelska eller svenska. Meningen bör skrivas "...som har bidragit med invites!"... om man nu överhuvudtaget skall blanda engelska och svenska i samma mening. ;)

Tack för att du hjälpte oss med det här problemet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående menyn tycker du att det hade sett bättre ut utan strecken mellan menyvalen eller istället för att boxarna är runda tycker du det är bättre om dom är fyrkantiga eller inga boxar alls?

Ingen aning faktiskt, det är svårt att säga utan att se det framför sig och jämföra och prova sig fram. Så jag kan tyvärr inte komma med något konstruktivt förslag på det utan bara konstatera att jag inte gillar det som det är nu. Men allt är en smaksak och ibland kanske det är min smak som är dålig. :)

Jag kan inte låta bli att hänga upp mig på småsaker så nu när du har fått igång mig får du skylla dig själv. ;) I rutan där man anmäler sig till nyhetsbrevet tycker jag det ska vara en tomrad mellan skrivfältet och knappen så de inte ligger kloss inpå varandra. I rutan med omröstning, centrera inte alternativen, Möjligtvis lite vänstermarginal på dem men att centrera är nästan alltid fel.

För övrigt tycker jag nog inbjudningar eller inbjudningarna blir bäst i ovan vilt debatterade fråga.

EDIT: Nej jag vet att det inte var så många rubriker som radbryts nu, men de som gör det är fula :) nä men jag tänkte för framtiden också, det lär ju hända igen. Fast du kan ju iofs ha i åtanke att försöka hitta på lagom korta rubriker.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska arbeta lite med menyn då ooch testa mig fram. Jag ska också kolla på det med nyhetsbrev anmälningsknappen.

Sen att alternativen i omröstningen är centrerad kan jag tyvärr inte göra något åt (jag skulle vilja om jag kunde) eftersom det är joomla som har valt att centrera dom och jag har inte den kunskapen om joomla kod för att kunna ändra det (i framtiden kommer jag förhoppningsvis att ha det).

Jag försöker alltid ha i åtanke att ha rubrikerna korta men jag ska se om jag kan göra dom aningen mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken "inviten" eller "invitsen" är riktiga ord... vare sig på engelska eller svenska. Meningen bör skrivas "...som har bidragit med invites!"... om man nu överhuvudtaget skall blanda engelska och svenska i samma mening. ;)

nog är väl inviten ett svenskt ord SAOB

tub (vän av ordning) :rolleyes: :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...