Gå till innehåll

Windows 7-installation, partition?


caitlin

Recommended Posts

Jag är ganska van datoranvändare men har problem med att installera Windows 7 (ominstallation). Installationen fryser och jag försöker hitta problemet. Kan det vara så att jag försöker installera på fel partition? På partition 1 står det "system reserved" och partition 2 är C: Jag har försökt installera på C: Är det så det ska vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med odenxt. Så har jag själv gjort sedan urminnes tider för att förvissa mig om att allt är "nollställt" så att säga och det har alltid funkat bra. Fast det är ju iofs möjligt att det funkat lika bra utan att göra det också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att "systempartionen" är din återställningspartion, om du har en bärbar dator.

För att veta säkert, kontrollera storleken på den, är den ganska liten... kan det vara som jag nyss skrivit, och då är Cecilias förslag bäst.

Annars är det klokt att radera båda och börja från början, som två av inläggen propagerar för, för att inte störa installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...