Gå till innehåll

Råkade ta bort ljudkorts drivrutiner, internet sluta funka?


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Tjenare, jag har precis köpt ett nytt grafikkort och då började ljudet cpa, då tänkte jag ominstalera drivrutinerna till LJUDkortet, så jag tog bort dem och då slutade internet fungera!?

Hur ska jag hitta dem igen?

Jag vet att jag gjorde en likadan tråd som denna för ett halvår sedan, då fick jag e DL länk som funkade! detta är alltså Ljud+internet driver rutiner i ett!

Jag vet att det är Realtek iallfall...

Tacksamm för snabb hjälp!!

//Gorling

EDIT: det var VISTA På datorn när jag köpte den men jag har instalerat in XP istället, så dem vanliga drivrutinerna funkar inte!

Detta är drivrutinerna till VISTA: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=pv-63966-1&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&os=2093&product=3813832

Men hur ska jag hitta dem till XP? ..

Redigerad av gorling
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hittade här på Major Geeks sida.

http://majorgeeks.com/download.php?det=4902

Eller

http://www.realtek.com.tw/DOWNLOADS/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Skall vara för XP/ljudkortet iallafall.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adnerzzon dem du länkade gjorde så att mitt ljud började fungera, men mitt internet funkar fortfarande inte ...

Letar som fan men hittar inte dem jag hade innan?

Jag raderade drivrutinerna nån timme innan jag skapade denna tråden, finns det inte något sätt att få tebax dem?

Och sen undrar jag hur fan det funkar när jag stoppar i ett trådlöst modem i datorn och det funkar men inte med vanlig sladd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorling!

Du kanske surfar på någon annans nät.

Å hämtade drivisar kan vara bra att spara, om nåt går snett.

Bara ett tips alltså.

Nej, jag har ett trådlöst modem ... ett bärbart lr vad man ska säga ...

Jag vet att det är bra att spara dem men jag tänkte inte på att göra det... så nu fick jag ett tips att jag skulle ominstalera drivrutinerna för att ljudet skulle fixa sig, så avinstalerade jag det och då slutade internet o fungera...

Men dem drivrutinerna jag hade innan och måste fixa igen är för ljudkortet OCH internet, kan man inte på något sätt söka på det på realtek's hemsida?

Dem drivrutinerna som folk har linkat ovanför funkar så till LJUDKORTET BARA, internet funkar fortfarande inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nej, jag har ett trådlöst modem ... ett bärbart lr vad man ska säga ...

Jag vet att det är bra att spara dem men jag tänkte inte på att göra det... så nu fick jag ett tips att jag skulle ominstalera drivrutinerna för att ljudet skulle fixa sig, så avinstalerade jag det och då slutade internet o fungera...

Men dem drivrutinerna jag hade innan och måste fixa igen är för ljudkortet OCH internet, kan man inte på något sätt söka på det på realtek's hemsida?

Dem drivrutinerna som folk har linkat ovanför funkar så till LJUDKORTET BARA, internet funkar fortfarande inte.

De är oberoende av varandra, vad har du för nätverkskort/inbyggt nätverk?

Det ska i och för sig datorn hitta igen efter omstart etc.

Men prova någon av dessa: http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=21&Level=4&Conn=3

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raderade drivrutinerna nån timme innan jag skapade denna tråden, finns det inte något sätt att få tebax dem?

Vanlig Systemåterställning till senaste sparade tillfälle brukar fixa det mesta.

(Var det nu ligger i gamla XP... Kontrollpanelen - System ... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...