Gå till innehåll

Skype i Java-lur?


Hans42

Recommended Posts

Jag köpte en java-lur från China och försöker hitta en Skypeversion att köra. Via Apple kan man hämta men då måste man lämna kontouppgifter (MasterCard) och det har jag inte lust att göra, när jag inte skall handla.

Var kan man överhuvudtaget hitta olika program att installera på en sådan telefon? Jag är novis på Java.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag får bara upp: Sorry, Skype is unavailable for your mobile. We add new handsets all the time so check back soon.

Men jag har ju inte ens min mobile ansluten........???

Fast jag skulle kanske ha gått till denna adress via min mobile. Nästa problem: Den har ingen webbläsare som jag kan ansluta via WIFI...

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar ingenting av det där med luren men... en del banker (swedbank) har s.k. e-kort. Du kan skapa tillfälliga virtuella betalkort (har för mig swedbanks är mastercard) med olika begränsningar. Du kanske kan använda ett sådant på Apples hemsida om du tycker det känns "tryggare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja risken är ju att det börjar ticka pengar om man accepterat något som man inte förstått.

Angående mobiltelefonen så tänkte jag använda den enbart med WIFI, men den vill uppenbarligen använda sim-kort när jag t ex försöker starta Opera.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Connection failed blir utlåtandet. Annars verkar det bara som om det är detta som fattas. Men jag har aktiverat WIFI, men programmet går inte igång. Samma sak när jag installerar Opera. Det är väl här som "tröskeln" ligger. Hur jag nj skall övervinna detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har själv lekt med dessa lurarna ett tag mest för labbandets skull! Alla Java program rullar igång på dessa men dock är de grymt sega... Det är som att köra Windows 7 på en 200mhz cpu och 128mb ram... Pluset är att du kan köra Dual Sim...

Sälj luren på Tradera och Köp en billig lur med bättre Java stöd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en java-lur från China och försöker hitta en Skypeversion att köra. Via Apple kan man hämta men då måste man lämna kontouppgifter (MasterCard) och det har jag inte lust att göra, när jag inte skall handla.

Var kan man överhuvudtaget hitta olika program att installera på en sådan telefon? Jag är novis på Java.

Hej

Måste bara kommentera din rädsla för att lämna ut kontonummer.

Gör så här: Skaffa ett extra bankkonto och fixa ett bankkort till detta. (Kostar dig 250:- per år i t.ex. Handelsbanken)

Sedan kollar du vad det du ska köpa kostar och för över den summan via internetbanken till ditt nya konto och går sedan ut

på nätet och handlar i full förvissning om att de inte kan dra mer än vad du satt in på kontot.

Att använda ett vanligt kreditkort vid näthandel är inte helt säkert om inte säljaren har ett säkerhetsprogram som gör

att du måste använda en koddosa vid köpet.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...