Gå till innehåll

Anpassa bakgrundsbilden Sony Ericsson X10


Venoms

Recommended Posts

:) , Jag menar att om jag har en bild som inte är riktigt i formatet, hur kan jag då anpassa bildstorleken så att den passar displayen?

På min P1i så trycker man bara på en knapp så anpassar den sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning hur man gör i mobilen, men du kan ju alltid fixa det på datorn och sedan föra över bilden till telefonen. Ett bra bildredigeringsprogram är dessutom förmodligen bättre på att skala om bilder (om det skulle behövas) med bibehållen kvalitet än vad mobilen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det precis som du säger :)

Jag bara undrade om det var enkelt.. egentligen var det min bror som undrade, själv har jag inte min förrän i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite nyare Android i min Desire, dessutom kan det ju vara något HTC själv knåpat ihop. När jag väljer att använda en egen bild som bakgrund så får jag upp bilden med en ram som jag kan ändra storlek på och markera det område av bilden jag vill använda. ramen har bredd/höjd-förhållande så bilden passar över mina 7 "homescreens". Och sedan skalar telefonen själv om bilden till rätt upplösning.

Jag tycker det borde finnas något liknande i X10'an, vore en ganska stor miss annars kan man tycka.

Vad händer när du väljer att använda en egen bild som inte är rätt storlek då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...