Venoms Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Vet någon hur man anpassar storleken på den egna bakgrundsbilden i en Sony Ericsson X10 med Android systemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Hur menar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 , Jag menar att om jag har en bild som inte är riktigt i formatet, hur kan jag då anpassa bildstorleken så att den passar displayen? På min P1i så trycker man bara på en knapp så anpassar den sig själv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Har ingen aning hur man gör i mobilen, men du kan ju alltid fixa det på datorn och sedan föra över bilden till telefonen. Ett bra bildredigeringsprogram är dessutom förmodligen bättre på att skala om bilder (om det skulle behövas) med bibehållen kvalitet än vad mobilen är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Förmodligen är det precis som du säger Jag bara undrade om det var enkelt.. egentligen var det min bror som undrade, själv har jag inte min förrän i morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Jag har lite nyare Android i min Desire, dessutom kan det ju vara något HTC själv knåpat ihop. När jag väljer att använda en egen bild som bakgrund så får jag upp bilden med en ram som jag kan ändra storlek på och markera det område av bilden jag vill använda. ramen har bredd/höjd-förhållande så bilden passar över mina 7 "homescreens". Och sedan skalar telefonen själv om bilden till rätt upplösning. Jag tycker det borde finnas något liknande i X10'an, vore en ganska stor miss annars kan man tycka. Vad händer när du väljer att använda en egen bild som inte är rätt storlek då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=614 tror detta är rätta platsen för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Här är också ett bra ställe att hänga på. Minhembio forum * Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts