Gå till innehåll

Senaste Windows update ok?


Berta

Recommended Posts

Är det någon mer som lagt in senaste uppdateringarna och fått problem? Jag har hört att det brukar hända men har aldrig varit med om det. Jag visste inte hur jag skulle hantera det och hann inte läsa vad som stod på skärmen förrän på tredje varvet - han provade starta om själv på normalt sätt - men då såg jag "... senaste fungerande konfiguration..." och fattade ett DET skulle jag ta. Hurra!

Undrar ändå... om det hänt för fler, om någon läst något om det, om uppdateringen dras tillbaka etc.

Vill ju veta när jag törs prova igen!

/Berta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Märkte ingen på min laptop med Windows 7 Ultimate, om det var 14 eller 15 minns inte riktigt exakt, men det funkade utan problem.

Såg när jag kollade, att det var 15 inklusive dom till Office 2007.

På mina datorer med XP Pro, har jag ännu inte fått några.

Fick nu på torsdagsmorgonen, 9 uppdateringar till XP Pro på en dator.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 7 Ultimate x64, 7 Uppdateringar.. testar nu

Edit: inga problem alls.

Utan att måla ut någon så kanske det är bäst att fråga så det inte är "KB971033" som är problemet?

Vilket antivirusprogram använder du på datorn?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 Ultimate x64, 7 Uppdateringar.. testar nu

Edit: inga problem alls.

Utan att måla ut någon så kanske det är bäst att fråga så det inte är "KB971033" som är problemet?

Vilket antivirusprogram använder du på datorn?

Syftar du på mig, så kör jag Windows XP, AVG antivirus free och Comodo firewall. Går väldigt bra normalt. Men jag fick någon tanke om "Commoden" som är lite väl avancerad för mig. Men uppdateringarna bara "smet in" utan hjälp av mig denna gång.

Undrar om jag försiktigt ska ta en och en uppdatering nu och vara medveten om att felet kan dyka upp igen.

För övrigt är jag ganska okunnig numera. När allt flyter på tränar jag inte på problemlösning. Och min smarta gubbe ligger på sjukhus... :-(

/Berta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

om du upplever att ngt hindrar dina uppdateringar, kan du prova med följande.

Starta i FelSäkert läge och prova att köra en Clean Boot.

Detta stänger ned de flesta program, bl.a Comodo.

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Selektiv start.

4. Bocka ur följande alternativ: Läs in autostartobjekt.

5. Klicka på Fliken: Tjänster

6. Bocka i följande alternativ: Dölj Alla Microsoft Tjänster.

7. Klicka på Inaktivera alla.

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Välj sedan att starta om datorn och följ steg 2.

Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar.

Gå till Startmenyn och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck sedan på Enter.

Klicka på Sök efter uppdateringar i det övre vänstra hörnet.

Installera de hittade uppdateringarna.

Starta om datorn.

Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera. Gå då vidare till Steg 3.

Notera: Gå vidare till steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej.

Steg 3. Återställ datorn till Normal Start.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Normal start.

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om du upplever att ngt hindrar dina uppdateringar, kan du prova med följande.

/.../

Mvh

Mats H

Tack, det där är nog ändå för avancerat för mig men jag sparar det omifallatt! :-)

Det var verkligen problem så ett tag också, men inte nu på slutet.

Nu har jag i alla fall kommit på att ingen av mina uppdateringar var prio så jag kan strunta i den här omgången, ev välja ut någon nyttig om jag tycker/tror den behövs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om du talar vilka de var , KB nr, så kan du säkert få hjälp med den bedömningen.

Det är viktigt att hålla datorn och i synnerhet med XP, väl uppdaterat.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bekymmer med uppdateringarna till xp pro idag... Det var någon uppdatering som inte ville installera sig på en gång utan den fick vänta till senare då fler uppdateringar blev tillgängliga efter hand.

Det som var problemet här var .net... som vanligt skulle man kunna tro, när alla .net uppdateringar var installerade gick även den första som krånglade att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kille installerade sitt, del för del, sist net frameworkprylarna, och det gick bra. Jag samlar fortfarande mod för att försöka igen. Vet ju i alla fall nu hur det ser ut när det går åt pipan. Kanske borde passa på att lära mig sätta en egen återställningspunkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p
Postad (redigerade)

Märkte ingen på min laptop med Windows 7 Ultimate, om det var 14 eller 15 minns inte riktigt exakt, men det funkade utan problem.

Hmm ja jo nej..

Bra att det fungerar för dej, men det hjälper ju inte dom FYRA andra som dansa in med dessa problem idag.

Varför det fungera för dej, och inte för andra, utgår jag ifrån att du vet.

Redigerad av jens.p
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kille installerade sitt, del för del, sist net frameworkprylarna, och det gick bra. Jag samlar fortfarande mod för att försöka igen. Vet ju i alla fall nu hur det ser ut när det går åt pipan. Kanske borde passa på att lära mig sätta en egen återställningspunkt!

Det är ju meningen att Windows Update själv ska göra en återställningpunkt innan installationen av uppdateringarna börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju meningen att Windows Update själv ska göra en återställningpunkt innan installationen av uppdateringarna börjar.

Aha, så bra! Men det var ju lätt att göra egna, så nu tar jag det nog bit för bit, eftersom jag blev lite bränd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...