JoWa Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Se denna tråd: Kanske samma problem, och samma lösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Se denna tråd: Kanske samma problem, och samma lösning? tack men är det normalt att hämta flash player mer än 150 MB fil ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Installationsfilen för senaste Flash Player är knappt 2 MB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Det är flera versioner i en mapp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Ny version av Flash Player, 10,1,82,76. http://kb2.adobe.com/cps/191/tn_19166.html#main_ManualInstaller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 (edited) Laddade ner en Flash Player utan att avinstalera den gamla, var det rätt gjort. Tidigare version jag hade var:10,1,53,64.Den nya var 10,1,82,76 stämmer det. Var det okej att inte avinstalera den gamla. Tittar jag i kontrollpanelen, program så är det den senaste som står där. Tacksam för ett svar. Lasse B Edited August 11, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Japp, ingen avinstallation behövs. Här kan man kolla vilken version man har: http://www.adobe.com/software/flash/about/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Som Jowa skriver som behövs inte en avinstallation av den tidigare versionen, fördelen med att ta de manuella installationsfilerna är att man slipper skräpa ner datorn med Adobe Download Manager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 (edited) Jag tog min från Adobes hemsida ( adobe.se ) och laddade ner den, är det inte ok ???? Vad menas med manuella filerna ?? LB Edited August 11, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Jag tog min från Adobes hemsida ( adobe.se ) och laddade ner den, är det inte ok ???? Vad menas med manuella filerna ?? LB Jo, det är ok. Skillnaden är att Adobe då installerar ytterligare ett program (Adobe Download Manager) i din dator, som ligger kvar och skräpar. Hämtar du installationsfilerna själv så slipper du det. Det finns fler exempel, Java bl.a., som vill ha ett program extra som startas med Windows varje gång för att hjälpa till med uppdateringar. Helt i onödan för många, men kanske enklare för några? Till slut kan det bli ganska många program som startas samtidigt som Windows, vilket gör att uppstarten blir segare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Gäller det även Java, Adobe Reader och då Flash Player. Hur får man tag i dom filerna, för att göra det manuellt ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 När det gäller Java så kan man helt enkelt ta bort Java Update från autostart om du kör msconfig eller Logon om du kör Autoruns, efter installationen. Likadant med ett flertal andra program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Vet någon om det är någon Flash Player i antågande som funkar med 64 bit. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Vet någon om det är någon Flash Player i antågande som funkar med 64 bit. LB Inte än Lasse. Men så fort det kommer så vågar jag påstå att 32bit-webbläsarna kommer dö ut väldigt snabbt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 (edited) Det tror jag också, som jag skrev, har en skiva med 64 bit, väntar med att lägga in det tills dess att 64 bit för Flash Player kommer. Ha en bra dag. Lasse B Edited August 19, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts