Lasse B Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 (edited) Fråga. Enligt PC För Alla, artikel i går Onsdag 2010-06-09, kommer det att släppas en uppdatering till Flash Player i dag Torsdag 2010-06-10. Kommer den automatiskt ?? eller måste man hämta den själv, och var i så fall hittar man den ?? För länge sedan såg jag ett program Uninstall Flash Player, som tydligen var till att avinstalera med, var kan man finna ett sånt tro ?? om det nu finns kvar. Lasse B Edited June 10, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Flash Player hämtar man alltid på http://get.adobe.com/flashplayer/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted June 10, 2010 Author Share Posted June 10, 2010 (edited) Tackar, det vet jag. Men även uppdateringen till version 10,0,45,2 ?? Om det nu kommer en ny versin ?? måste man då avinstalera den tidigare versionen ?? LB Edited June 10, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Inte riktigt säker på vad du menar, men när det finns en ny version tillgänglig så kommer den att finnas på den webbsidan jag länkade till. Man behöver normalt inte avinstallera gamla Flash-versioner innan man installerar en ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Brukar väl poppa upp en uppmaning att uppdatera, har jag för mig. Jag kör dock sedan länge med 10.1 (nu RC7), och uppdaterar manuellt. http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Flyttad till lämpligare kategori! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 (edited) Nu är 10.1 den skarpa versionen. http://get.adobe.com/flashplayer/ Edited June 10, 2010 by Japanmannen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Tack för det Japanmannen. 10.1.53.64 installerad. För att kolla vilken version som är installerad: http://www.adobe.com/software/flash/about/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 (edited) Här går de snabbt i svängarna..Var precis och besökte sidan nyss men den nya versionen hade inte hunnit bli publicerad Skönt, då är vi lite säkrare med 10.1 istället. Direkt länk för offline installation v.10.1.53.64 installer. Edit: Tur vi har JoWa som gott stöd, ovanstående installer avsedd för Internet Explorer x86 32bitar...Lärde mig också att Flash players kan va luriga ibland Edited June 10, 2010 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Länk till versionen för Internet Explorer i Opptokoppters inlägg. För övriga webbläsare: http://fpdownload.adobe.com/get/flashplayer/current/install_flash_player.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted June 10, 2010 Author Share Posted June 10, 2010 Måste jag avinstalera tidigare version innan jag hämtar den nya ???? Eller hämtar jag bara hem den senaste ?? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Hej, det ska räcka med att installera den nya version. Installationsprogrammet ska sköta uppgradringen. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gero Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Måste jag avinstalera tidigare version innan jag hämtar den nya ???? Eller hämtar jag bara hem den senaste ?? Lasse B 1.Uninstall previous versions of Flash Player 2.Verify Internet Explorer Security and ActiveX Settings 3.Download Adobe Flash Player Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 1.Uninstall previous versions of Flash Player 2.Verify Internet Explorer Security and ActiveX Settings 3.Download Adobe Flash Player Hej, har letat igenom datorn, hittar inga gamla versioner av Flash. Vart borde jag hitta dem? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Hej, har letat igenom datorn, hittar inga gamla versioner av Flash. Vart borde jag hitta dem? Mvh Mats H Godkväll Mats, efter jag själv provat & söka igenom datorn med Secunia Personal Software Inspector (PSI). Finns ju en scanner också på deras hemsida...http://secunia.com/.....scanning/online/?task=intro Enligt Secunia fanns dem i denna mappen (32bit). C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\ Hos mig hittades två stycken objekt i listan, en ActiveX & en NPAPI, antar den sistnämda är spelaren och den första själva active x kontrollen som man godkänner på Adobe's installation sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Hej, ja det kunde jag ju gjort själv vid eftertanke! Använder också Secunia! Men tack, ska kolla! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted June 10, 2010 Author Share Posted June 10, 2010 Som novis jag är, stämmer det att jag avinstalerar den i kontrollpanelen, program ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Hej, ja helt korrekt! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Annars kan man ju använda deras avinstallationsverktyg http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_14157 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 har letat igenom datorn, hittar inga gamla versioner av Flash. Vart borde jag hitta dem? Det står i din signatur att du har ett 64-bitars Windows och då hittar du via: C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Det står i din signatur att du har ett 64-bitars Windows och då hittar du via: C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash ...och där kan man se att det inte alls behövs någon avinstallation. Kollar man installationsloggen så ser man att varje "uppdatering", eller ny installation, skriver över den föregående hur snyggt och prydligt som helst! Ni jagar alltså spöken... ladda ner och installera bara, så är saken ur världen! Får väl kanske tillägga att det förmodligen kan gå snett i enstaka fall... och DÅ är det möjligen dags att börja titta på avinstallation! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Hej, tänkte mig scenariot "Google Chrome" som gömmer sina installationer i en dold fil, utan att ta bort ngt, när jag läste ett av inläggen. Blev ju tvungen att leta och det gjorde jag! Men hade för mig att detta sköts av installationsprogrammet. Tack för bekräftelsen på det. Kunde ju använt Secunia! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Hej, tänkte mig scenariot "Google Chrome" som gömmer sina installationer i en dold fil, utan att ta bort ngt, när jag läste ett av inläggen. Blev ju tvungen att leta och det gjorde jag! Men hade för mig att detta sköts av installationsprogrammet. Tack för bekräftelsen på det. Kunde ju använt Secunia! Mvh Mats H Tjäna Mats! Ber om ursäkt för min konstiga formulering där i början Ibland blir saker lätt fel framåt sent på kvällarna då man skriver. Men helt klart, Secunia är värt & använda och kan ge bra svar. Tänk inte mer på de..alla kan krångla till de. Här är en till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaeran Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 (edited) Hej Om man går till mappen Macromedia och Flash via Utforskaren. Där finns verktyg för avinstalltion av Flashen. Har testat några gånger och det fungerar. Dubbelklicka på ikonerna tills ni kommer rätt för avinstallation. Iofs raderas inte allt. I kväll hade jag 2 filer kvar i Flash-mappen. Raderade därefter hela Macromedia-mappen. Avslutade med CCn, fil- och registerstädning. Startade om datorn. Jag hade/har inte Acrobat Reader installerad. Möjligt att den hade funnits i mappen för Macromedia. I så fall hade jag endast deletat Flash-mappen. Ni får kolla upp. Malou skrev en vägledning för av-/nyinstallation av Flashen. Om den fortfarande är aktuell är den väl värd att referera till. Bör finnas här på Forumet i en tråd. Om inte finns den säkert på hennes nya Forum? http://www.malou-aswsupport.se/index.php Önskar Er alla en trevlig fotbollshelg. Själv längtar jag till Lagerbäcks match mot Argentina, ja redan idag lördag. Mvh blaeran Edited June 11, 2010 by blaeran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 hej har fått problem med den här nya versionen vill ha tillbaks den gammla 10.0 inte 10.1 vart får man tag på det ? tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts