Rottis1 Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Hejsan! Jag skulle vilja byta os på min bärbara dell. från win7 till xp pro. måste man ha skiva som är gjord från dell eller kan jag använda nån annan? Eller går man till bios å ändra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Hej, ja du behöver en Windows XP Pro skiva. Var XP installerat tidigare på datorn, och i så fall, finns det en återställningspartion på datorn? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Bara en liten undran? Varför byta från W7 till XP pro? Hmmmmmm. Detta att gå från nutid till forntid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 1) Vilken XP-skuva som helst fungerar, se bara till att du har licens. 2) Varför? Iofs tycker jag att XP nog så väl fyller sin funktion, ett riobust OS, men som Sunshine skriver nutid->forntid? Har du provat att användta Virtual PC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Du kanske har samma problematik som jag... hemma, licenserna räcker inte till. Hursomhelst, xp pro är ett bra val. Fast säg till om du får problem att installera om din dator haft typ vista innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rottis1 Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Du kanske har samma problematik som jag... hemma, licenserna räcker inte till. Hursomhelst, xp pro är ett bra val. Fast säg till om du får problem att installera om din dator haft typ vista innan. jag ska köra in xp home i denna någon dag bara för att testa. pro var inte så bra tyckte jag kanske inte home är i heller så.. Men jag får se hur blir.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Varför inte ? Visuellt är kanske Xp inget vidare,,, men den fungerar snålt och bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 jag ska köra in xp home i denna någon dag bara för att testa. pro var inte så bra tyckte jag kanske inte home är i heller så.. Men jag får se hur blir.. Skillnaden mellan Pro och Home handlar mest om nätverk och användar-rättigheter och är inget du "märker av" om det inte är funktioner du är i behov av. Så tyckte du inte Pro var något att ha finns det ingen anledning att prova Home. XP kräver lite mindre resurser än Windows 7 (med all dess lull-lull som gör det snyggt o trevligt aktiverat) och kan av den anledningen vara att föredra på äldre / mindre kraftfulla maskiner, men annars finns inte mycket mening att välja det före Windows 7. Det är lite bakåtsträvande som sagt tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Man kan, om man vill trixa lite snåla ner xp massor med ett prog jag inte kommer på namnet just nu och bränna en ny cd. Jag gjorde en variant med den till barnens speldator (som inte är speciellt kraftfull), bara för att snåla in på resurserna. Hade de kunnat läsa engelska, hade det varit annorlunda. Då kunde de ha testat en lite version av w7 som tydligen är aktiverad och klar, vilket i sig är ganska tvivelaktigt... hursomhelst, jag läste om den i någon post på forumet tidigare.. du får leta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Man kan, om man vill trixa lite snåla ner xp massor med ett prog jag inte kommer på namnet just nu och bränna en ny cd. Tror du tänker på nLite. Men det krävs ju att man har lite koll på vad man sysslar med om man ska börja greja med sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
itsupport Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Berätta gärna varför du vill nedgradera ifrån Win 7 till Win Xp för det är just denna info som gör en tråd som denna rik på värdefull information Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Tror du tänker på nLite. Men det krävs ju att man har lite koll på vad man sysslar med om man ska börja greja med sådant. Precis den jag tänkte på, tack för den upplysningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts