kudden Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Hej. Frågan är : accepterar du att jucheck.exe ändrar inställningarna på datorn. accepterade men det återkommer ändå. Nån som vet vad detta är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 jucheck.exe is produced by Sun, and checks for Java updates. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Normalt är det Java Update CHECKer (uppdateringsprogrammet för SUNs/Oracles Java), men bara ett filnamn är egentligen för lite information för att vara säker. http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/software-problems-useful-utilities/32501-norton-personal-firewall-jucheck-exe.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 (edited) jucheck.exe is produced by Sun, and checks for Java updates. Ja den är ju inställd för att uppdatera automatiskt. Men varför får man frågan varje gång? Tittade igenom ditt svar snabbt Cecila och när jag tänker efter har det faktiskt börjat dyka upp sen jag kör Nod 32. Finns inget på malewarebytes eller superantispy. När jag skulle installera javauppd.fick jag frågan fem ggr. Sedan installerades den. Edited July 13, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Verkar löst. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Ja den är ju inställd för att uppdatera automatiskt. Men varför får man frågan varje gång? Tittade igenom ditt svar snabbt Cecila och när jag tänker efter har det faktiskt börjat dyka upp sen jag kör Nod 32. Finns inget på malewarebytes eller superantispy. När jag skulle installera javauppd.fick jag frågan fem ggr. Sedan installerades den. Det finns tydligen en risk att det kan vara malware, beroende på var filen finns. http://www.file.net/process/jucheck.exe.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Verkar löst. Tack Hur? Stod det något i meddelandet om vilka inställningar som skulle ändras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 (edited) Nej. Men java uppdaterades. Kanske en engångsgrej. Har startat om den fem ggr.nu och det verkar vara ok. Edited July 13, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Har aldrig märkt något märkligt med den uppdateringen av JAVA och jag kör NOD32 på 3 datorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 (edited) Har aldrig märkt något märkligt med den uppdateringen av JAVA och jag kör NOD32 på 3 datorer. Tycker att programmet sköter sig bra och är riktigt snabb om jag jämför med Panda. Installerade det på min sons dator först och sen min egen Edited July 13, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TweekiE Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Hmm... måste testas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts