Gå till innehåll

Bing(skarpa versionen)


Recommended Posts

Inte för att jag förstår vad det spelar för roll om en sökmotor är beta eller ej, men finns ju många andra sökmotorer som inte är beta man kan använda om man upplever problem med bing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag förstår vad det spelar för roll om en sökmotor är beta eller ej, men finns ju många andra sökmotorer som inte är beta man kan använda om man upplever problem med bing.

Grejen är väl att man vill att den svenska versionen av Bing skall fungera ungefär som den amerikanska dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur är Bing kontra Google?

Testade några veckor med Bing och fördelen är att man slipper mycket "falska" länkar. Ofta bara reklamlänkar bland de 3-10 första alternativen som Google visar.

Nackdelen med Bing är att man inte får alla relevanta träffar som Google hittar. Även om man alltså med Google måste sortera ut reklamlänkarna först.

Så jag bytte tillbaka till Google, och väntar på att Bing ska få mer sidor indexerade i framtiden.

Känns lite som om Bing har fokuserat på att indexera amerikanska sidor och inte riktigt satsat på övriga sidor än. Men Bing är i mitt tycke det enda lovande alternativet till Google.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul sida :) Google hade dock mer träffar på det jag sökte.

Testade några veckor med Bing och fördelen är att man slipper mycket "falska" länkar. Ofta bara reklamlänkar bland de 3-10 första alternativen som Google visar.

Nackdelen med Bing är att man inte får alla relevanta träffar som Google hittar. Även om man alltså med Google måste sortera ut reklamlänkarna först.

Så jag bytte tillbaka till Google, och väntar på att Bing ska få mer sidor indexerade i framtiden.

Känns lite som om Bing har fokuserat på att indexera amerikanska sidor och inte riktigt satsat på övriga sidor än. Men Bing är i mitt tycke det enda lovande alternativet till Google.

Håller med om att det är mycket reklamlänkar. Just nu kommer jag köra Google men det kan ju ändras längre fram :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...