Venoms Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Någon som varit där? Jag skall åka dit med familjen v35/36, om någon har lite tips och info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Faktiskt inte just där.. Men ta med Dig en Husqvarna röjsåg,, det finns gamla WWII minor ute i öknen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 (edited) Har varit där för runt tjugo år sedan. Vill minnas att man fick växla in till deras lokala valuta och använda pengarna i landet. Gick visst inte att föra ut dem sedan och växla tillbaka hemma. Maten var ingen höjdare. En tur ut i öknen är att rekommendera. Tredagarssafarin var en upplevelse. Vin och öl fick man bara dricka på vissa västerländska restauranger. Viktigaste ordet var agua sin gas när man ville köpa vanligt vatten. Starkt klorerat vatten i kranarna som gör det oanvändbart för annat än duschning. Agua con gas var den kolsyrade varianten. Edited July 30, 2010 by Cynthia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Är du i närheten av Tunis så rekommenderar jag ett besök i Sidi Bou Said, den vita staden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 30, 2010 Author Share Posted July 30, 2010 (edited) Den närmaste större staden är Sousse Lite googlebilder från Hammamet Bilder Google Hammamet Hursomhelst ska det bli skönt... att hålla sig undan på halvsekelslaget Edited July 30, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Lite googlebilder från Hammamet Bilder Google Hammamet Verkar helt underbart. Inte för att vi haft så pjåkigt väder här heller men skulle inte tacka nej till ett par veckor där nere. Lite off-topic bara, hur tusan får man google att visa bilderna sådär många och kompakt på samma sida? Jag som trodde jag var expert på att googla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 30, 2010 Author Share Posted July 30, 2010 (edited) Lite off-topic bara, hur tusan får man google att visa bilderna sådär många och kompakt på samma sida? Jag som trodde jag var expert på att googla. Jag skrev: Hammamet tunisia sedan valde jag: images for Hammamet tunisia Då hämtar den antagligen upp alla bilder.. Hotellet vi ska bo på Kolla bilderna... Edited July 30, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 (edited) Hej. Har inga tips men njut av semestern och att du är hemifrån. Det löser sig när du kommer dit. Ha det bara skönt och gör det bästa du/ni känner för. Ha en bra semester och gör vad som faller er in. Att planera för mycket är inget man skall göra Ta dan som den kommer. Första och sista gången jag planerade en resa var när jag var i Athen. Turistfällorna skulle man se. Akropolis t.ex.Var en gammal ruin som inte var något att se. 40gr.varmt och bara jobbigt. Marknader och vara där inga turister finns är det bästa. Edited July 31, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Vaccin ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 31, 2010 Author Share Posted July 31, 2010 Vaccin ? ... man kan inte få något man redan har... Nej, det behövs inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 ... man kan inte få något man redan har... Nej, det behövs inte Rädd för sprutor ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 31, 2010 Author Share Posted July 31, 2010 Rädd för sprutor ? Inte ett dugg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=68623&nodeid=15735&culture=sv-FI&contentlan=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 31, 2010 Author Share Posted July 31, 2010 http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=68623&nodeid=15735&culture=sv-FI&contentlan=3 Tack för info.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 http://www.vaccination.nu/vaccin/TN.cfm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts