Gå till innehåll

Fil går inte att ta bort?


Raven_Crystal

Recommended Posts

När jag ska ta bort en fil i Windows 7 så går den inte att ta bort? Utan när man ska försöka ta bort den så kommer det upp:

Det går inte att hitta objektet

Det finns inte längre i D:\nerladdat. Verifiera obejktets namn och försök igen.

Och detta kommer då upp trots att filen ligger kvar i mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma problem, med en .pdf på skrivbordet. Fruktansvärt irriterande att inte kunna ta bort. Jag testade både programmet unLocker och Killbox - fungerade inte. När jag väljer "Dölj skrivbordsikoner" så aktivers "Visa skrivbordsikoner" vid systemomstart, och den här filen som inte finns kommer tillbaka.

I RegEdit så går det inte att ändra något, när jag ändrar HideIcons värde till 1 istället för 0 så återställs det också vid omstart. Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fil och vartligger filen? Jag tycker att du ska testa att ta bort den via kommandotolken. Sök upp "cmd.exe" i startmenyn och högerklicka det för att starta det som administratör. Bläddra dig fram till rätt mapp med kommandot "cd" och använd sedan kommandot "del" för att ta bort filen, exempelvis "del dokument.docx".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat program som heter unlocker, senaste version är 1,9.0 finns bl.a på denna adress

www.brothersoft.com/download-unlocker-208761.html

Hans

Unlocker tar bort det mesta, men inte allt

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fil och vartligger filen? Jag tycker att du ska testa att ta bort den via kommandotolken. Sök upp "cmd.exe" i startmenyn och högerklicka det för att starta det som administratör. Bläddra dig fram till rätt mapp med kommandot "cd" och använd sedan kommandot "del" för att ta bort filen, exempelvis "del dokument.docx".

Det är en torrent fil som ligger i nerladdat mappen.

Ska testa det programmet.

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat Unlocker som någon tipsade om?

http://www.softpedia...load-68439.html

Eller LockHunter:

http://lockhunter.com/

Jag har testat Unlocker, fungerade inte. Samma sak med Lock Hunter, utan framgång.

Står bara att filen inte går att hitta samt att jag ska kontrollera filnamnet och försöka igen.

Men när jag kållar i Lock Hunter om vad det är som låser filen, så står det att det inte är någon process som låser filen eller mappen?

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att tömma cachen.

Ta hem CCleaner längst ner på denna sida, installera sedan programmet och bocka ur papperskorgen innan du städar. Det som finns i papperskorgen kanske du vill ha kvar.

CCleaner - Slim:

http://www.piriform....ccleaner/builds

OBS! Städa inte Registret. OBS!

Programmet kommer att tömma cachen.

Efter omstart av datorn, borde filen vara borta eller gå att ta bort.

När du är bekant med programmet, kan du använda även andra delar.

Du kanske redan känner till CCleaner, men då vet du redan det ovan.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att tömma cachen.

Ta hem CCleaner längst ner på denna sida, installera sedan programmet och bocka ur papperskorgen innan du städar. Det som finns i papperskorgen kanske du vill ha kvar.

CCleaner - Slim:

http://www.piriform....ccleaner/builds

OBS! Städa inte Registret. OBS!

Programmet kommer att tömma cachen.

Efter omstart av datorn, borde filen vara borta eller gå att ta bort.

När du är bekant med programmet, kan du använda även andra delar.

Du kanske redan känner till CCleaner, men då vet du redan det ovan.

Jadå CCleaner har jag kört ganska länge så det är jag bekant med :)

Hjälpte inte kan jag upplysa om... envis fil det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon enstaka gång har även Windows 7 betett sig konstigt för mig. Helt plötsligt kunde jag inte spara ändringar till en fil, innehållande släktarkivet i programmet MinSläkt vi använder på flera datorer för vår släktforskning. Filen var skrivskyddad och åtkomst nekades till att spara ändringarna, ty den var öppnad i ett annat program, något sådant kom upp. Enda sättet var att bli fullständig ägare till filen, vilket lyckade efter ett tag. Detta beteende har inte hänt senare, utan bara vid detta tillfälle. Liknande filer, har gått hur bra som helst att flytta och spara till, Man kan undra varför detta hände med just den filen, som tidigare också kunnat ändrats utan att jag blivit tvungen att bli fullvärdig ägare av filen.

För dig som släktforskar:

http://www.dannbergsdata.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cd D:\nerladdat
del filnamn.torrent

Händer ingenting när jag kör det där? Utan det hoppar ner till C:\Windows\system32 efter att ha tryckt enter efter det angivna kommandot. Körde cmd som administratör...

Och om jag kör cd D:\nerladdat del filnamn.torrent rakt av får jag upp: Felaktig syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett.

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du byta namn på filen? det kan vara så att den har fått ett mellanslag etc med "Alt + något" som gör att du inte ser ändringen

Eller prova att genom cmd, gå till rätt katalog -> skriv: dir /x

Nu bör du se ett filnamn typ xxxxx_~1.tor som är ett DOS 8.3 namn för din fil.

Skriv: del xxxxx_~1.tor (enter)

Nu bör din fil vara raderad.

Edit... Gamla DOS är bara att ha då och då :P

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du byta namn på filen? det kan vara så att den har fått ett mellanslag etc med "Alt + något" som gör att du inte ser ändringen

Eller prova att genom cmd, gå till rätt katalog -> skriv: dir /x

Nu bör du se ett filnamn typ xxxxx_~1.tor som är ett DOS 8.3 namn för din fil.

Skriv: del xxxxx_~1.tor (enter)

Nu bör din fil vara raderad.

Edit... Gamla DOS är bara att ha då och då :P

Det där funkade klockrent :D Nu så e filen borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...