Gå till innehåll

Ta bort uppdateringsfiler


Snoffa

Recommended Posts

Hejsan.

Är det möjligt som i XP att man kan ta bort installationsfilerna som blir kvar efter att man har installerat uppdateringar ifrån windows update?

Har precis installerat om W7 på en SSD disk på 60gb och jag vill ha så mkt plats kvar på disken.

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Är det möjligt som i XP att man kan ta bort installationsfilerna som blir kvar efter att man har installerat uppdateringar ifrån windows update?

Har precis installerat om W7 på en SSD disk på 60gb och jag vill ha så mkt plats kvar på disken.

Tack för mig.

detta hände min vän också och han var rasande över detta och visste inte vad han skulle göra, så han ringde mig och när jag gick o kolla så hade han bara 20gb kvar av hela sin 60gb hårddisk efter installerat ren windows7, jag letade o letade och hittade till slut vad som tar så mycket plats direkt efter man installerat windows 7 och det är 100% systemåterställning som tar mycket plats, och där kan du ändra så den använder bara 2 eller 3gb och inte mer, för det är vad som behövs..

på denna bild så är det standard efter man installerat windows 7 och som du ser så använder den hela 60gb minne, som jag markerat med röd.

lycka till

'

post-12381-043553800 1283453618_thumb.jp

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konstigt för hos mig efter en ren installation av windows7 när jag klickade på systemskydd så var den uppe i 60%

Kan intyga detta. Min låg på 60% med direkt efter installationen av Win7. Men nu finns systemåterställningen inte alls B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju sedan själv bestämma och lite beroende på hur stor disken är, hur mycket utrymme du vill ge till systemåterställnigen. Jag ändrade till 5%. Allt eftersom, tas ju återställningspunkterna bort när utrymmet inte räcker till. Jag tycker 5% i allafall, räckte för mina behov på min laptop, med Windows 7 Ultimate och en disk på 250 GB.

Apropå, med dagens stora diskar, behöver man inte oroa sig för utrymmet, vad gäller gamla uppdateringar, vars installationfiler ligger kvar.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att man har valt att lösa det på det sättet. Jag vill kunna ta bort installationsfiler till de uppdateringar som jag vet fungerar efter en tids användning. :angry:

Man kan ju alltid hoppas att microsoft kommer med någon form av verktyg som tillåter detta. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en gång en tråd där det visade sig att det var en 1,5 år gammal uppdatering som plötsligt orsakade problem och då var det bra att kunna avinstallera den.

Systemåterställning har räddat många från att slippa installera om Windows, t ex när det plötsligt har blivit något fel i registret så att Windows inte startar eller det inte går att logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan intyga detta. Min låg på 60% med direkt efter installationen av Win7. Men nu finns systemåterställningen inte alls B)

ja den ligger mellan 50 och 60% systemstandard det är det jag försökte förklara för Andreas Stenhall

standard är runt 50% och inte 15% så som Andreas Stenhall skrev.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...