Lasse B Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Fråga. Har i dag Bredbandsbolaget bredband 12-24. Funderar på att uppgradera till 20-60, är det någon som testat det ???. Förutom att man får ett nytt modem, enligt bredbandsbolaget så undrar jag följande. Är det något speciellt som krävs av min datorn när man i så fall byter från 12-24 till 20-60, så att det inte blir problem. Nätverkskortet hänger det med den nya hastigheten ????? Funkar min dator tro, med hastigheten 20-60 ??? Kanske lite konstig fråga, men är man inte så bra på detta, så är det bättre att fråga. Är det någon annan som har detta 20 - 60 via bredbandsbolahet, i så fall önskemål om hur det funkar. Ha en bra dag. Lasse B Edited November 25, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Flyttade tråden till lämpligare kategori // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Ja med 99,99% säkerhet kommer din dator funka fint med det snabbare bredbandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Någon nämde för mig att man skulle kolla hastigheten på nätverkskortet ??? Hur gör man det ?? Är det något som i så fall kan störa om jag uppgraderar till 20 - 60 ??? Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Någon nämde för mig att man skulle kolla hastigheten på nätverkskortet ??? Hur gör man det ?? Är det något som i så fall kan störa om jag uppgraderar till 20 - 60 ??? Lasse B Bara om du har ett 10 Mbps nätverkskort, men du har förmodligen ett 100 Mbps som nästan är standard idag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Hittade info ang hastiget, och där stod det 100,0 Mbit/s. Det är välan ok då mistänket jag, om ja då slår jag till. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Det tycker jag du ska göra om det verkar prisvärt och du verkligen har behov av snabbare. Själv skulle jag leva på skorpor och vatten för att ha råd med så snabbt Internet som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 OK. Det är inte så mycket dyrare än det jag har i dag, ca 40:-. Ok ha en bra kväll. Då anser jag detta ärende avslutat för min del. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 24, 2010 Author Share Posted November 24, 2010 (edited) Skall bestämma mig i morgon nu, om jag skall ta det nya bredbandet 20 -60 ( VDSL ) heter det tydligen, vad det nu är, har nu ( ADSL ) Men är bara lite nojig och funderar på att datorn funkar helt ut med detta ?? kollade på hadtigheten i nätverket där stod det 100,0 mbit/s vad det nu egentligen betyder. Innan jag nu i morgon bestämmer mig hoppas jag på några kloka svar till. Hur är det med prosessorn i datan, funkar den med det ?? Lasse B Edited November 24, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Det ska inte vara något problem med datorn/processorn utan det är helt och hållet en fråga om du tycker att du behöver högre hastighet när du laddar ner filer. Själv är jag helt nöjd med 8 Mbit/s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 Tack Cecilia. Tog mig en funderare i morse, behöver jag så snabbt bredband, nej jag tror inte det så jag avvaktar till längre fram i tiden. Ha en bra dag. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts