Gå till innehåll

Backdoor-kod via e-postformulär [LÖST]


Recommended Posts

Jag blev just utsatt för ett attackförsök. Någon skickade backdoor-kod via kontaktformuläret på min sajt. Skulle behöva hjälp att tyda koden för att få reda på syftet lite mer exakt. Var det ett försök att implementera koden i mitt php-script, för att kunna infektera besökare? eller var det en attack mot mig personligen, och min PC?

Jag behöver veta mer för att kunna skydda mig, och för att utröna om det finns säkerhetshål i mitt php-script!

Kontakta mig gärna personligen om du inte vill ha en dialog via forumet!

E-post till mig

Edit:

Jag har naturligtvis rensat både kod och databas som en ren säkerhetsåtgärd! Ingen fara att besöka sidan alltså.

Edit2:

Min sajt-kod blev aldrig infekterad, kan jag konstatera efter mer noggrann undersökning. Frågorna ovan kvarstår dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attacken verkar ha gått ut på att kapa mitt mail-konto, men jag behöver fortfarande hjälp av någon kunnig att tyda koden, för att bli helt säker. Mina kunskaper räcker helt enkelt inte till för den här sortens kod.

Hur som helst verkar det inte ha varit en attack riktad mot själva sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm det. Det är inget server-/spamfilterfel, utan regelrätt attackkod som matats in i mitt kontaktformulär. Dessbättre misslyckades det, och själva koden vidarebefordrades istället av webbhotellet till mitt g-mailkonto... precis som vilket mail som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du får ursäkta, men jag tror inte det är så lämpligt att lägga ut attackkod i forumet. Bortsett från det, så behöver jag inte fler spekulationer utan hjälp av någon programeringskunnig för att utröna exakt vad koden gör... eller var tänkt att göra.

Jag kan ju visa formatet i alla fall...

[php]eval(base64_decode('LångRadMedBase64Kod'));die();[/php]

Jag har naturligtvis översatt base64-raden till normaltext för att se vad det är.

Webbhotellet är totalt ointresserade av att hjälpa till. Istället försöker man få det till att det är jag som har dålig koll på mitt php-script, och att det måste finnas säkerhetshål där... detta utan att dom ens tittat på vare sig fulkoden eller mitt script.

Kan väl säga att jag börjar förstå dom som dissar One.com, och överväger starkt att flytta samtliga domäner som jag har något inflytande över.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just ett meddelande från One.com...

Natten till onsdag kommer vi att uppgradera vissa delar av vårt nätverk.

Eftersom ditt webbutrymme ligger på en server som påverkas av denna uppgradering finns det risk för viss nedtid eller instabilitet för din hemsida mellan 02.00 och 04.00 CET 18 maj 2011.

...en tillfällighet som ser ut som en tanke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just ett meddelande från One.com...

...en tillfällighet som ser ut som en tanke?

Det mailet fick jag också, dom gjorde dock samma underhåll även för en månad sedan.

Jag känner instinktivt att enbart din klagan skulle få dom att agera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...