Gå till innehåll

Nätaggregat


Recommended Posts

hej får min data för lite ström?

info intel core 2 duo 1,86 1066 mhz

corsair 2 gig

500 hhd

1 dvd läsare 1 cd brännare

grafik 8800 gts

nätagg 500 w deltaco

alltid problem när man ska starta upp datan med att fläktarna bara går igån och stänger av sig 3-4 gånger sen går den in.

Edit av moderator: förtydligat rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärendet tas upp här hade det inte varit lämpligare att fortsätta där? Det tas trots allt upp angående att ditt nätt ev skulle kunna vara problemet. Du får vara lite mer kreativ och framförallt ha lite tålamod... spammar du med frågor på forumet så kommer folk att tröttna.

Har läst dina andra trådar och vad jag kan uttyda så är det troligen inte nätagget som spökar, inte pga spänningsbrist iallafall. Har du inga andra problem med t ex prestanda i spel, blåskärmar osv så tror jag inte att nätagget har med detta att göra.

Har du ändrat inställningar i BIOS eller rentav bökat runt i burken på något sätt? I BIOS finns det troligen något som har med Fan Control (eller liknande) att göra... kolla dem. Inga andra åtgärder du har gjort som du kan sätta i samband med när problemen började? Jag tänker på uppdateringar av t ex BIOS eller något annat från moderkortstillverkaren.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

På ASUS sida finns det en Power Supply Wattage Calculator, med de uppgifter du angett rekommenderar den minst 550 Watt.

http://support.asus.com/powersupply.aspx?SLanguage=en

Sedan tillkommer ev USB enheter, chassifläktar mm.

Och förutom totaleffekten så är det ju viktigt att tillräckligt med ström kan levereras på 12V.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här har du exakt det jag har. http://www.dustinhome.se/pd_5010114734.aspx

så det kan vara nätagget som får ut förlite.

förslag på nätagg.

Hej!

Är det så att Du inte satt i grafikkortet ordentligt? Kontrollera så att det INTE finns någon dammtuss som spökar i sloten! Behövs oerhört lite för att det kan strula till det. Bara en undran. Eventuellt, att Ramminnet inte räcker till så att grafikkortet måste jobba mera, eller att minnena också skall tas ut och sättas tillbaks, för att få bra kontaktyta.

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DELTACO nätdel, 500W, ATX12V ver 2.2, passiv PFC, 120mm fläkt, PCI-Express

2x12V-rails på 15/18A.

Vare sig 15 eller 18 A är särskilt mycket så det är stor risk för att nätaggregatet inte kan leverera tillräckligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du konfigurerat i BIOS att använda PCI-e som första alternativ i grafiken?

Antagligen långsökt, men sitter powerkablarna i grafikkortet ordentligt, och är det rätt kabel från power supply?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du konfigurerat i BIOS att använda PCI-e som första alternativ i grafiken?

Antagligen långsökt, men sitter powerkablarna i grafikkortet ordentligt, och är det rätt kabel från power supply?

jo det är ändrat till pci e i bios. jo kontakten sitter i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade likande problem fast oftast startade inte datorn alls, då var garfikkortet defekt, men är det uteslutet och nätdelen så är det moderkort / cpu nästa steg att prova, alt prova köra med 1 minne växla mellan dem och på olika platser.. uteslutningsmetoden ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...