Gå till innehåll

Var finns sökassistenten?


BertL

Recommended Posts

Tråden flyttad till bättre kategori...

Följ länken som Fredde lämnade... I Windows 7 använder du söktjänsten aningen annorlunda men den gör samma sak i grunden. Uppe till vänster hittar du "ordna" där du kan ställa de parametrar du vill för en sökning. Du har också sökrutan på startmenyn, en klart underskattad funktion i min mening.

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökrutan är bra, men inte för det jag så ofta behöver sökningen med avancerade alternativ för. Inställningsmöjligheterna i "ordna"-menyn är ytterst begränsade och hjälper mig inte särskilt mycket. Så min fråga kvarstår.

Redigerad av BertL
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Search i Windows 7 är kraftfull om man använder det på rätt sätt. Se Windows Search och exempel på hur du kan förfina dina sökningar för att i detalj hitta det du söker. En fördel framför sökassistenten är att du när du skapat din ultimata sökning kan spara den för att återanvända den i framtiden.

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/technicalresources/advquery.mspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...