Tony Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Har skaffat mig en router genom Telia, Zyxel P320, som tycks fungera väl, även när jag kör med sladdlöst. Problemet är att jag inte kan få en ikon på skrivbordet så jag kan se att det fungera som det ska, och få kontroll på systemet. Har Windovs 7 enterprises. Har varit inne och kontrollerat nätverksinställningarna. Alla inställningar verkar vara som de ska,tror jag. Har även uppdaterat med Realtek Wireless uppdatering, men tyvärr utan resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Du kollar inställningarna för routern via ett web-gränssnitt i webläsaren. Jag vet inte exakt hur man loggar in på ovannämnd router. På min egen router loggar jag in med IP-numret för routern i hemmanätverket. På min router hemma är det 192.168.0.1 och på din är det säker något liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 16, 2011 Author Share Posted October 16, 2011 Alla inställningar i routern är gjorda, och den fungerar. Problemet är att ingen ikon på skärmen syns, som visar att det är igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Du borde ha en sådan här ikon i Systray:en: Ju fler staplar, ju bättre länk mellan din dator och routern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Du borde ha en sådan här ikon i Systray:en: Ju fler staplar, ju bättre länk mellan din dator och routern. Precis jag har aldrig sett en sådan på själva skrivbordet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 (edited) Öppna kontrollpanelen och gå till fönster enligt bild nedan och ändra så att det står likadant under nätverk som på bilden: Edited October 16, 2011 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Tyvärr finns det ingen ikon, varken i aktivitetsfältet eller i meddelandefältets kontrollfönster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Har du gjort enligt bild i mitt inlägg ovan? Jag har själv råkat ut för att ikoner försvunnit på liknande sätt som det gjort för dig. Om allt fungerar ändå så spelar det väl ingen större roll om ikonen visas eller ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Ja det har jag gjort. Den andra ikonen, den för internet finns där, men tyvärr ingen för sladdlösa nätverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 (edited) Om du med den "andra ikonen" syftar på ikonen för "nätverk" som ser ut som en liten TV bredvid datorklockan så betyder ju det att datorn använder sig av det trådbundna nätverket. Har du aktiverat det trådlösa nätverkskortet i "nätverksanslutningar"? Där borde du se dels "anslutning till lokalt nätverk (trådbundet) och en "wireless" nätverksanslutning. Sistnämnda skall vara aktiv medan den trådbundna anslutningen skall vara inaktiverad om du skall kunna se ikonen för wireless. Edited October 19, 2011 by Turbopump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts