Gå till innehåll

Hur fort simmar 10 000 fiskar?


Recommended Posts

Här kan man testa datorns grafikprestanda: http://people.mozill.../fishie-gl.html

Sidan använder WebGL. Jag får som mest 18 bilder per sekund, och då har jag inget separat grafikkort, utan bara Intels integrerade grafik (Intel HD Graphics 3000). Drivrutiner och webbläsare påverkar förstås också prestandan.

post-7701-0-82966700-1326907553.png

Det finns även en version som inte använder WebGL. http://people.mozill...hie/fishie.html Där får jag nöja mig med 5 bilder per sekund.

Var beredd på att det kan ta en stund att ge de 10 000 fiskarna rätt storlek, så ha litet tålamod (om grafiken inte är supersnabb).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer upp till bara 58 FPS, Chrome 16.0.912.75 m. Grafikkort ASUS HD 5670.

PS: Detta TEST visar även, om det är låg eller högtrafik på nätet. Gjorde samma test nu på em och fick sämre resultat. Alla tester är inte tillförlitliga, kan väl säga Bullshit!

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredde, vilken webbläsare, version?

PS: Detta TEST visar även, om det är låg eller högtrafik på nätet. Gjorde samma test nu på em och fick sämre resultat. Alla tester är inte tillförlitliga, kan väl säga Bullshit!

Nja, när sidan har laddats är nätverkstrafiken 0, som du kan se i Chromes aktivitetshanterare (Skift+Esc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade själv denna men får felmeddelandet Could not initialise WebGL, sorry :(. Vad saknas i Firefox 9 finns det inget grafikaccelaration i webbläsaren. Fattas det nåt tro?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...