Gå till innehåll

Windows 8 copycatar kända linuxdistributioner.


Myggan63

Recommended Posts

Ja! Nog är det så att "PC FÖR ALLA/IT World" har rätt. Men då är frågan om Windows 8 lyckas bättre?

"Pablo Picasso, inte Steve Jobs, myntade en gång orden" ”Bra konstnärer lånar, stora konstnärer stjäl”

Jag måste erkänna att jag är mäkta stolta över all uppmärksamhet nämnda linuxprojekt fått av Windows 8.

"Åtta saker Windows 8 knyckt från Linux"

Källa är: http://www.idg.se/2....yckt-fran-linux

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillåt mig att småle år den där artikeln :) Säg att Windows 8 innehåller 100 nyheter eller förbättringar så kan du lätt plocka ut X antal sådana som är någorlunda snarlika funktioner som finns i andra operativsystem. En av nackdelarna med Windows generellt är att det tar tid, lång tid, att föra in nya saker. I Windows 8 kommer vi att se funktioner som var klara eller nästan klara för inkludering i Windows 7 men som inte mötte kvalitetskraven då. Microsoft har ett långsiktigt tänk och framför allt ett kvalitetstänk som gör att saker tar tid att föra in i plattformen. Som sagt, en nackdel men även en styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Metro är ju knappast "knyckt" från något annat än Windows Phone. Sen så är både USB 3 och ZFS två tekniska framsteg som alla system kommer att implementera. ZFS är inte ens något som kommer från Linux utan är från/till Solaris och FreeBSD. Linux "knycker" ZFS lika mycket som Windows gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux "knycker" lösningar lika mycket som Windows gör det.

Eller varför inte Windows får motivation/"knycker" till liknande lösningar från någon????

Det här inte kärnan i problemet för min del, så gör alla mer eller mindre. Men det stora problemet är om någon "knycker"/motivation till någon form av liknande lösning /.......... med mera" från Microsofts lösningar. Gud nåde dig om du utför en sådan handling. Du lär få stora problem med de välklädda och välbetalda kostym maffian från Microsofts juridiska enhet.

Till Microsoft. Ta hjälp/motivation/låna lösningar från andra, men när du gör det glöm inte att göra det samma tillbaka.

Ur den synvinkeln tycker jag att artikeln är berättigad.

Annars förstår jag kritiken mot ämnet i nämnd artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Apple är väl snarare den mest fruktade kostymmaffian. Gör du en tablet som har en touchscreen stämmer dom dig för patentintrång. Skrivbordsindustrin har ju klarat sig utan patentkrig vilket tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metro är ju knappast "knyckt" från något annat än Windows Phone. Sen så är både USB 3 och ZFS två tekniska framsteg som alla system kommer att implementera. ZFS är inte ens något som kommer från Linux utan är från/till Solaris och FreeBSD. Linux "knycker" ZFS lika mycket som Windows gör det.

post-10656-0-49962900-1329305099_thumb.p

Frågan är var gränsen går mellan "knyckt" och varumärkesintrång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metro finns ju även i Ryssland, vad jag själv vet två tunnelbanesystem, ett i Moskva och en i St. Petersburg varav den i huvudstaden blev utsatt för en ordentlig smäll för inte så länge sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=dgiFJysMx4c

Till Microsoft. Ta hjälp/motivation/låna lösningar från andra, men när du gör det glöm inte att göra det samma tillbaka.

Ur den synvinkeln tycker jag att artikeln är berättigad.

Precis, ungefär som när man lånar ett badrum eller har fått använda en sak, av artighet så tillhör de att man lämnar tillbaka de hela i samma skick som när man dök upp, helst lite bättre om det går.

Alltså snyggt & prydligt, helt & rent och inget smetande med sylt på speglarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...